וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום עובד ללא ידיעתו - פגיעה בכבוד האדם

חיים ביאור

13.8.2012 / 17:34

בפסיקה תקדימית נקבע כי הצבת מצלמה במקום העבודה מבלי ליידע על כך את העובד היא פגיעה בזכות לפרטיותו. התפטרות העובד בעקבות פגיעה שכזו מזכה אותו בפיצויי פיטורים

הצבת מצלמה במקום העבודה מבלי ליידע על כך את העובד היא פגיעה בזכות לפרטיותו. התפטרות העובד בעקבות פגיעה שכזו מזכה אותו בפיצויי פיטורים. כך קבע בשבוע שעבר בית הדין האיזורי לעבודה בנצרת בפסיקה תקדימית, בעקבות תביעה שהגיש רואה חשבון נגד מעסיקו.

התובע, אסכנדר בלמאן, עבד במשרדו של רו"ח איהב עליימי במשך 11 שנים. באפריל 2010 נודע לו כי בחדר שבו הוא יושב מוצבת מצלמה נסתרת, המצלמת אותו 24 שעות ביממה. המצלמה הוצבה 7 שנים קודם לכן, ללא ידיעתו וללא קבלת הסכמתו לכך.

מהתביעה שהגיש סלמאן, באמצעות עו"ד זאב סלילת, עולה כי הוא פנה למעסיקו בעניין הצבת המצלמה וזה אישר שהמצלמה תיעדה את הפינה שבה ישב העובד במשך כל שעות היממה. בעקבות השיחה הקשה בין השניים, המצלמה הוסרה.

מעסיקו של סלמאן טען כי המצלמה שפעלה מעל מושבו של העובד, כמו גם מצלמות אחרות שהותקנו בחברה, נועדו להבטיח את העסק מפני פריצות וגניבות והן הותקו בתום לב ולא כדי לעקוב אחר תנועותיו של העובד. לטענתו, הסיבה האמיתית להתפטרותו של סלמאן היתה רצונו לפתוח בקריירה עצמאית. עוד הוא אמר כי כמחווה של רצון טוב הוא שילם לעובד פיצוי בסך 50 אלף שקלים.

השופטת עידית איצקוביץ דחתה את טוענתו של המעסיק ולפיה המצלמה כוונה בעיקר לחלון במטרה להתריע מפני פריצות וקבעה שאילו כך היה הדבר, הוא היה מיידע זאת את העובד. "הזכות לפרטיות היא חלק מכבוד האדם", היא קבעה. "במסגרת המרחב הפרטי המוגן, קם הצורך להגן על האינטרס האישי של האדם בפיתוח האוטונומיה שלו, במנוחת נפשו, בזכותו להיות עם עצמו ובזכותו לכבוד ולחירות. העובד הרגיש שאימונו במעסיקו נפגע ואין הוא מסוגל להמשיך בעבודתו, כאשר גילה לא דרך המעסיק, שבמהלך 7 שנים הוא צולם במשרדו באופן מתמיד".

השופטת קבעה שהתפטרותו של העובד תהיה כדין מפוטר מבחינת הפיצויים ולפיכך בנוסף לפיצוי שקיבל מהמעסיק הוא יקבל פיצוי בסך 47,762 שקלים בצירוף הפרשי הצמדה ורבית ממאי 2010 ועוד 5,000 שקלים הוצאות משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully