וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה מעורבת בוול סטריט; סלקום ופרטנר מזנקות

נמרוד הלפרן

15.8.2012 / 23:21

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.1%; מדד S&P 500 שהתאושש משפל של חמישה חודשים אליו נפל ביוני, טיפס ב-0.1% - סגירה חיובית ראשונה זה שלושה ימים

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת על רקע שלל נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.1%; מדד S&P 500, אשר התאושש בקרוב ל-10% משפל של חמישה חודשים אליו נפל בראשון ביוני, טיפס ב-0.1% - סגירה חיובית ראשונה זה שלושה ימים; מדד נאסד”ק עלה ב-0.5%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה ב-0.08% לרמה של 1.81% - רמתה הגבוהה ביותר מאז שלהי חודש מאי. התשואה על האג"ח הללו נפלה לשפל של 1.38% ב-25 ביולי על רקע סימני התאוששות בכלכלת ארה"ב.

החזית המקרו כלכלית

הפעילות הכלכלית באזור ניו יורק התכווצה בראשונה זה 10 חודשים, מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי חודש שני ברציפות, התפוקה התעשייתית עלתה בשיעור חד מהצפוי, והביטחון בענף הבנייה טיפס לשיא של חמש שנים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד הפעילות הכלכלית של אזור ניו יורק בארה"ב נפל החודש לרמה של מינוס 5.9 נקודות לעומת רמה של 7.4 נקודות ביולי, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. תחזית הכלכלנים היתה לירידה קלה של המדד לרמה של 7 נקודות. מדד שלילי משקף התכווצות בפעילות הכלכלית באזור ניו יורק, ואילו מדד חיובי מצביע על צמיחה בפעילות. זו הפעם הראשונה זה 10 חודשים שהמדד יורד מתחת לאפס.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב נותר ביולי ללא שינוי, זה החודש השני ברציפות, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.2%. המדד עלה ב-1.4% בשנה בחולפת - העלייה המתונה ביותר מאז נובמבר 2010. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים יחסית, טיפס ביולי בשיעור מתון מהצפוי של 0.1% לעומת החודש הקודם, וב-2.1% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - העלייה השנתית המתונה ביותר מאז אוקטובר 2011. כלכלנים צפו עלייה של 0.2% במדד הליבה.

התפוקה התעשייתית בארה"ב צמחה ביולי ב-0.6%, מסר היום הבנק הפדרלי. כלכלנים צפו גידול של 0.5% בתפוקה התעשייתית. הבנק הפדרלי תיקן את נתוני מאי ויוני לעלייה של 0.1% בשני החודשים, לעומת ירידה של 0.2% במאי וגידול של 0.4% ביוני שעליהם דווח במקור. ניצול כושר הייצור עלה ביולי לרמה של 79.3% - הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2008 - לעומת רמה של 78.9% במאי. כלכלנים צפו כי ניצול כושר הייצור היה 79.2%.

מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ובנק ולס פרגו - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש פברואר 2007 - לעומת רמה של 35 נקודות בחודש הקודם, לפי נתונים שפורסמו היום. כלכלנים צפו כי המדד יישאר ללא שינוי ברמה של 35 נקודות.

עונת הדו"חות בוול סטריט

עונת הדו"חות הכספיים של הרבעון השני של השנה מתקרבת לסיומה, ועם החברות שפרסמו או צפויות לפרסם את תוצאותיהן היום נמנות סיסקו, טרגט, דיר וסטייפלס.
דיר (Deere), יצרנית הציוד החקלאי הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח רבעוני נמוך מהצפוי, עקב האטה במכירות בסין, הודו ושווקים מתעוררים אחרים.

רשת חנויות הציוד המשרדי סטייפלס דיווחה על הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון השני של השנה עקב חולשה בביקוש בצפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה, והעריכה כי מכירותיה בשנת הכספים הנוכחית יהיו ללא שינוי לעומת השנה הקודמת.
הקמעונאית המוזלת טרגט דיווחה היום על רווח נקי ברבעון השני שהיה ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. החברה צופה לרשום ברבעון הנוחכי רווח למניה של 83-93 סנט - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 77 סנט למניה.

ענקית ציוד רשתות התקשורת סיסקו תפרסם את תוצאותיה הכספיות לאחר סגירת המסחר בוול סטריט.

ישראליות בוול סטריט

מניות חברות הסלולר סלקום ופרטנר המשיכו לזנק זה היום השני ברציפות, והשלימו קפיצה דו-יומית של 21% ו-20% בהתאמה. סלקום דיווחה אתמול כי הרווח הנקי ברבעון השני של השנה נחתך ביותר מ-50% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ואילו פרטנר דיווחה אתמול על נפילה של 41% ברווח הנקי ברבעון.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully