וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של סלקום צנח ב-50.4%

אמיתי זיו

14.8.2012 / 9:41

התחרות בענף הסלולר השפיעה לרעה על ביצועיה של סלקום. הכנסות החברה ירדו ב-5.7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה ואילו הרווח הנקי צנח ביותר מ-50% ל121 מיליון שקל

בהמשך לדיווחים של פרטנר הבוקר (ג') גם סלקום מדווחת על רבעון שמושפע מהתחרות בענף: סך ההכנסות הסתכמו ב-1,498 מיליון שקל ירידה של 5.7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות דווקא רשמו עלייה של 4.5% והסתכמו ב-1,182 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל.

הרווח לפני מס והוצאות מימון (EBITDA) הסתכם ב-474 מיליון שקל, ירידה של 16.3%. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות עומד בדו"ח הנוכחי על 31.6%, ירידה מ-35.6%. הרווח התפעולי הסתכם ב-282 מיליון שקל - צניחה דרסטית של 29%. אך הנפילה האמיתית נרשמה בשורת הרווח הנקי שהסתכמה ב-121 מיליון שקל, ירידה של 50.4% ביחס לשנה שעברה.

בהתייחס לתוצאות, אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום כי "בתוצאות שלנו לרבעון השני של 2012 ניתן לראות את הצלחת המשך יישום אסטרטגית החברה: מיזוג נטוויז'ן, מצויינות תפעולית ומעבר לקבוצת תקשורת". לדברי שטרן, החברה השלימה את מיזוג נטוויז'ן וסלקום במהירות תוך שמירה על רווחיות דומה של נטוויז'ן בהשוואה לתקופה המקבילה שלפני המיזוג, וזאת על אף התגברות התחרות בשוק.

שטרן הוסיף כי "ההתייעלות האגרסיבית שנקטה החברה באמצעות התאמות במצבת כוח האדם הקיימת, צמצום ושיפור תהליכים הובילה עד כה לחסכון של כ-300 מיליון שקל במונחים שנתיים. כמו כן הושקו מסלולים ייחודיים כגון "סלקום טוטאל", תוכנית המשלבת שלושה מנויי סלולר ללא הגבלה, אינטרנט וטלפון קווי המהווה הצלחה גדולה בקרב הלקוחות ומשקפת את הצעד הראשון למימוש פוטנציאל הצמיחה העתידי שלנו כקבוצת תקשורת".

בהתייחס לתחרות בשוק, אמר שטרן "רבעון זה עדיין אינו משקף את מלוא השפעת התגברות התחרות עקב כניסת המתחרים החדשים ותוכניות השיווק החדשות (המתאפיינות במסלולים ללא הגבלה בתעריפים נמוכים משמעותית) לשוק באמצע חודש מאי השנה, אשר את השפעתם המלאה נראה ברבעונים הבאים. מרבית לקוחות החברה בוחרים להישאר נאמנים לחברה בזכות שירות הלקוחות האיכותי שלנו. ברבעונים הקרובים תמשיך החברה ליישם את תוכנית ההתייעלות במטרה להביא לחסכון משמעותי נוסף ולפעול לשימור לקוחותיה תוך כדי המשך צירוף לקוחות חדשים, כולל צירוף של כ-60 אלף מנויים של צה"ל ופנייה למעגלים הקרובים לאלה בעקבות זכייתנו במכרז צה"ל. אנו מעודדים מהצלחת "סלקום טוטאל" ומעריכים כי השוק הסיטונאי יחד עם כניסה לתחומי פעילות נוספים כגון כרטיס אשראי סלולרי ובחינת הכניסה ל-IPTV, יהווו הזדמנות להמשיך ולבסס את מעמדנו כקבוצת תקשורת מובילה. כמו כן, אנו צופים גידול בהכנסות משירותי האירוח שאנו מעניקים לגולן טלקום ולהום סלולר, שהחלו פעילותם במהלך הרבעון השני".

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully