וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי נמל חיפה הכריזו על סכסוך עבודה

חיים ביאור

14.8.2012 / 16:27

המועצה הארצית אישרה את תוכניתה של עיריית חיפה לגרוע 30% מהשטח של הנמל ולהפכו למתחם בילוי ומסחר. העובדים הכריזו על סכסוך עבודה ויוכלו לשבות החל מעוד שבועיים

ההסתדרות אישרה היום את בקשת ועד עובדי נמל חיפה להכריז על סכסוך עבודה. משמעות ההכרזה היא שעובדי הנמל יוכלו להתחיל בשביתה בתוך 14 ימי "צינון", הקבועים בחוק.

העילה לסכסוך העבודה היא החלטת המועצה הארצית לבניה לאשר את תוכניתה של עיריית חיפה לגרוע 30% מהשטח של נמל חיפה, בצידו המערבי, ולהפכו למתחם בילוי ומסחר. לטענת העובדים, משמעות הדבר תהיה פגיעה בפעילות הנמל וסכנת פיטורים של חלק מהם.

אוניית מכולות הגיעה לאסוף את מכולות השטעון המצריות.
הנהלת נמל חיפה מסרה כי לא תגיב על הכרזת הסכסוך, מאחר שהיא אינה צד בו

האיש החזק מקרב עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן, שהוא יו"ר ועד עובדי הטרנספורט, אמר: "כל עוד אני יו"ר ועד העובדים, התוכנית לא תעבור. כדי להשיג זאת נפעל לדחת ראש העיר חיפה יונה יהב מכהונתו".

במכתב ששיגר תורג'מן לשר התחבורה, ישראל כץ וליו"ר ההסתדרות עופר עיני, טען תורג'מן כי "עובדי נמל חיפה מתהלכים בתחושה כבדה מאוד, מכיוון שהממשל בישראל החליט לבטל את הדומיננטיות של נמל חיפה על ידי הקטנת פעילותו, לטובת הפעילות הנמלית במרכז הארץ ודרומה". עוד הוא אומר בפנייתו: "אין ביכולתנו לספק הסבר הגיוני לכך שנמל חיפה, המשנע כ-50% מתנועת המטענים במדינה, אין לו אופק תכנוני, עתיד העובדים בו לוט בערפל ואיש במשרד התחבורה או בדירקטוריון חברת הנמל אינו מסוגל לאמר לעובדים מהו האופק התעסוקתי שלהם בשנים הבאות".

התכנית של עיריית חיפה מפקיעה למעשה את שטח נמל חיפה מהכניסה המערבית של הנמל ועד לבית המכס. לטענת העובדים, הפקעת שטח משמעותי מהפעילות הנמלית לטובת שימושים אחרים, מחייבת מסירת שטחים אחרים לידי הנמל, במקום השטח שיופקע, אך עד כה, זה לא נעשה. לטענת העובדים, בתנאי מזג אוויר סוער בחורף, לא ניתן לעגן אניות במסופי המכולות המזרחי וכרמל בנמל חיפה, והמקום היחיד המוגן מפני פגעי מזג האוויר ומאפשר טעינת מטענים ופריקתם הוא הרציף המערבי.

נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון, גד שפר, קרא היום לעובדי נמלי חיפה להימנע מלשבות, מכיוון שצעד כזה הוא בבחינת כריתת הענף שעליו הם יושבים. "השמירה על פעילות תקינה בנמל חשובה דווקא כעת, לנוכח ירידה בייצוא עלייה באבטלה וסימני מיתון במשק", הוא אמר.

הנהלת נמל חיפה מסרה כי לא תגיב על הכרזת הסכסוך, מאחר שהיא אינה צד בו. עיריית חיפה מסרה כי התוכניות הסבת שטחים בנמל לשימוש מסחרי ותיירותי "מבטיחות נמל חדיש ומודרני לצד חזית ימית מפוארת, והן לא יפגעו באיש מעובדי הנמל".

גם בחברת צים ההסתדרות שוקלת לחדש את סכסוך העבודה ולהפסיק את המו"מ על תוכנית ההתייעלות והפיצול של צים, לאחר שהנהלת החברה הודיעה לה כי בשל המצב הבעייתי בתזרים המזומנים היא לא תוכל להעניק לעובדים תוספות שכר הנובעות מקידומם בדרגה.

אתר "המטען" מסר שהנהלת צים מבקשת עתה, במסגרת תוכנית ההתייעלות, לצמצם את מצבת כוח האדם בחברה ב-150 עובדים, על ידי פרישה מרצון או פיטורים, כדי להקטין את עלויות השכר. דוברת צים מסרה בתגובה כי מתקיים מו"מ עם העובדים בכל הנושאים שבמחלוקת "וכשנגיע להבנות, נודיע עליהן".

  • עוד באותו נושא:
  • נמל חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully