וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיחה מפתיעה: המסחר באחד העם ננעל בעליות

שלי אפלברג

16.8.2012 / 17:06

המסחר בבורסה התל אביבית התנהל בעליות במהלך היום ונתוני הצמיחה המפתיעים גרמו להאצתן. מדד ת"א 25 סגר בעלייה של 0.74%, מדד ת"א 100 הוסיף לערכו 0.84%

רוחות המלחמה הנושבות מעל ישראל לא מונעות מהמסחר באחד העם להיסגר בעליות שערים חדות. המסחר שנפתח בעליות קלות, הגביר הילוך ועבר לעליות חדות לאחר פרסום נתוני הצמיחה במשק שהפתיעו את המשקיעים. מחזור המסחר הסתכם ב-936 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 סגר בעלייה של 0.74% על רמת 1099.66 הנקודות וסגר את השבוע עם ירידה של 0.1%. מדד ת"א 100 הוסיף לערכו 0.84% וסגר על רמת 982.03 הנקודות עם ירידה שבועית של 1.41%. מדד ת"א בנקים המשיך את מגמת העליות ווזינק ב 3.94% נוספים וסגר את השבוע בעלייה של 1.82%. מדד נדל"ן 15 , שאיבד אתמול מערכו 2.8% - בעיקר בשל הצניחה במניית אפריקה - סגר בעלייה של 2.3% אך השבוע השיל מערכו 6.34%. מדד ת"א נפט וגז הוסיף 2.28% אך בסיכום שבועי השיל 8.24% מדד התקשורת זינק היום ב5.17% ובסיכום השבועי הוסיף לערכו 6.29%.

מדדי התל בונד תיקנו היום את הירדות של הימים האחרונים וועלו בעד 0.6%, לאחר שירדו בחדות ב-1.5% תוך יומיים.מדד תל בונד 20 עלה ב0.58% אך בסיכום שבועי ירד ב 0.69% . מדד התל בונד 40 עלה היום ב 0.6% אך בסיכום שבועי ירד ב 0.83% מדד התל בונד 60 עלה היום ב 0.59% אך בסיכום שבועי ירדה ב 0.75%.

עונת הדו"חות לרבעון השני של 2012 ממשיכה כאשר מניות כיל ובנק מזרחי טפחות עלו אתמול לאחר פרסום דו"חות טובים. מניית אפריקה לעומת זאת צנחה בחדות עם פרסום נתוני הרבעון של חברת הבת אפריקה נכסים .

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום כי המשק המשיך לצמוח ב-3.2% במחצית הראשונה של השנה, נתון אשר הפתיע את המשקיעים ושלח את המדדים לעליות חזקות יותר. שר האוצר, יובל שטייניץ אמר בתגובה כי "נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שהמשק נמצא בפרשת דרכים: מחד, מנועי הצמיחה ממשיכים לעבוד ומאידך, סימני האטה ברורים הנובעים מהמשבר הכלכלי באירופה ובארה"ב".

"אופטימיות של רגע" מסביר זיו ספיר, סמנכ"ל השקעות ניהול תיקים במגדל שוקי הון. "אני מציע למשקיעים לא לחזור ולחפש את רמות הסיכון הגבוהות .נתוני התמ"ג הם פיקציה. אמנם הם מכניסים אופוריה לשוק אך בסופו של יום אנו רואים כי המדדים בתל אביב נותנים תשואת חסר מול המדדים בחו"ל והנתון לדעתי לא יביא שינוי למגמה היורדת".

ספיר מסביר כי קיים לחץ מאוד גדול מבחינת הצמיחה בישראל, שמדירה שינה מהרבה משקיעים. מה שיכול להעניק למשקיעים נקודת ציון הוא כיוון הדולר שהתחזק מול המטבע המקומי בשעה שנחלש מול שאר המטבעות האחרים בעולם. הדבר מעיד על כך כי ישנה נהירה של משקיעים מישראל החוצה.

מי שנהנה מנתון הצמיחה הם הבנקים, מסביר ספיר: "משם לוקחים האזרחים והעסקים את הלוואות וההשקעות לכן הם עולים בצורה יפה. צריך לזכור כי הם עדיין מתמודדים בשוק קשה המושפע מרגולציה כבדה וסיכון עקב החובות הגדולים של הטייקונים".

לדברי האסטרטג הראשי של קבוצת אילון, יניב פגוט, "בנק ישראל יהיה חייב להוריד את תחזית הצמיחה למרות הזינוק שנרשם בדיווח האחרון". פגוט מסביר כי "בנק ישראל כבר רמז כי בכוונתו לעשות כן". לדעתו, הצמיחה בצריכה הפרטית בשיעור של 5.4% ברבעון השני של השנה אשר מהווה את קטר הצמיחה המקומי, תיחלש בהדרגה אל תוך שנת 2013 עם התגברות ההאטה בשוק העבודה וההשלכות אשר צפויות לכך על הצריכה הפרטית המקומית.

פגוט הדגיש כי "השוק הישראלי אינו חסין מההאטה העולמית ואנו בדרך להנמכת תחזית צמיחה בחודשים הקרובים בכל האמור לצמיחה החזויה בכלכלת העולם ובישראל ב-2013. אנו נראה התאמות כלפי מטה של תחזית הצמיחה בקצב היצוא".

אתמול פורסם כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי בשיעור נמוך של 0.1%, בהתאם לציפיות האנליסטים. המדד הנמוך משקף את העמקת ההאטה במשק ואת הירידה בביקושים ובכוח הקנייה של הציבור, בדומה למדדי החודשים האחרונים. בשנים קודמות מדדי יולי היו גבוהים יחסית ונעו בין 0.5% ל-1.1%. בשנה שעברה, באופן חריג, היה המדד בחודש יולי שלילי בין השאר בשל השפעות המחאה החברתית שרק פרצה.

כלכלני בנק לאומי הסבו היום את תשומת לב המשקיעים לכך כי היבוא המסחרי הבסיסי ירד מאז ראשית השנה ב-2.3% (במונחים נומינליים), בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. את הירידה הם מייחסים לרכיב מוצרי השקעה אשר מהווה מעט פחות מרבע מהיבוא המסחרי הבסיסי. ירידה זו מבטאת את כוונת החברות במגזר העסקי למתן את ההשקעה בהרחבת כושר הייצור שלהן, זאת לאחר שנתיים בהן היקף ההשקעות של המגזר העסקי היה גבוה יחסית.

מניות במרכז

מניות חברות הסלולר פרטנר וסלקום מזנקות וסוגרות את פערי הארביטראז' לאחר העליות הנאות שלהם במסחר מעבר לים בארה"ב. הדו"חות הכספיים של חברות הסלולר מיום שלישי הצביעו אמנם על צניחה של 40% ברווחי החברות, אבל זה לא מנע ממניותיהן לרשום זינוקים חדים. אורי ליכט, סמנכ"ל המחקר בבית ההשקעות IBI, מסביר את העליות החדות במניות חברות הסלולר בכך כי "הדו"חות של פרטנר וסלקום היו טובים והצביעו על המשך מוצלח של תהליכי התייעלות שהחברה עוברת ועל תזרים מזומנים טוב. לצד כל זאת התבשרו המשקיעים על כך כי המתחרות החדשות שנכנסו בחודשים האחרונים לשוק מגייסות מנויים בקצב איטי יותר מהקצב אותו ראו בימי ההשקה הראשונים - חדשות שהוסיפו לאווירה החיובית אצל המשקיעים".

את הזינוק במניות הסלולר של סלקום ופרטנר מסביר ספיר בכך כי המשקיעים תמחרו אותם בעובר שוטינג כלפי מטה (סלקום ירדה בשנתיים האחרונות ב-80%). המשקיעים תולים תקווה בכך כי המפעילות יכנסו לתחום הטלוויזיה שוק אשר יעניק להם מנוח צמיחה נוסף אך מזהיר כי אסור להתפתות שוב ולחשוב כי הם הדבר הבא.

העליות החדות במניית סלקום מזניקות את אגרות החוב של חברת האם דיסקונט השקעות . סדרה ד של החברה עולה ב-5.3% ונסחרת בתשואה של 21% . סדרה ו עולה ב-5% ונסחרת בתשואה של 14%. אגרת חוב של החברה הסבתא אי.די.בי פתוח עולה ב- 1.6% ונסחרת בתשואה ברוטו של 47%.

מניית טאואר מזנקת לאור השמועות כי צמרת ההנהלה, אשר שוהה בחו"ל, עומדת לסגור על הסכם עם לקוח גדול. מטעם טאואר נמסר: "החברה אינה מגיבה לשמועות ואם וכאשר יהיה לה על מה לדווח, תעשה זאת לפי חוק".

מדד 'MSCI גלובל' של מורגן סטנלי פירסם החלטה לפיה בעדכון המדדים הקרוב ב-31 באוגוסט לאחר תום המסחר בוול סטריט יחול שינוי בשתי מניות ישראליות. אלביט מערכות , יצרנית מערכות נשק, אלקטרוניקה ואלקטרו- אופטיקה, תצא מהמדד היוקרתי לאחר שאיבדה כ-21% מתחילת השנה ותעבור למדד המשני MSCI GLOBAL SMALL CAP. למדד ' MSCI גלובל' תיכנס מפתחת טכנולוגיית האינפינבנד מלאנוקס שזינקה מתחילת השנה ב-260% והפכה לאחרונה לחברה הרביעית בגודלה בבורסה של תל אביב לפי מונחי שווי שוק. מעלייה נמצאות רק פריגו , כיל ו טבע .

גזית גלוב חברת הנדל"ן שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, דיווחה הבוקר כי החברה הבת (60%) רויאל סניור קייר, הפועלת בתחום הדיור המוגן בארה"ב, תמכור את מרבית מבני הדיור שבבעלותה תמורת כ-230 מיליון דולר.

רגע לפני המכירה ליינות ביתן, צים שיווק - המחזיקה ברשת הקמעונות כמעט חינם - רושמת שחיקה בכמעט כל שורות הרווח. החברה, שהמשיכה לסבול מהתגברות התחרות ומהמחאה החברתית, דיווחה על ירידה של 9% ברווח התפעולי ל-13.7 מיליון שקל. הירידה ברווח הנקי היתה אף עמוקה יותר, אלמלא רווחים חד פעמיים שנרשמו במהלך הרבעון.

גולף אחת החברות הנזילות בקבוצת אי.די.בי , הציגה ירידה בכל הפרמטרים ברבעון השני של 2012 לעומת הרבעון המקביל ב-2011. הסיבה העיקרית, על פי החברה, נובעת בעיקר מעיתוי מכירות חג הפסח שחלו בשנת 2012 במהלך הרבעונים הראשון והשני, לעומת הרבעון השני בשנה שעברה.המכירות ברבעון השני של שנת 2012 הסתכמו בכ-175.2 מיליון שקל, לעומת כ-185.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011 - ירידה של 5.4%.

צעדי ההתייעלות של אל על נותנים את אותותיהם בדו"חות הרבעון השני של 2012. החברה, שמנוהלת על ידי אליעזר שקדי, רשמה קיטון של 68% בהפסד לכ-6.2 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה להפסד של כ-19.7 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2011. הכנסות החברה ירדו ב-3% לכ-514.7 מיליון דולר.

גרנית סחרת על רקע הידיעה כי קבוצת עזריאלי מנסה למחוק אותה מהמסחר והציעה הצעת רכש לקניית מניות הציבור בתמורה ל-255 מיליון שקל כ-4.4 שקל למניה.

המסחר בניירות הערך של דלק נדל"ן מתנהל על רקע פרסום נתוני החברה ונציגויות השונות לגבי שווי החבילה אותה הציעה תשובה במקרה של פירוק אחרי שנה והצלחת ההסדר. בינתיים המשקיעים הבחינו כי נוצר סדק בצו הדיספוזיציה אותו נתנה השופטת אלשיך כאשר אישרה לחברה אתמול לבצע את עסקת קינרד. כמו כן, הודיעה היום השופטת כי היא נותנת אישור חלקי לחברה לבצע את עסקת בקינגהם.

מניית מזרחי טפחות נסחרת על רקע הדו"חות אותם פירסם הבנק וההודעה כי אברהם (בייגה) שוחט יסיים את כהונתו כדירקטור בבנק לאור המתיחות הקשה בינו לבין מנכ"ל הבנק אלי יונס.

מניית דיסקונט השקעות נסחרת על רקע השלמת הרכישה של חברת המ-לט העוסקת בייצור ברזים ושסתומים למערכות פיקוח ובקרה תעשייתי על ידי קרן ההשקעות פימי. פימי קיבלה מדסק"ש הנחה של 4.5% ותשלם מחיר של 63.1 מיליון דולר עבור 60.1% ממניות המלט.

מניות הנפט והגז ימשיכו להיסחר על רקע הידיעה כי שופטי בג"ץ דחו את העתירות שהגישו חברות חיפושי הגז ונפט ישראמקו ו גבעות נגד הכנסת ושר האוצר בנוגע להעלאת מיסוי תגמולים מרוווחיהם על מציאת גז ונפט והותירו את ההסדר החוקי שקיים מזה כשנה, לאחר אימוץ החוק החדש, בתוקפו.

היום נודע כי מיכאל מירילשווילי, משקיע גיאורגי יהודי, ישקיע 40 מיליון שקל בחברת הכשרה אנרגיה . זאת לאחר כמה ימי מסחר תנודתיים שבאו בעקבות שמועות כי קידוח מירה1 נכשל.

חברות הביטוח נסחרות על רקע פרסום דו"ח הממונה על שוק ההון ממנו עולה כי מכניסתו לתוקף של הסדר פנסיית החובה ב-2008, הצטרפו לקרנות הפנסיה מכוח ההסדר יותר מ-900 אלף עמיתים, כמעט כולם לקרנות שבבעלות חברות הביטוח. רוב המצטרפים מכוח ההסדר הם בעלי שכר נמוך מ-6,000 שקל.

הראל מנצלת את בועת הנדל"ן והודיעה היום כי תרכוש שני בניינים ברוטשילד ב-50 מיליון שקל. החברה מתכננת להרוס את הבניינים ולבנות בניין משרדים חדש.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully