וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים ביולי עלה ב-0.1%, מחירי הדיור זינקו ב-1%

רם עוזרי

15.8.2012 / 18:40

עליות נרשמו גם בסעיפי הירקות הטריים, הבריאות התחבורה. סעיף ההלבשה וההנעלה ירד ב-8.3%. המדד הנמוך משקף את העמקת ההאטה במשק

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי בשיעור נמוך של 0.1%, בהתאם לציפיות האנליסטים. כך מפרסמת הערב הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. סעיף הדיור במדד רשם זינוק של 1%, כאשר שירותי דיור בבעלות הדיירים משכו את הסעיף למעלה עם עלייה של 1.1%.

עליות נוספות נרשמו בסעיפים של ירקות טריים (3.7%), בריאות (0.9%) ותחבורה (0.7%). לעומת זאת ירידות בולטות נרשמו בסעיפי ההלבשה והנעלה (8.3%-), התקשורת (0.8%-), הריהוט והציוד לבית (0.7%-) והמזון (0.6%-).

דוכן למכירת פירות וירקות בשוק מחנה יהודה. עומר מירון
מחירי הירקות הטריים עלו ב-3.7%/עומר מירון

המדד הנמוך משקף את העמקת ההאטה במשק ואת הירידה בביקושים ובכוח הקנייה של הציבור, בדומה למדדי החודשים האחרונים. בשנים קודמות מדדי יולי היו גבוהים יחסית ונעו בין 0.5% ל-1.1%. בשנה שעברה, באופן חריג, היה המדד בחודש יולי שלילי בין השאר בשל השפעות המחאה החברתית שרק פרצה.

מדד יולי הושפע בנוסף מחששות הציבור מפני ההתפתחויות המדיניות-ביטחוניות וכן מאזהרות המנהיגות הכלכלית מפני משבר אפשרי באירופה. במדד באים לידי ביטוי ירידות עונתיות במחירי ההלבשה וההנעלה והפירות והירקות, וכן הירידות במחירי הדלק והתקשורת. העלאת המסים בחודש שעבר על הסיגריות והבירה, ועלייה עונתית במחירי ההבראה, הנופש והנסיעות לחו"ל דחפו את המדד כלפי מעלה.

המדד הנמוך תומך בהורדת ריבית על ידי בנק ישראל בחודש ספטמבר. זאת לאחר שהממשלה ביצעה מהלך לסגירת החור בתקציב לשביעות רצונו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר. עם זאת, התחדשות עליות המחירים בשוק הדיור עלולה לחשוף את בנק ישראל לביקורת ציבורית כמי שמתדלק את המשך עליות המחירים.

  • עוד באותו נושא:
  • מדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully