וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת סריגמיש סגרה את המפעל והמשרדים

עדי דברת-מזריץ

15.8.2012 / 17:39

45 חנויות החברה הפועלות בזכיינות תחת המותג מישמיש, לא נסגרו, אך לא ברור אילו מוצרים הן יציעו. הבעלים: "אנחנו עדיין לא יודעים מה נעשה עם החברה ועם המותג"

המשבר בענף האופנה ממשיך. חברת סריגמיש, מפעילת רשת החנויות מישמיש, סגרה המפעל ומשרדי ההנהלה והעובדים פוטרו. כך נודע ל-TheMarker.

סריגמיש , בעלת המותג "מישמיש" לבגדי ילדים ותינוקות, מפעילה יותר מ-45 חנויות ברחבי הארץ בזכיינות. החברה סגרה את המפעל בראשון לציון, שם הוכנו דגמי החברה שיוצרו בארץ ובחו"ל ונמצאו בו המחסנים הראשיים ומשרדי ההנהלה. חנויות החברה תחת השם "מישמיש" שפועלות כולן בזכיינות, ממשיכות לפעול. עם זאת, סריגמיש היא זו שאמורה לספק לזכיינים חלק גדול מהמוצרים כך שלא ברור באיזו מתכונת ואילו מוצרים יציעו בהמשך.

בשיחה עם TheMarker בעלי סריגמיש, חיים חלבני, אישר את הפרטים ואמר: "טרם החלטנו מה נעשה בהמשך. בינתיים, עצרנו לפני כשבוע את פעילות המפעל ופיטרנו את 15 העובדים כי לא צריך להמשיך עסק בכל מחיר. אבל אנחנו עדיין לא יודעים מה נעשה עם החברה ועם המותג. יש לנו מותג מצוין וידוע, אנו מקבלים הרבה פניות של אנשים הרוצים לעזור לנו ולהצטרף לחברה ושוקלים את צעדינו. בכל הנוגע לחנויות מדובר בזכיינים שימשיכו לפעול בלי קשר אלינו".

"אני קניתי הרבה סחורה מהמפעל לפני שלושה שבועות אז יש לי עוד הרבה סחורה בחנויות אבל אנחנו נמצאים באי בהירות", אומר זכיין המפעיל חנות של סריגמיש. "למיטב הבנתי כרגע הכול נעצר ולא יודעים לאן החברה הולכת. יש סניפים שקנו סחורה רק מסריגמיש ויש כאלה שעובדים גם עם מותגים אחרים שלא קשורים לסריגמיש.

בנוסף , יש חברה של הלבשה תחתונה וחברה של ביגוד לתינוקות שלא שייכים לחלבני ומייצרים תחת השם סריגמיש וממשיכים לפעול כרגיל ולא קשורים לחברה של חלבני".

חברת סריגמיש הינה בבעלות חיים חלבני קיימת מעל חמישה עשורים ונרכשה על ידי חלבני ממשפחת וכט בשנות התשעים.
שנת 2008 השליטה בסריגמיש (51%) כמעט ונמכרה לקבוצת המשביר לצרכן של רמי שביט אבל המגעים לא הסתייעו בסוף לכדי עסקה.

המצב אליו נקלעה סריגמיש מצטרף לרשתות אופנה אחרות שנמצאות בקשיים בימים אלה. רשת GRIP פנתה בשבוע שעבר לבית המשפט וקיבלה צו הקפאת הליכים לאור חובות מדווחים של כ-31 מיליון שקל. במקביל, גם רשת בוניטה נקלעה לקשיים תזרימיים לאחר שהבנק לא הסכים להגדיל לה את מסגרות האשראי. גם רשתות אחרות מספרות על ירידה במכירות בחודשים האחרונים עקב ההאטה הכלכלית שמצטרפות לשכר הדירה הגבוה לדבריהן בקניונים, והוצאות שעלו כמו שכר עבודה, חשמל וארנונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully