וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של פרטנר צנח ב-41% - תחלק דיווידנד

אמיתי זיו

14.8.2012 / 9:15

הכנסות פרטנר בתחום השלולר ירדו ב-12% ובתחום המכשירים ב-60% וכתוצאה מכך ירדו גם הרווחים. החברה תחלק דיווידנד של 160 מיליון שקל

חברת פרטנר מדווחת כעת על תוצאות הרבעון השני של 2012 וזאת לאור התחרות בענף שיצרה קיטון בכל המדדים.

הכנסות החברה משירותי סלולר ירדו ב- 12% ל-949 מיליון שקל, הכנסות החברה מציוד (מכירת מכשירים) ירדו ב- 60% ל-207 מיליון שקל, הרווח התפעולי של החברה קטן ב-33% ל-231 מיליון שקל וה- EBITDA (נתון המייצג רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות), עמד על 367 מיליון שקל, ירידה של 27%.

הדיווידנד שמחלקת החברה מגיע אחרי שני רבוענים בהם לא חילקה דיווידנד והוא מהווה 60% מהרווח הנקי החציוני.

פרטנר מדווחת על רווח נקי של 120 מיליון שקל, ירידה של 41%, אך מחלקת דיווידנד חיצוני, שגבוה מהרווח הנקי: 160 מיליון שקל או 1.03 שקל למניה.

מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו, מסר: "התוצאות הכספיות והתפעוליות של הרבעון השני משקפות את פעילות החברה באחת התקופות הסוערות ביותר בשוק הסלולר בישראל. ריבוי המפעילים הסלולריים הפועלים כיום בשוק יצר מציאות חדשה המחייבת את החברה לבצע שינויים והתאמות הן בפעילותה העסקית והשיווקית והן בהתאמת מבנה הוצאותיה.

בהתאם לאסטרטגיה זו, אנו מתמקדים בחיזוק מערכת היחסים עם לקוחותינו, יצירת זמינות מרבית ומתן פתרונות מותאמים בכל ערוצי הממשק עם הלקוחות, הפיסיים והדיגיטליים. החברה דבקה במדיניות ה-Clear שאינה מפלה בין לקוחות קיימים ללקוחות חדשים ומשקפת את הראיה הצרכנית של החברה: פשטות, הוגנות ושקיפות בכל נקודות הממשק עם הלקוח. נתוני ה-ARPU ברבעון הנוכחי הינם תוצאה של מדיניות זו.

בנוסף, השיקה פרטנר את מותג 012 Mobile המבוסס על שירות עצמי באתר האינטרנט ואשר מיועד ללקוחות החפצים בשירותי תקשורת סלולרית בלבד, במחיר אטרקטיבי במיוחד והמעוניינים במותג צעיר ורענן אך עם זאת מוכר ומשתייך לקבוצה תקשורת מובילה. מותג זה הושק בשלהי הרבעון המדווח ועל כן השפעותיו אינן באות לידי ביטוי בתוצאות הרבעון".

עוד ציין רומנו "החברה פועלת נמרצות להאצת שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט (OTT). ברגע שיבשילו התנאים, פרטנר תציע פתרון חדשני, איכותי ואטרקטיבי גם בתחום זה לרבות אפשרות השקעה ביצירות מקור".

גם המגזר הנייח של פרטנר, פעילות 012 סמייל כספקית אינטרנט, טלפון קווי ושיחות לחו"ל, נשחק. החברה מדווחת על ירידה בהכנסות המגזר משירותים של 8% ל- 300 מיליון שקל ועל קריסה ברווח התפעולי של 53% ל- 14 מיליון שקל. ה- EBITDA של המגזר הינה 56 מיליון שקל, קיטון מהרבעון הקודם של 33%.

גם הפעילות הנייחת חווה איבוד מנויים והחברה מוסרת: "מספר קווי התקשורת הנייחים הפנים ארציים הפעילים, כולל 012 סמייל, הסתכם ב- 281 אלף מנויים נכון לסוף הרבעון השני 2012 בהשוואה לכ- 292 אלף בסוף רבעון שני 2011. בסיס מנויי האינטרנט (ISP) הסתכם לכ- 609 אלף נכון לסוף הרבעון המדווח, בהשוואה לכ- 632 אלף בסוף רבעון שני 2011".

פרטנר סופגת נטישת לקוחות גדולה מאד ברבעון ומוסרת: "במהלך הרבעון השני של 2012 בסיס מנויי הסלולר הפעילים של החברה (כולל מנויי מודם סלולרי ו- 012 מובייל) ירד בכ- 49,000 מנויים, והסתכם נכון לסוף הרבעון ב-3.1 מיליון מנויים. בסיס מנויי הPostpaid (כולל מנויי מודם סלולרי) נכון לסוף הרבעון הסתכם ב- 2.2 מיליון (המהווים כ- 71% מבסיס המנויים) ומשקף ירידה של 55,000 מנויים, ובסיס מנויי ה- Prepaid עלה ב-6,000 מנויים והסתכם בכ- 0.9 מיליון מנויים (המהווים 29% מבסיס המנויים)".

לקוח בחברה מדבר 437 דקות, עלייה של 10% בנתון, אך משלם חשבון חודשי של 101 שקל - ירידה של 10% מהרבעון המקביל אך שימור תוצאה מהרבעון הראשון של 2012, מה שמצביע על האסטרטגיה של פרטנר: שימור ההכנסה מלקוח על חשבון איבוד נתח שוק.

על ההאטה במכירת בסמארטפונים אומרת החברה: "הירידה בביקושים המשקפת את הנתח הגבוה יחסית של מכשירים מסוג סמארטפון שנמכרו בשנה החולפת והפסקת מתן הנחות ללקוחות בעלי מכשירים חדשים". עו דהתייחסו בחברה ואמרו כי "התוצאות הכספיות והתפעוליות של הרבעון השני משקפות את פעילות החברה באחת התקופות הסוערות ביותר בשוק הסלולר בישראל. ריבוי המפעילים הסלולריים הפועלים כיום בשוק יצר מציאות חדשה המחייבת את החברה לבצע שינויים והתאמות הן בפעילותה העסקית והשיווקית והן בהתאמת מבנה הוצאותיה".

מנכ"ל החברה חיים רומנו התייחס לתוצאות המשקפות תחרות מואצת ואמר כי בכוונת פרטנר להשיק בקרוב שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט. "החברה פועלת נמרצות להאצת שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט התנאים, פרטנר תציע פתרון חדשני, איכותי ואטרקטיבי גם בתחום זה לרבות אפשרות השקעה ביצירות מקור".

רומנו התייחס לתהליכי ההתייעלות אשר כללו פיטורים של מאות עובדים עד כה. “מהלכי ההתייעלות התפעולית בהן נוקטת החברה נמשכים, כאשר בתשעת החודשים האחרונים צומצמו ההוצאות התפעוליות בכ-100 מיליון שקלים. כחלק ממהלך כולל זה, ממשיכה החברה בהתאמת מצבת כוח האדם בעיקר באמצעות תהליך מסודר של צמצום גיוסים וביטול תקנים שאינם מאויישים ובסך הכול מאוקטובר 2011 ועד לסוף יולי 2012 צומצמו כ-2,100 משרות". לסיכום ציין רומנו כי "איתנותה הפיננסית והעסקית של החברה, וחוזקותיה המשמעותיות, בנוסף להשקעה

העקבית בנכסי החברה, מהווים פלטפורמה להתמודדות מוצלחת עם אתגרים עכשוויים ועתידיים".

זיו לייטמן, סמנכ"ל הכספים של פרטנר סיפק ניתוח לגבי השפעות התחרות על דוחות החברה. "ברבעון זה חלה ירידה בהכנסות ובעיקר הכנסות מציוד קצה, הנובעת בעיקרה מירידה חדה בכמות המכירות של ציוד קצה סלולרי, מרמה של 330 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2012 ל- 215 מיליון ש"ח ברבעון זה. הגורמים לירידה זו הינם בעיקר התגברות התחרות במכירות ציוד, הקשחת תנאי התשלום, ירידה כללית בביקושים והפסקת מתן ההטבות המיוחדות ללקוחות הרוכשים מכשירים חדשים". הירידה במכירות הציוד הקצה השפיעה לשלילה על הרווח התפעולי הנקי (EBITDA) וזאת לצד הירידה במחירי זמן האוויר. לייטמן מציין כי מחצית מהכנסות פרטנר מגיעות כיום מלקוחות אשר משויכים לחבילות 'הכל כלול', כלומר חבילות בהן המחיר החודשי הוא קבוע והשימוש הוא בתי מוגבל.

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully