וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי העמיד את חובות טאו לפירעון מיידי

שלי אפלברג, ערן אזרן

14.8.2012 / 11:53

טאו ניהלה מספר חשבונות בבנק לאומי והחוב שלה כלפיו עומד על 150 מיליון שקל. מחזיקי אג"ח סידרה ב' קיבלו את הצעת הסדר החוב

עוד צעד בדרך לפירוק? חברת טאו תשואות , שבשליטת אילן בן דב, דיווחה הבוקר כי בנק לאומי העמיד את חובות החברה אליו לפירעון מיידי. עוד דיווחה החברה כי מחזיקי האג"ח מסדרה ב' שלא ידעו על צעדו של הבנק קיבלו ברוב קולות את הצעתו החדשה של מה-12 לאוגוסט 2012.

טאו מנהלת כשנה מגעים בין נושיה לבין בעל השליטה במטרה להגיע להסדר חוב. העמדת החוב לפירעון מיידי על ידי מחזיקי אג"ח סדרות ב' -וג' הובילה אותה לבקש מבית המשפט הקפאת הליכים.

בן דב היה משוכנע כי הגיע להסכמות עם הבנק בנוגע להסדר החובות, אולם הבוקר, בנק לאומי אצלו החברה ניהלה מספר חשבונות, החליט להעמיד את החוב על סך 150 מיליון שקל לפירעון מידי.

בחשבון הראשון של טאו תשואות ישנו חוב של 35 מיליון שקל לפירעון מידי. כמו כן הודיע הבנק שהקפיא את חשבונות החברה כי הוא מעמיד את ערבות בנקאית של 79 מיליון שקל לפירעון מיידי, לצד העמדת החוב בחשבון השלישי לפירעון מיידי בסכום של 35.6 מיליון שקל

האבסורד הוא, כי רק ב-30 ליולי, באסיפת הנושים שערכה סדרה ב' דחו המחזיקים את הצעתו הראשונה של בן דב מינואר ובחרו בהצעה החדשה שלו. זוהי הצעה שניתנה לאחר מו"מ עם נאמן הקפאת ההליכים והוקצבה בזמן - המחזיקים צריכים לאשר אותה עד 31 לאוגוסט. תנאי מתלה להצעה הוא כי בנק לאומי יאשר את ההסדר.

נראה כי הסעיף שקומם את לאומי הוא כי חובותיו לפי ההסדר יוגדרו באופן שלא יחול על שיעבודו על הרווחים העתידיים הצפויים של טאו. במו"מ דרשה הנציגות (ולא נענתה) כי חובות הבנק ויתר הנושים המובטחים על פי ההסדר לא יחולו על מניות סאני שיועברו לטאו ועל הרווחים העתידיים הצפויים.

מה ההפסדים הצפויים למחזיקים כתוצאה מבקשת לאומי?

על פי ההצעה אילן בן דב יעביר את כל מניות סאני אלקטרוניקה שבשליטתו כ- 22.5 מיליון מניות לתוך חברת טאו. בתמורה טאו תקצה לו 76% מההון המונפק של החברה . מחזיקי אגרות החוב ימירו את כל אגרות החוב שבבעלותם ל 24% ממניות טאו. בנוסף תקצה טאו למחזיקים אגרות חוב חדשות בסכום של 30 מיליון שקל לתקופה של 7 שנים . התקופה הינה ארוכה ביחס לתקופה אותה ביקשה הנציגות לקבל בחזרה את הקרן 3 שנים .אגרות החוב החדשות יהיו צמודות למדד ויעניקו ריבית של 2% או פריים + 2% .

החידוש בהצעה הינו אופציה בדמות אגרת חוב שתוענק בתנאים מסויימים. טאו תקצה למחזיקים אופציה ל 20 מיליון ע.נ. של אג"ח . את האופציה מחזיקי אגרות החוב יוכלו לממש ללא תמורה אם בתום תקופת פדיון האג"ח סכום הדיבידנד המצטבר אותו תשלם טאו בגין המניות שהוקצו למחזיקים יהיה קטן מ 20 מיליון שקל.

אם בעלי האג"ח ימשיכו להחזיק במניות שהוקצו להם בטאו עד לתום תקופת האג"ח , הם יהיו זכאים לממש את האופציה לקבלת אג"ח נוספת בתנאי שסך הערך הנקוב של האג"ח שיוקצו על ידי טאו למחזיקי אג"ח יהיה שווה להפרש שבין סכום הדבידידנ שקיבלו בתקופת האג"ח בגין מניות טאו ובין 20 מיליון שקל.

בשביל שהמחזיקים ובעל השליטה אכן יהנו מדיבידנדים נקבע כי תעוגן מדיניות של חלוקת דיבידינד בטאו באופן שמרבית רווחי החברה יחולקו כדבידידנד שוטף.

ההצעה הנוכחית היה ותתקבל מבטלת את כל התחייבויות כלפי מחזיקי האג"ח שניתנו בינואר השנה .

במקביל להודעת הבנק, דיווחה טאו כי נציגות האג"ח מתנגדת למכירת 75% מקרקע ברומניה תמורת 2 מיליון שקל – עסקה עליה הודיעה החברה בשבוע שעבר. בעלי האג"ח מתנגדים לביצועה העסקה טרם המחזיקים יתנו את דעתם בנוגע למכירה וטרם יתקבל אליה אישור של הנאמן מטעם בית המשפט – עו"ד אלי זוהר.

במסגרת ההסדר עם מחזיקי האג"ח - להם חייבת טאו כ-330 מיליון שקל - הקרקע ברומניה אמורה להיות משועבדת לטובת סדרות האג"ח החדשות שיונפקו. מדובר בקרקע חקלאית בשטח כולל של 1,659 דונם, שמוחזקת באמצעות החברה הרומנית Fundulea Investment.

טאו, שכבר לפני כשנתיים הגיעה להסדר חוב ראשון עם בעלי האג"ח שלה, הסתבכה לאחר שביצעה השקעות ממונפות בשוק נדל"ן במזרח אירופה בשנות הגאות בשווקים (עד 2007). במהלך השנה האחרונה ניהלה החברה מגעים להסדר חוב עם נושיה, כשבסוף 2011 סוכם על מסמך עקרונות שכלל בין השאר, הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות, קבלת מניות טאו, סכום במזומן מבעל השליטה, ומניות סאני - חברת האחזקות של בן דב המחזיקה בטאו.

ואולם, בחודש יוני – על רקע הסכם מקביל שאליו הגיע בן דב למכירת אחזקתו בפרטנר – התנער בעל השליטה מההסכם וטען שאינו תקף מכיוון שהופרו התנאים המתלים שנקבעו לביצועו. בן דב ביקש אז מנציגות האג"ח לקיים מגעים מחודשים לניסוח הסכם עקרונות חדש – וזאת, ביען השאר, על רקע השינוי במחירה של מניית סאני –שאמורה, כאמור, לקחת חלק בהסדר החוב.

לפני כחודש, בית המשפט המחוזי העניק הוציא צו הקפאת הליכים לטאו ואיסור כל דיספוזיציה (שינוי) בנכסיה, וזאת על רקע פנייתה של החברה לסעד מפני הנושים השונים. בית המשפט מינה את עו"ד אלי זוהר כנאמן של החברה במטרה למצוא פיתרון למחלוקת אשר התעוררה בין בעל השליטה למחזיקי איגרות החוב.

  • עוד באותו נושא:
  • טאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully