וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחליף האירני לנפט: שטיחים פרסיים

ישראל פישר

13.8.2012 / 9:40

הסנקציות הבינלאומיות המוטלות על אירן פגעו בענף הייצוא העיקרי שלה - הנפט. בניסיון להכניס כסף חוזרת אירן לענף יצוא מהעבר ומגבירה את ייצור השטיחים הפרסיים

בניסיון להתמודד עם ההשפעות הכלכליות שיש לסנקציות על אירן, המדינה מנסה לחזק ענפי יצוא אחרים שיכניסו כסף לכלכלתה המתנדנדת. אחד התחומים האלה הוא יצוא שטיחים - ענף שבעבר נחשב למרכזי בכלכלה האירנית.

"יצוא השטיחים יעלה למיליארד דולר השנה (השנה האירנית התחילה ב-20 במארס - י"פ)", אמר יו"ר איגוד יצרני השטיחים בעבודת יד באירן, מסעוד צ'מאני. סוכנות הידיעות האירנית, פארס, דיווחה כי בשנה שעברה ייצאה אירן שטיחים בשווי של 560 מיליון דולר. צ'מאני הסביר כי על בכירים באירן לתת דגש למוצרי יצוא שאינם נפט - כמו שטיחים פרסים בעבודת יד שנודעים בזכות איכותם ומכיוון שכך, אין צורך לפרסם אותם.

על פי הערכות, כ-1.2 מיליון אירנים עוסקים בייצור שטיחים ובמדינה מיוצרים כ-5 מיליון מ"ר של שטיחים בכל שנה. השטיחים הפרסים, שעשויים בעיקר מצמר ומכותנה, הם חלק מרכזי בתרבות האיזור והם מאופיינים בדוגמאות מסורתיות ושבטיות. 80% מתוצרת השטיחים במדינה מיועדת ליצוא - בעיקר לארה"ב, גרמניה, איטליה וסין. לפי נתונים מהמדינה, אירן מייצאת שטיחים ל-80 מדינות כאשר מחירו של שטיח פרסי מקורי קטן יכול להגיע לכ-1,000 דולר.

כלכלת אירן סובלת באחרונה מירידה חדה ביצוא הנפט, אחרי שביולי נכנס לתוקפו חרם הנפט של האיחוד האירופי על המדינה, בניסיון להילחם בתוכנית הגרעין שלה. תפוקת הנפט באירן ירדה ביולי בכ-173 אלף חביות ביום, והגיעה ל-2.82 מיליון חביות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully