וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הציפייה למדד: ירידות קלות באחד העם

רם עוזרי

15.8.2012 / 17:06

המסחר בבורסה התל אביבית ננעל בירידות קלות אך מניית בנק מזרחי וכיל עלו לאחר דו"חות חיוביים. מדד ת"א 25 נסגר ללא שינוי, ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.4%

המסחר בבורסת תל אביב התנהל היום בירידות קלות על רקע ציפייה של השוק לפרסום המדד לחודש יולי. עונת הדו"חות לרבעון השני של 2012 ממשיכה כאשר מניות כיל ובנק מזרחי טפחות עלו לאחר פרסום דו"חות טובים. מניית אפריקה לעומת זאת צנחה בחדות עם פרסום נתוני הרבעון של חברת הבת אפריקה נכסים .

מדד ת"א 25 נסגר ללא שינוי, ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.4%. מדד הבנקים , שזינק אתמול ב-2.75% בהובלת בנק לאומי, הוסיף 0.6% נוספים לערכו לאחר שבמהלך רוב יום המסחר רשם עליות חדות יותר. מדד הנדל"ן איבד ב-2.8% בעיקר בשל צניחה במניית אפריקה.

מגזר נוסף שממשיך לרכז עניין הוא שוק התקשורת. הדוחות הכספיים של חברות הסלולר מיום שלישי הצביעו אמנם על צניחה של 40% ברווחי החברות, אבל זה לא מנע ממניותיהן לרשום זינוקים חדים. מניות פרטנר ו סלקום זינקו ב-6% לאחר שאתמול הוסיפו 6% ו-2% בהתאמה. בזק עלתה ב-1.6%.

המסחר התנהל על רקע ציפייה לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יולי. המדד צפוי לשקף את העמקת ההאטה במשק ואת הירידה בביקושים ובכוח הקנייה של הציבור, בדומה למדדי החודשים האחרונים. אנליסטים מעריכים כי השינוי במדד ינוע סביב האפס - בין עלייה של 0.1% לירידה של 0.2%.

עוד בזירת המקרו- הממשלה התכנסה היום לדיון ראשון בתקציב 2013 שהתמקד בתקציב הביטחון. זאת, על רקע הדיון הציבורי בנושא תקיפה אפשרית באיראן והתמודדות הממשלה עם הגירעון הממשלתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הדיון שאישור תקציב הביטחון הוא תנאי להתקדמות באישור תקציב 2013. אתמול העריכו גורמים באוצר כי הממשלה תתקשה לעמוד בלוח הזמנים לאישור תקציב שנת 2013 לפני החגים, מה שיקשה על העברתו לפני סוף השנה. נגיד בנק ישראל סטנלי פישר התייצב באופן מפתיע לצד מערכת הביטחון ואמר כי מבדיקה של בנק ישראל עולה שמתווה ברודט יושם. קביעה זו מפחיתה את הסיכוי לקיצוץ בתקציב הביטחון.

מניות במרכז

בנק מזרחי טפחות הגיש הבוקר דו"חות מצויינים לרבעון השני. הבנק היכה הבוקר את כל תחזיות האנליסטים כשהציג רווח נקי של 295 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, גידול של 17.1% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי שהוצג משקף תשואה על ההון של 15.4%. הרחבת הפעילות מתבטאת, בין השאר, בגידול של כ-11.5% בהיקף המאזן בשנה האחרונה ובעלייה של כ-14% בהכנסות המימון מפעילות שוטפת ברבעון השני של 2012.

אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב רשמה במהלך הרבעון השני של 2012 הפסד של כ-23.2 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-400 אלף שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הפסדי החברה נבעו בעיקר מהפחתה של כ-16 מיליון שקל בשווי ההוגן של נדל"ן בישראל, וכן מירידה בהכנסות בגין עסקות בנייה. כך עולה מדו"חות הכספים שהגישה החברה. מנית אפריקה צונחת בתגובה בשיעור דו ספרתי.

ענקית הדשנים כיל (כימיקלים לישראל) מציגה הבוקר שיפור קל במכירות תוך שהיא עומדת בתחזיות השוק המוקדמות. מדובר ברבעון השני הטוב ביותר של כיל אי פעם, כולל הכנסות שיא, הרווח התפעולי הגבוה ביותר מלבד הרבעון השני בשנת 2008, ומכירות אשלג ברמות הקרובות לשיא של כל הזמנים.

בריטיש ישראל, חברת הנדל"ן המניב שנרכשה לפני כחצי שנה על ידי מליסרון , שבשליטת ליאורה עופר, מסיימת את הרבעון בגידול של 75% ברווח הנקי, וזאת הודות לשערוכים בהיקף של 132 מיליון שקל וגידול בהכנסות מנדל"ן מניב. בנוסף החברה מדווחת על שיעור תפוסה גבוהה של 98% בקניונים ו-95% במשרדים.

מניות הגז והנפט נסחרות על רקע החלטת בג"ץ היום לדחות את העתירות שהגישו חברות חיפושי הגז ונפט ישראמקו וגבעות עולם בנושא העלאת מיסוי תגמולים מרוווחיהם על מציאת גז ונפט. במקביל דחו השופטים גם עתירות של פרופ' שמואל קניאל שטענה כי היה צורך להכביד את נטל המס על חברות החיפוש. השופטים הותירו את ההסדר החוקי שקיים מזה כשנה, לאחר אימוץ החוק החדש, בתוקפו.

הסאגה של יצחק תשובה מסרבת לגווע: חברת דלק נדל"ן הגישה אתמול בקשה דחופה נוספת לסגנית בית המשפט המחוזי ורדה אשליך לאשר לחברה הנכדה של דלק נדל"ן באנגליה לבצע את עסקת בקינגהם. עד כה סירב בית המשפט לאפשר לחברה לבצע את העסקה, שכן החברה נמצאת תחת צו האוסר עליה לבצע שינוי בנכסיה. אחזקות השותפים (30%) בנכס בקינגהם גייט (Buckingham Gate) בלונדון נקנו מידי יצחק סוארי, יגאל אהובי , אבנר כהן ושותפים נוספים, תמורת כ-6.3 מיליון ליש"ט (כ-38 מיליון שקל). הנכס משתרע על שטח של 16 אלף מ"ר, והוא מושכר במלואו למשרד החוץ הבריטי עד ספטמבר 2020.

קבוצת האופנה פוקס דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2012 והכריזה על חלוקת דיווידנד של 27 מיליון שקל לבעלי מניותיה. החברה הציגה עליות דו-ספרתיות בהכנסות וברווחים שנבעו מפתיחת חנויות חדשות ומכניסת רשת אמריקן איגל בישראל. אלו סייעו לפוקס להתמודד עם התחרות הגוברת בענף, שגרמה לה להגדיל את ההנחות ללקוחות ולשחוק את שולי הרווח התפעולי כמעט בכל מגזרי הפעילות שלה.

חברת כלל ביוטכנולוגיה , חברת אחזקות בתחום מדעי החיים, הפסידה ברבעון השני 10 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011, כך עולה מהדו"חות הכספיים שפירסמה הערב החברה, הנשלטת על ידי כלל תעשיות (57%) של לן בלווטניק וטבע (14%).

העובדה כי החברה הפסידה פחות מאשר ברבעון המקביל בשנה שעברה נובע בעיקר בשל התאמות השווי ההוגן, ירידה בתרומת ההפסד של חברות פורטפוליו ומעבר להכנסות מימון.

הכנסות החברה הרבעוניות הסתכמו ב-33.8 מיליון שקל מול הכנסות של 2.6 מיליון בלבד ברבעון המקביל. עם זאת, תוצאות הרבעון כוללות רווח של 27.5 מיליון שקל כתוצאה מהתחזקות הדולר, לעומת הפסד של 2.8 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully