וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הטכנולוגיה הכביד על וול סטריט; גרופון צללה ב-27% לשפל

נמרוד הלפרן, ואדים סבידרסקי

14.8.2012 / 23:45

פייסבוק נפלה ב-5%; סלקום ופרטנר קפצו ב-5%; אסתי לאודר קפצה ב-10% עקב דו"חות חזקים; ירידות חדות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב בעקבות נתוני מקרו חיוביים

בורסות וול סטריט, אשר נסחרו לאורך מרבית יום המסחר במגמה חיובית בעקבות גידול חד מהצפוי במכירות הקמעונאיות בארה"ב, ועל רקע נתוני צמיחה כלכלית חזקים מהצפוי שפורסמו היום באירופה, נסגרו לבסוף כמעט ללא שינוי. מגזר הטכנולוגיה, ובמיוחד מניות המדיה החברתית, הוביל את הירידות.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעליות קלות; מדד S&P 500, אשר נסגר אתמול בירידות בראשונה זה שבעה ימי מסחר ושם בכך קץ לרצף העליות היומי הממושך ביותר מאז דצמבר 2010, נסגר בירידות קלות. המדד השלים בשבוע שעבר עלייה שבועית חמישית ברציפות. במהלך חמישה השבועות האחרונים טיפס המדד ב-3.8%. מדד נאסד"ק איבד 0.2%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות בראשונה זה שלושה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.07% לרמה של 1.73% - קרוב לרמתה הגבוהה ביותר מאז מאי.

נתוני מקרו חיוביים באירופה וארה"ב

המכירות הקמעונאיות בארה"ב גדלו בראשונה זה ארבעה חודשים ומדד המחירים ליצרן עלה בשיעור חד מהצפוי, אולם המלאי העסקי גדל בשיעור נמוך מהצפוי ומכירות העסקים בארה"ב נפלו בשיעור החד ביותר מאז מארס 2009, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

המכירות הקמעונאיות בארה"ב גדלו ביולי ב-0.8% - עלייה ראשונה זה ארבעה חודשים, לאחר ירידה של 0.7% ביוני, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 0.3%.

מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב טיפס ביולי ב-0.3% בהמשך לעלייה של 0.1% ביוני, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה חדה יותר מתחזית הכלכלנים שצפו עלייה של 0.2%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה בחודש שעבר ב-0.4% - העלייה החדה ביותר מאז ינואר וכפליים מתחזיות הכלכלנים.

עוד בחזית המקרו כלכלית: המלאי העסקי בארה"ב גדל ביוני ב-0.1% לאחר עלייה של 0.3% במאי, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו גידול של 0.2% ביוני. מכירות העסקים בארה"ב נפלו ביוני ב-1.1% - הנפילה החדה ביותר מאז מארס 2009.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, כלכלת גרמניה צמחה בשיעור חד מהצפוי ברבעון השני של השנה, וכלכלת צרפת הצליחה במפתיע לחמוק מצמיחה שלילית, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של גרמניה, הכלכלה הגדולה בגוש היורו, צמח ברבעון השני ב-0.3% לעומת הרבעון הראשון של 2012 - יותר מתחזית הכלכלנים לצמיחה של 0.2%. במונחים שנתיים צמחה כלכלת גרמניה ברבעון השני בקצב שנתי של 1%.

התמ"ג של צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו, נותר ללא שינוי ברבעון השני לעומת הראשון. כלכלנים צפו צמיחה שלילית של 0.1%. התוצר של גוש היורו כולו התכווץ ברבעון השני ב-0.2% לעומת הרבעון הראשון, וב-0.4% במונחים שנתיים - בהתאם לתחזיות הכלכלנים.

"נתוני התמ"ג של גרמניה וצרפת לא היו טובים באופן כלשהו, אך היו טובים מהצפוי, ובכך מחזקים את התסריט לפיו אין סיכון מיידי להתפרקות גוש היורו", אמר האסטרטג אלכסנדר קרימר מהבנק הגרמני קומרצבנק, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "הדבר מצביע על כך שהצמיחה העולמית אינו קורסת, וגם זה מסייע לצמצום הסיכונים בהשקעה".

עונת הדו"חות בוול סטריט

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט מתקרב לסיומה ו-68% מתוך 454 החברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שכבר פירסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני, דיווחו על רווחים גבוהים מתחזיות האנליסטים - ללא שינוי מהממוצע בארבעת הרבעונים האחרונים.

ענקית מוצרי הקוסמטיקה אסתי לאודר דיווחה היום על רווח ומכירות רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים. החברה רשמה רווח רבעוני של 17 סנט למניה - סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים. מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-2.25 מיליארד דולר - מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 2.21 מיליארד דולר.

ירידות במדיה החברתית

מניות במגזר המדיה החברתית רשמו ירידות חדות במסחר בוול סטריט על רקע סיום תקופות חסימה על מכירת מניות של פייסבוק ואנג'יס ליסט, ובעקבות תחזית מאכזבת של ענקית הקופונים גרופון.

ענקית הקופונים גרופון דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון השני של השנה וסיפקה תחזית מכירות מאכזבת לרבעון הנוכחי. חברת המכירות הקבוצתיות המקוונות העריכה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו בטווח של 580-620 מיליון דולר, גידול של 35%-44% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, אך צמיחה של 2%-9% בלבד לעומת הרבעון השני של השנה.

גרופון רשמה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 28.4 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 107.4 מיליון דולר ברבעון השני בשנת 2011. הכנסות החברה בתקופה המדווחת זינקו ב-45% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, והסתכמו ב-568.3 מיליון דולר. רווחי החברה היו גבוהים מהצפוי, אך הכנסותיה היו נמוכות מתחזיות אנליסטים של 575.3 מיליון דולר.

מניית אתר ביקורות העסקים אנג'יס ליסט, שהונפק לציבור בחודש נובמבר לפי שווי של יותר מ-900 מיליון דולר, התקרבה לשפל במסחר בוול סטריט לאחר שהתאפשרה מכירתן של יותר מ-25 מיליון מניות של החברה, לאחר שהסתיימה תקופת חסימה (lock-up) בה בעלי המניות החברה היו מנועים ממכירת האחזקות שלהם באנג'יס ליסט.

מניית פייסבוק ירדה אף היא על רקע סיום תקופת החסימה על כ-271 מיליון מניות של החברה השבוע. מאז הנפקתה הראשונה לציבור של פייסבוק ב-17 במאי במחיר של 38 דולר למניה, נחתך מחיר מניית החברה כמעט במחצית.

פייסבוק, אשר מנייתה לא נסגרה מעל למחיר ההנפקה מאז יום המסחר הראשון שלה בוול סטריט, צריכה לשכנע את המשקיעים שביכולתה להגדיל את ההכנסות מפרסום למרות שמספר גדל והולך מכמעט מיליארד משתמשי פייסבוק מתחבר לשירות הרשתות החברתיות באמצעות טלפון סלולרי, העריך בשבוע שעבר ויקטור אנתוני, אנליסט של טופיקה קפיטל מרקטס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "משקיעים שרכשו מניות בהנפקה הפסידו מיליארדי דולרים", הוסיף אנתוני. "הם צריכים לצאת לשטח ולסביר איך הם מתכוונים להגדיל את הצמיחה בהכנסות".

מניות נוספות במגזר המדיה החברתית רשמו ירידות היום, בהן מניית אתר ביקורות העסקים ילפ (Yelp) ומניית אתר הרשתות החברתיות העסקיות לינקדאין.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

ישראליות בוול סטריט

הבוקר סלקום דיווחה על רבעון שמושפע מהתחרות בענף: סך ההכנסות הסתכמו ב-1,498 מיליון שקל, ירידה של 5.7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות דווקא רשמו עלייה של 4.5% והסתכמו ב-1,182 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-282 מיליון שקל - צניחה דרסטית של 29% - אך הנפילה האמיתית נרשמה בשורת הרווח הנקי, שהסתכמה ב-121 מיליון שקל - ירידה של 50.4% ביחס לשנה שעברה.

חברת תקשורת סלולר נוספת, פרטנר , דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2012 וזאת לאור התחרות בענף שיצרה קיטון בכל המדדים. הכנסות החברה משירותי סלולר ירדו ב- 12%, ל-949 מיליון שקל, והכנסות החברה מציוד (מכירת מכשירים) ירדו ב- 60%, ל-207 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה קטן ב-33%, ל-231 מיליון שקל. פרטנר דיווחה על רווח נקי של 120 מיליון שקל, ירידה של 41%, אך תחלקת דיווידנד חיצוני שגבוה מהרווח הנקי: 160 מיליון שקל, או 1.03 שקל למניה.

אלביט מערכות מפרסמת הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני. אלביט סיימה את הרבעון השני של 2012 במחזור מכירות של 676.4 מיליון דולר- ירידה של 2.1% לעומת אותה התקופה אשתקד. החברה - שמייצרת מערכות נשק, אלקטרוניקה ואלקטרו-אופטיקה - שמרה על יציבות בשורה התחתונה ורשמה רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 38 מיליון דולר. בעקבות הרווחים, החברה החליטה לחלק דיווידנד בהיקף של 30 סנט לכל בעל מניות בספטמבר - ובסך הכל תחלק 13 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully