וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתייעלים: אל על הפסידה רק 6.2 מיליון דולר

ערן אזרן

16.8.2012 / 10:45

ההפסד של חברת התעופה קטן ב-68% בהשוואה להפסד ברבעון המקביל בשנה שעברה ונראה כי צעדי ההתייעלות עובדים. הוצאות ההפעלה של אל על ברבעון ירדו בכ-7%

צעדי ההתייעלות של אל על נותנים את אותותיהם בדו"חות הרבעון השני של 2012. החברה, שמנוהלת על ידי אליעזר שקדי, רשמה קיטון של 68% בהפסד לכ-6.2 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה להפסד של כ-19.7 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2011. הכנסות החברה ירדו ב-3% לכ-514.7 מיליון דולר.

אל על, שמנייתה איבדה 56% במהלך השנה האחרונה, סובלת במהלך השנים האחרונות מקשיים ומהפסדים של מאות מיליוני דולרים על רקע התחרות הגוברת בענף התעופה והעלייה במחירי התשומות. על רקע זאת, במהלך החודשים האחרונים אל על פועלת למימוש תוכנית התייעלות וגיבוש תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח. התוכנית כוללת פיטורי עובדים, הקטנת נפח הפעילות והפחתת בהוצאות.

אל על ציינה היום כי במהלך המחצית הראשונה של 2012 היא המשיכה בצעדי התייעלות "על מנת להתאים עצמה למציאות העסקית והצליחה לשמור על רמת הוצאות נמוכה". החברה ציינה כי מצבת כוח האדם שלה ירדה בכ-168 משרות בממוצע לרבעון. מספר העובדים, הקבועים והזמניים עמד במהלך הרבעון השני על 5,938 עובדים, לעומת 6,106 במהלך הרבעון המקביל.

"אל על התמודדה ברבעון השני עם מציאות בה הכלכלה העולמית נמצאת במשבר עמוק, המשפיע גם על ענף התעופה", ציין היום שקדי בהודעה לעיתונות. "בנוסף, התמודדנו עם התנאים הגיאופוליטיים והמציאות המורכבת במזה"ת. החברה ממשיכה להתמודד עם דירוג הבטיחות של מדינת ישראל הנמצאת בקטגורית בטיחות 2 המעמידה אותה בעמדת נחיתות בתעופה העולמית. למרות כל אלה, אנו מציגים תוצאות המשקפות התייעלות נמשכת וניהול מבוקר של ההוצאות שהצליחו למזער את ההפסד הפוטנציאלי", הוסיף שקדי.

הכנסותיה של אל על ברבעון הסתכמו ב- 516.8 מיליון דולר לעומת 530.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות מנוסעים קטנו בכ-1%, וזאת "כתוצאה מקיטון במספר הנוסעים ופיחות היורו ביחס לדולר שקוזז על ידי עלייה בהכנסה לנוסע-ק"מ". שיעור התפוסה בטיסות החברה עלה לכ-82.3%, לעומת 81.1% בשאר הטיסות הסדירות בנתב"ג.

הוצאות ההפעלה של אל על ברבעון ירדו בכ-7% לכ-438.9 מיליון. שיעור הוצאות מהמחזור ירד מכ- 88.6% ברבעון השני של שנת 2011 לכ- 85.3% ברבעון המדווח. החברה הסבירה כי עיקר הקיטון בהוצאות ההפעלה נבע מקיטון הפעילות מירידה בהוצאות השכר, משינוי בשערי החליפין דולר-יורו וכן מגידול בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון על פי החלטת הממשלה.

ה-EBITDA (רווח לפני ריבית מיסים פחת והפחתות חד-פעמיות) של אל על הסתכם בכ-29.5 מיליון דולר, לעומת כ-3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב -2011. הרווח מהפעלה הסתכם ב-2.2 מיליון דולר, לעומת הפסד מהפעלה בסך של כ-23.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון השני של 2012 בכ-14.1 מיליון דולר.

נכון לסוף הרבעון השני, יתרות המזומנים, שווי המזומנים ופיקדונות לזמן קצר הסתכמו בכ-109.5 מיליון דולר. החברה הזכירה כי במהלך המחצית השקיעה כ-41 מיליון דולר ברכוש קבוע, בהתאם לתכנית ההשקעה הרב-שנתית של החברה, פרעה הלוואות שוטפות בסך של כ-56 מיליון דולר וקיבלה הלוואות בסך של כ-16 מיליון דולר, בעיקר למימון רכישת רכוש קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully