וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח לאפריקה: תפסיד 800 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

13.8.2012 / 11:05

על פי הערכה עצמית של קבוצת אפריקה עלולים להירשם לבעלי המניות הפסדים של 720-800 מיליון שקל. גם במחצית השניה של השנה עלול להירשם הפסד

אפי פיתוח מקבוצת אפריקה שבשליטת לב לבייב פירסמה היום אזהרת רווח בהתייחס לדו"חות הכספיים הרבעוניים הקרובים. החברה צפויה לרשום הפסד של 240 מיליון דולר בגין הפחתה בשווי ההוגן של נכסי נדל"ן להשקעה ושל מלאי מקרקעין. כך שלצד השפעת פיחות הרובל הרוסי מול הדולר ברבעון השני 2012, יפחת השווי הכולל של תיק הנכסים ב-400 מיליון דולר ויסתכם ב-2.4 מיליארד דולר בלבד בסיכום הרבעוני.

מדובר בעיקר ב-4 פרויקטים במוסקבה: פרויקט פוצ'טובויה, קוסינסקייה ושני פרויקטים המכונים טברסקיה פלאזה. בשל שינויים במדיניות התכנון העירוני ובמדיניות עיריית מוסקבה, החברה תבעה שינויי תכנון בפרויקטים אלו אשר נמצאים כעת בתהליכי הערכת שווי חיצונית. כמו כן, החברה החליטה למחוק את השקעתה בפרויקט משותף עם עריית מוסקבה, בוטניק גרדן, מה שגרם להפחתת ערך מלאי מקרקעין.

על פי הערכה העצמית של חברת האם, אפריקה השקעות, צפויה זו לרשום בדו"חותיה המסכמים את פעילותה במהלך הרבעון השני 2012, הפסד המיוחס לבעלי מניותיה של 720-800 מיליון שקל.

בסיכום המחצית השנייה של השנה כולה תרשום החברה בשורה התחתונה הפסד של 710-790 מיליון שקל. המניה של אפריקה השקעות מגיבה כעת בירידה של 9% במהלך המסחר בת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully