וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט שברה את רצף העליות הארוך מאז 2010

נמרוד הלפרן, ערן אזרן

13.8.2012 / 23:11

מדד S&P 500 ירד בראשונה זה שבעה ימים עקב חששות מהאטה בצמיחה העולמית. מדד נאסד"ק נסגר בעליות קלות. אלביט מערכות נסוגה ב-4%

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת, ומדד S&P 500 ירד בראשונה זה שבעה ימי מסחר על רקע האטה בצמיחת הכלכלית ביפן והורדת תחזית הצמיחה של סין.

מדד דאו ג`ונס נסגר בירידה של 0.3%; מדד S&P 500 , אשר טיפס בשבוע שעבר ב-1.1% בדרכו לעלייה שבועית חמישית ברציפות, נסוג היום ב-0.1%, לאחר שעלה שישה ימי מסחר ברציפות - רצף העליות היומי הממושך ביותר מאז דצמבר 2010. מדד נאסד”ק טיפס ב-0.1%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליה זה היום השני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 1.66%. התשואה על אג"ח אלו זינקה ביום חמישי מעל לרמה של 1.7% - בראשונה מאז חודש מאי.

צמיחה מאכזבת ביפן; ירידה בתשואות האג"ח באירופה

מוקדם יותר היום באסיה, פורסמו נתוני מקרו כלכליים שהצביעו על האטה חדה בצמיחת כלכלת יפן. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של יפן צמח ברבעון השני של השנה בקצב שנתי של 1.4% לעומת צמיחה של 5.5% ברבעון הקודם. כלכלנים צפו צמיחה חדה יותר של 2.7% ברבעון השני של השנה.

עוד באסיה: כלכלנים של בנק אוף אמריקה מריל לינץ' הורידו היום את תחזית הצמיחה של סין לשנה הנוכחית. הכלכלנים צופים כעת כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם תרשום ב-2012 צמיחה של 7.7% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 8%.

באירופה, נרשמה היום ירידה בתשואות על האג"ח הממשלתיות של איטליה וספרד, לאחר שממשלת איטליה מכרה היום כמתוכנן אג"ח לשנה בהיקף של שמונה מיליארד יורו (9.83 מיליארד דולר).

מניות במוקד המסחר

בנק יוליוס בר השווייצי הודיע היום כי ירכוש את חטיבת הבנקאות הפרטית של מריל לינץ' מחוץ לארה"ב מבנק אוף אמריקה ב-1.47 מיליארד פרנק שווייצי (1.5 מיליארד דולר). יוליוס בר, הבנק הפרטי השלישי בגודלו בשווייץ, אמר כי העסקה תעודד את רווחיו החל מהשנה השלישית לאחר השלמתה, וציין כי העלויות הכרוכות במיזוג החטיבה והארגון מחדש צפויות להסתכם ב-400 מיליון פרנק שווייצי.

מוטורולה מוביליטי, יצרנית הסלולר שגוגל השלימה את רכישתה במאי, הודיעה ביום ראשון לעובדים כי בכוונתה לפטר כ-20% מכוח העובדים שלה, ולסגור שליש מ-94 משרדיה ברחבי העולם. הקיצוצים הם צעד ראשון בתכנית של גוגל להמציא מחדש את מוטורולה, אפל וסמסונג, תוך שהיא מחזקת את פעילות מערכת ההפעלה הסלולרית שלה אנדרואיד ונכנסת לתחום ייצור החומרה.

המבחן הבא של מניית פייסבוק יגיע השבוע. החל מיום חמישי הקרוב, בעלי מניות יוכלו למכור יותר מ-1.6 מיליארד מניות פייסבוק, מה שיגדיל את היצע המניה בשווקים. משקיעים עשויים לחשוש מפני זרם גדול של מניות חדשות שעשוי להפיל את המניה עוד יותר. שלושה חודשים לאחר ההנפקה, מניות פייסבוק ננעלו ביום שישי במחיר 21.81 דולר, כ-40% פחות ממחיר ההנפקה במאי. בה בעת, מנכ"ל חברת נטפליקס, ריד הסטינגס, החבר בדירקטוריון פייסבוק, רכש מניות של פייסבוק בהיקף של מיליון דולר, לפי מסמכים שהגיש לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) ביום שישי.

ענקית הקופונים גרופון, שמחיר מניותיה נחתך בכמעט שני שליש מאז הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) בנובמבר במחיר של 20 דולר למניה, תפרסם את דו"חותיה הרבעוניים היום לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. החברה, אשר עלתה על תחזיות האנליסטים ברבעון הקדום לאחר שהחמיצה אותן רבעון קודם לכן, צפויה לרשום רבעון השני הפסד נקי של שני סנט למניה לעומת הפסד נקי של 35 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

טאואר נפלה ב-12%

מניית מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד נסגרה ללא שינוי ביום שישי - יום המסחר הראשון שלה בוול סטריט - לאחר הנפקה מאכזבת בבורסת ניו יורק שתומחרה מתחת לטווח מחיר היעד שקבעה החברה. הנפקת מנצ'סטר יונייטד תומחרה מתחת לטווח היעד, מה שהעניק לחברה שווי של 2.3 מיליארד דולר, והפחית את סכום הגיוס המצופה מההנפקה ב-100 מיליון דולר. מניות מנצ'סטר תומחרו בהנפקה במחיר של 14 דולר, לעומת טווח יעד של 16-20 דולר למניה.

ישראליות בוול סטריט

ורינט הנסחרת בנאסד"ק תבצע השתלטות הפוכה על החברה האם שלה: החברה חתמה על הסכם לרכישת חברת האחזקות קומברס טכנולוג'י אינק, שמחזיקה ב-41.6% מהון המניות שלה (53.7% כולל מניות הבכורה המירות). על פי תנאי העסקה, הרכישה תבטל את מבנה השליטה הנוכחי של קומברס טכנולוג'י בורינט.

על פי ההסכם, תשלם ורינט עבור הרכישה כ-27.5 מיליון מניות - מספר המניות השווה לאחזקות קומברס טכנולוג'י בורינט, כולל מניות רגילות ומניות בכורה מומרות, בשווי כולל של 780 מיליון דולר - על פי שווי שוק של 28.4 דולר למניה אחת בנאסד"ק. ובנוסף מספר מניות שווה ערך ללא יותר מ-25 מיליון דולר (שווה ערך דיווידנד דו שנתי של מניות הבכורה). עם זאת, מדובר בהליך שלא ישפיע על שווי החברה הנוכחי.

במסגרת השינוי קומברס טכנולוג'י צפויה להשלים את חלוקת מניות החברה הבת, קומברס, לבעלי המניות שלה, כולל נכסים נוספים למעט האחזקות בחברת ורינט. עסקת ורינט תושלם, על פי ההערכות, במהלך הרבעון הראשון של 2013, וזאת בהמשך למכירת חברת הבת נוספת, סטארהום (Starhome) לקרן ההשקעות פורטיסימו לפני כשבועיים בתמורה ל-80 מיליון דולר.

יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט מערכות , החברה הביטחונית הפרטית הגדולה בישראל, יודיע היום על החלטתו לפרוש מתפקידו. אקרמן (62) שימש כמנכ"ל החברה מ-1996 ובמהלך 16 השנים האחרונות הוביל את אלביט מערכות ל-30 עסקות של מיזוגים ורכישות שהבולטות בהן היו רכישת הבעלות המלאה בחברת תדיראן קשר, רכישת הבעלות המלאה בחברת אל-אופ מידי מיקי פדרמן, שהפך בעקבות העסקה לבעל השליטה בחברה, וכן רכישת הבעלות המלאה בחברת אלישרא.

יצרנית המעגלים המשולבים טאואר דיווחה בשבוע שעבר על גידול של 21% במכירות ושל 42% ברווח לפני מס והוצאות מימון (EBITDA) בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-169 מיליון דולר והרווח EBITDA הגיע ל-52 מיליון דולר ברבעון. במבט קדימה, צפתה בעת פרסום הדו"חות ירידה במכירות ברבעון השלישי לטווח של 162-152 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully