וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטה? המשק צמח ב-3.2% ברבעון השני

ערן אזרן

16.8.2012 / 13:57

מדובר בצמיחה הגדולה ב-0.4% מהצמיחה ברבעון הראשון של השנה. שטייניץ: "נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שהמשק נמצא בפרשת דרכים"

למרות החשש מההאטה, המשק צמח ב-3.2% ברבעון השני - כך פירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על סמך אומדנים מוקדמים שערכה. הצמיחה ברבעון הראשון הסתכמה ב-2.8% בלבד ואילו ברבעון הרביעי של 2011 היתה 3.1%.

הלמ"ס ציינה כי העלייה משקפת גידול של 10.3% ביצוא, עלייה של 5.4% בהוצאה לצריכה פרטית, גידול של 1.8% בהוצאה לצריכה ציבורית וירידה של 1.1% בהשקעות בנכסים (השקעה בבתי מגורים והשקעות ענפי המשק בבנייה, בציוד ובכלי תחבורה). על רקע הנתונים, העליות בבורסה מתחזקות - מדד הבנקים מזנק ב-2%, ות"א 25 עולה ב-0.8%.

"נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שהמשק נמצא בפרשת דרכים", אמר שר האוצר, יובל שטייניץ בתגובה לנתונים. "מחד, מנועי הצמיחה ממשיכים לעבוד ומאידך, סימני האטה ברורים הנובעים מהמשבר הכלכלי באירופה ובארה"ב. הנתונים מחייבים אותנו ביתר שאת לריסון תקציבי ומשמעת כלכלית ובמהלכים שיתמכו בצמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה".

בחישוב חצי שנתי, התוצר במשק צמח ב-3% ב-2012, לעומת צמיחה של 3.3% במחצית הקודמת, וצמיחה של 5.1% במחצית הראשונה של 2011. הלמ"ס מעדכנת כי במהלך המחצית הראשונה של 2012 חלה צמיחה של 2.8% בתמ"ג העסקי; עלייה של 1.3% ביצוא הסחורות והשירותים; עלייה של 4.2% בהשקעה בנכסים קבועים וגידול של 2.9% בהוצאה לצריכה פרטית לנפש.

נתונים מעניינים מספקת הלשכה בנוגע להתפלגות העלייה בצריכה הפרטית. על פי הלשכה, העלייה מבטאת גידול של 5% (בחישוב שנתי) בהוצאות משקי בית למוצרים כמו ריהוט, מוצרים למשק בית (מקררים, מכונות כביסה, מזגנים וכד') וכלי רכב אישיים; ההוצאה להלבשה הנעלה וחפצים אישיים עלתה ב-6.9%, ההוצאה לדלק חשמל ומים עלתה ב-9.3% וההוצאה לשירותי חינוך, בריאות, בידור וכו' עלתה ב-2.3%.

  • עוד באותו נושא:
  • צמיחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully