וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פתרון לשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגנים

רוני לינדר-גנץ , ליאור דטל

13.8.2012 / 19:42

משרדי הממשלה התנערו ממחויבותם לממן את הסייעות עבור הילדים - מה שלא מאפשר להוריהם לשלב אותם במערכת החינוך הרגילה

למרות שנותרו שבועיים לתחילת שנת הלימודים, הוריהם של 160 ילדים בעלי צרכים מיוחדים רפואיים עדיין נמצאים באי ודאות לגבי שילוב ילדיהם בגני הילדים לגילאי 3-4, במסגרת חינוך חינם לגילאי 3-4, בגלל סירוב משרדי הממשלה לתקצב עבורם סייעת רפואית אישית בכ-6 מיליון שקל.

ילדים בעלי צרכים מיוחדים זכאים לקבל סייעת רפואית כדי לשלבם במערכת החינוך; החל מגיל 3 בגני הילדים ביישובים בהם יושם חוק חינוך חובה מגיל 3 בעבר, ועד להרחבתו במתכונת הנוכחית מגיל 5 בכל הארץ. עם זאת, במסגרת יישום התוכנית הנוכחית על פי החלטת הממשלה, הוגדר החוק כחוק חינוך חינם, ויהפוך לחינוך חובה רק עוד שלוש שנים. לכן, משרדי הממשלה התנערו ממחויבותם לממן את הסייעות עבור הילדים, מה שלא מאפשר להוריהם לשלבם במערכת החינוך הרגילה. להורי 160 הילדים לא קיימת אפשרות לממן סייעות באופן עצמאי, מכיוון שהדבר אסור על פי חוק.

"צריך להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות"

שר החינוך, גדעון סער, התייחס אתמול (שני) לראשונה לסוגייה במסגרת דיון בנושא הערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה. סער אמר כי הנושא מצוי בדיון עם משרד האוצר וכי הוא מקווה שימצא פתרון במהלך הימים הקרובים. הדיון בנושא תקצוב הסייעות לתלמידים בין משרד האוצר, החינוך והבריאות החל רק בשבוע שעבר.

גלי אניב-תורג'מן, אמה של נטע בת 3.5, שלמרות שהינה משובצת לגן ילדים לא תוכל ללמוד בו ללא סייעת, הגיבה לדבריו של סער ואמרה כי "התשובה שלו עדיין מדאיגה. לא מדובר בסכומים גדולים, ולא ברור לי למה צריך לדון בזה במשך שבועיים. בעוד שבועיים נטע צריכה ללכת לגן ואני עדיין לא מוצאת פתרון. צריך להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות. נטע צריכה לקבל יחס שווה כמו כל הילדים".

בעקבות הפרסום ב-TheMarker, פנה ח"כ אילן גילאון (מרצ) לסער ודרש ממנו להתחייב לפתור את סוגיה. "מדובר באפליה של ממש בזכותה של אוכלוסיה זו לקבל שירותי חינוך", כתב גילאון. "אני בטוח שמשרדך יעשה ככל שביכולתו כדי להבטיח שקבוצה זו תתחיל תא שנת הלימודים הבאה ככל יתר הילדים. אנא התערבותך לאלתר למען מציאת מימון לסייעות רפואיות לילדים בעלי צרכים מיוחדים".

נושא הסייעות לילדים משותף לשלושה משרדי ממשלה: החינוך, הבריאות והאוצר. עד כה לא הצליחו המשרדים להגיע להסכמה בנושא הקצאת הסכום הדרוש (כ-6 מיליון שקל) לצורך פתרון העניין.

ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד ממליץ על סייעת מגיל 3. משרד החינוך בודק את יכולותיו לבצע המלצות משרד הבריאות. שעות הסיוע נקבעות על ידי הוועדה הבין-משרדית בהתאם לצורך הרפואי והתלות או העצמאות התפקודית של התלמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully