וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש: היקף המשכנתאות ביולי - 4.9 מיליארד שקל

רם עוזרי

14.8.2012 / 15:10

מנתוני בנק ישראל עולה כי היקף המשכנתאות בחודש יולי גבוה במיליארד שקלים מהיקפו בחודש יוני - ומהווה שיא של כל הזמנים בהיקף המשכנתאות שניתנו על ידי הבנקים

ההערכות התממשו: היקף המשכנתאות שסיפקו הבנקים בחודש יולי הגיע לשיא של כל הזמנים - 4.9 מיליארד שקל, כך מפרסם היום בנק ישראל. היקף המשכנאות ביולי גבוה בכמיליארד שקל (25%) מהרמה שנרשמה ביוני וב-20% ביחס לחודש יוני בשנה שעברה.

הגידול בביקוש למשכנתאות מגיע על רקע הורדת הריבית על ידי בנק ישראל וחזרת הקונים לשוק. כזכור, בסוף יוני הודיע בנק ישראל על הורדת הריבית במשק בחודש יולי ב-0.25% לרמה של 2.25%. בנוסף, נתונים שהתפרסמו בנוגע למספר עסקות המכירה העידו על גידול משמעותי במספר הרכישות ועל חזרתן של עליות המחירים החדות הזכורות מ-2010-2009 והמחצית הראשונה של 2011.

ההתחממות המחודשת של שוק הנדל"ן תחייב פעולות של ריסון מצד הממשלה או בנק ישראל. נגיד בנק ישראל אמר לאחרונה כי הבנק ינקוט בפעולות לקירור השוק, אך לא פירט אילו פעולות. גם הוועדה המוניטרית של בנק ישראל דנה בישיבת הריבית האחרונה שלה בנושא והביעה דאגה מהתחדשות עליות המחירים בשוק. בוועדה הסכימו כי ירידת התשואות בשוק ההון דוחפת משקיעים רבים אל שוק הנדל"ן - מה שמתבטא בעלייה בשיעור המשקיעים בקרב רוכשי הדירות.

הבנק נקט בעבר במקרים כאלה בצעדים כאלה בתגובה להתחממות השוק: ב-2010 הוציא הבנק הנחיה לפיה במשכנתאות בשיעור מימון גבוה מ-60% יצטרכו הבנקים להפריש 0.75% דבר שייקר את המשכנתאות בשיעור מימון גבוה, וב-2011 הגביל בנק ישראל את שיעור ההלוואה בריבית משתנה לשליש מהמשכנתא בלבד. ב-2012 יתכן ויוטלו הגבלות חדות יותר על שיעורי המימון במשכנתאות שיכולים לתת הבנקים

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully