וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הדו"חות הרבעוניים: אחד העם נסגר בעלייה

דרור רייך

14.8.2012 / 16:58

המסחר בבורסה התל אביבית התנהל בעליות שערים על רקע שטף הדו"חות הרבעוניים. מדד ת"א 25 עלה ב-0.7%, ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.6%

המסחר בבורסת תל אביב נחתם בעליות שערים על רקע שטף התוצאות הכספיות שהחברות מפרסמות בנוגע לרבעון השני של 2012, האירועים באירופה והשיח הביטחוני מול אירן שממשיכים לתת את הטון.

בתום המסחר מדד ת"א 25 עלה ב-0.7%, ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.6%. מדד הבנקים מזנק ב-2.75% בהובלת לאומי שהוסיף 3.6% לערכו. מדד הנדל"ן עלה ב-1%, ומדד התקשורת הוסיף 2.7% לערכו בהובלת פרטנר שזינקה ב-6%, והוט שהתחזקה ב-3.5%. בבילון זינקה ב-9.1% לאחר קבלת המלצת קנייה מהאנליסט ערן יעקוב מדש עם יעד הגבוהה ב-50% ממחירה כיום.

בלטו בירידות הן המניות הדואליות שחזרו עם פערי ארביטראז' שלילים ובראשן לייבפרסון ירדה ב-5% וגיוון ו מלאנוקס שירדו ב-2.6% כל אחת.

מדדי התל בונד רשמו עליות נאות של עד 0.19% - וטלי מטרני, מנהלת מחלקת השקעות באפסילון – קרנות נאמנות התייחסה ליום המסחר ובעיקר לאגרות החוב וציינה כי "השוק אג"ח חווה השבוע מימוש חד והתנודתיות הגדולה ממשיכה להעיד על חוסר הוודאות והפחד השולטים בשווקים. אגרות החוב הממשלתיות המשיכו אתמול בירידות החדות שאפיינו אותם כל השבוע האחרון וכל זה על רקע התשואות האבסולוטיות הנמוכות שהגיעו בשפל ל-3.9% באגרת לעשר שנים, יחד עם גרעון שהולך ותופח ואיום תקשורתי בלתי פוסק על תקיפה באירן".

"ההפחדות על תקיפה באירן הביאו גם לירידות חדות באפיק הקונצרני ולמעשה הקצין תקופה ארוכה בה אפיק זה מתנהג בתנודתיות ועצבנות יוצאת דופן. לאחר המימוש החד בשלושת הימים האחרונים אנו רואים היום עליות קלות בכל האפיקים" הוסיפה מטרני.

גם לדוחות הכספיים התייחסו האפסילון וציינו "מה שמשפר את האווירה היום, מעבר אולי למימוש המעט מוגזם שחווינו בימים האחרונים, הם הדוחות של חברות הסלולר שהציגו דוחות לרבעון השני בהם התוצאות והתזרים הפתיעו לטובה בעיקר בשל מהלכי התייעלות שמתחילים לבוא לידי ביטוי על שורת הרווח ומביאים את מניות הסלולר לעליות של 7.5% בפרטנר ו-3.4% בסלקום. בנוסף סלקום הודיע על עצירה בחלוקת הדיבידנד לרבעון זה, מה שמהווה חדשה חיובית לבעלי אגרות החוב של החברה".

האירועים באירופה, השיח הביטחוני

לפני כשבוע פירסם משרד האוצר לוח זמנים צפוי לאישור תקציב המדינה לשנת 2013. על פי סיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יובל שטייניץ, הדיון המסכם בממשלה אמור היה להתקיים ב-13 בספטמבר - שבוע לפני ראש השנה. ואולם, גורמים במשרד האוצר מעריכים היום כי לא תהיה אפשרות לעמוד בלוח הזמנים והדיון המסכם יידחה לאחרי החגים - דחייה של יותר מחודש.

החלטה סופית בעניין הדחיה טרם התקבלה. מחר תיערך כמתוכנן ישיבת הממשלה הראשונה בנושא התקציב בנושא התוכנית הרב שנתית של תקציב הביטחון. העלאת האפשרות לתקיפה באירן כאפשרות ממשית מסכלת במידה רבה את היכולת של משרד האוצר לדרוש קיצוץ בתקציב הביטחון והפערים בין הצדדים גדולים.

כמו כן, הבוקר דווח כי כלכלת יוון התכווצה בשיעור שנתי של 6.2% ברבעון השני. נתונים אלה מלמדים כי כלכלת יוון עודנה במיתון חריף. זוהי השנה החמישית בה נמצאת יוון עתירת החובות במיתון.

ממשלת יוון תתקשה להוציא לפועל את צעדי הצנע הנדרשים ממנה על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF). ממשלת יוון בראשותו של אנטוניס סמאראס מנסה בימים אלה לאתר קיצוצים בסך 11.5 מיליארד יורו לשנת התקציב 2013-2014, הצעדים הכרחיים בכדי שתוכל לקבל את המשך הסיוע המוערך ב-173 מיליארד יורו.

מניות בולטות במסחר

יומיים בלבד מאז הודיע מנכ"ל אלביט מערכות , יוסי אקרמן, על פרישתו הצפויה במארס 2013, אלביט מערכות מפרסמת הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני. החברה, שהודיעה אתמול כי תמנה את בצלצאל (בוצי) מכליס במקומו של אקרמן, דיווחה כי רשמה גידול של 24% ברווח התפעולי המתואם (Non-GAAP) ל-67 מיליון דולר.

החברה, שמייצרת מערכות נשק, אלקטרוניקה ואלקטרו- אופטיקה ונסחרת בתל אביב לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, שמרה על יציבות בשורה התחתונה - רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 38 מיליון דולר (המיוחס לבעלי המניות). בעקבות הרווחים, החברה החליטה לחלק דיווידנד בהיקף של 30 סנט לכל בעל מניות ב-10 בספטמבר – ובסך הכל תחלק 13 מיליון דולר.

עוד צעד בדרך לפירוק? חברת טאו תשואות , שבשליטת אילן בן דב, דיווחה הבוקר כי בנק לאומי העמיד את חובות החברה אליו לפירעון מיידי. עוד דיווחה החברה כי מחזיקי האג"ח מסדרה ב' שלא ידעו על צעדו של הבנק קיבלו ברוב קולות את הצעתו החדשה של מה-12 לאוגוסט 2012. טאו מנהלת כשנה מגעים בין נושיה לבין בעל השליטה במטרה להגיע להסדר חוב. העמדת החוב לפירעון מיידי על ידי מחזיקי אג"ח סדרות ב' -וג' הובילה אותה לבקש מבית המשפט הקפאת הליכים.

חברות התקשורת פירסמו הבוקר את תוצאותיהן לרבעון השני. סלקום, חברת התקשורת שבשליטת קבוצת אי.די.בי, דיווחה כי הרווח התפעולי הסתכם ב-282 מיליון שקל - צניחה דרסטית של 29%. כמו כן מסרה סלקום כי הרווח הנקי נפל בכ-50.4% לכ-121 מיליון שקל. החברה לא תחלק דיווידנד.

פרטנר , חברת התקשורת שבשליטת אילן בן דב, דיווחה כי הרווח התפעולי של החברה קטן ב-33% ל-231 מיליון שקל וה- EBITDA (נתון המייצג רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות), עמד על 367 מיליון שקל, ירידה של 27%. הרווח הנקי עמד על 120 מיליון שקל, ירידה של 41%, אך החברה החליטה לחלק דיווידנד חיצוני, שגבוה מהרווח הנקי: 160 מיליון שקל או 1.03 שקל למניה.

יומיים בלבד מאז הודיע מנכ"ל אלביט מערכות , יוסי אקרמן, על פרישתו הצפויה במארס 2013, אלביט מערכות מפרסמת הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני. החברה, שהודיעה אתמול כי תמנה את בצלצאל (בוצי) מכליס במקומו של אקרמן, דיווחה כי רשמה גידול של 24% ברווח התפעולי המתואם (Non-GAAP) ל-67 מיליון דולר.

יצרנית בגדי הספורט וההלבשה התחתונה תפרון , שעמדה בפני פשיטת רגל לפני כשנתיים וניהלה מאז תוכנית הבראה אגרסיבית, דיווחה הבוקר כי רשמה במהלך הרבעון השני של 2012 רווח נקי של כ-1.3 מיליון דולר. מדובר אמנם ברווח שרובו מיוחס להטבת מס בסך של כ-1.1 מיליון דולר ביחס לפעילות בחו"ל, אך החברה הציגה גידול נאה בכל הפרמטרים התפעוליים ועלייה בהכנסות

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully