וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: השוורים שוב נצחו בקרב ונאסד"ק הוסיף 1.05%

ואדים סבידרסקי

16.8.2012 / 23:46

נתוני מקרו שפורסמו עמדו בתחזיות הכלכלנים. מניית סיסקו הגיבה לפירסום הדו"חות בזינוק של 9.5% ואילו מניית פריגו צנחה ב-6.5%

המסחר בוול סטריט אשר נפתח היום ביציבות, ננעל במגמה חיובית תוך התחזקות השערים לאורך היום בהובלת מניות סקטור הטכנולוגיה. זאת על רקע נתוני מקרו מעודדים שפורסמו בגיזרות הנדל"ן והתעסוקה. כמו כן המשקיעים ממתינים לסבב פסגות של מנהיגי אירופה ועוקבים אחר החדשות האחרונות מחברות הרשומות למסחר בארה"ב, המסכמות את פעילותן במהלך הרבעון השני 2012.

המסחר בוול סטריט אשר נפתח היום ביציבות, עבר למגמה חיובית המתחזקת בשעה האחרונה בהובלת מניות סקטור הטכנולוגיה. זאת על רקע נתוני מקרו מעודדים שפורסמו בגיזרות הנדל"ן והתעסוקה. כמו כן המשקיעים ממתינים לסבב פסגות של מנהיגי אירופה ועוקבים אחר החדשות האחרונות מחברות הרשומות למסחר בארה"ב, המסכמות את פעילותן במהלך הרבעון השני 2012.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.65%, מדד S&P 500 התחזק ב-0.7% ומדד הנאסד"ק הוסיף 1.05% לערכו. בשוק הסולידי, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-1.83%.

ספרד צפויה למהר להעביר את הכספים שתקבל במסגרת החילוץ האירופי לבנקיה, הבנק שהוקם ממיזוג של שלל בנקי חיסכון בצרפת, ונקלע לקשיים מוקדם יותר השנה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג מפי מקור המקורב לנושא. חבילת החילוץ למגזר הבנקאות הספרדי, בהיקף של 100 מיליארד יורו, כוללת תשלום ראשון של 30 מיליארד דולר, שצפויה להיות מועברת בהקדם, לדברי המקור.

בזירת המקרו האמריקאית התפרסם היום נתון המעיד על מספר התחלות בנייה חדשות במהלך חודש יולי והראה כי 746 אלף בתים חדשים החלו להיבנות במהלך חודש יולי - מעט מתחת לצפי קונסנזוס הכלכלנים ל-750 אלף בתים ובהשוואה ל-760 אלף התחלות בנייה שנרשמו במהלך חודש יוני.

היקף התחלות הבנייה בארה"ב ירד בחודש יולי, בעוד שהיתרי הבנייה זינקו לרמה הגבוהה ביותר זה ארבע שנים, מה שמעיד כי מצבו של שוק הדיור האמריקאי עשוי להשתפר במחצית השנייה של השנה. "נראה שהדברים משתפרים בשוק הדיור", אמר בריאן ג'ונס, כלכלן בכיר בסוסייטה ז'נרל בניו יורק, אשר צפה כי היתרי הבנייה יעלו לקצב שנתי של 805 אלף. "אנחנו מתקדמים בכיוון הנכון. אנחנו מתאוששים מרמה כל כך נמוכה שיש לנו עוד דרך ארוכה לעבור".

בנוסף, התפרסם נתון משוק התעסוקה האמריקאי המעיד על מספר דורשי דמי אבטלה חדשים שנרשם במהלך השבוע שעבר. הכלכלנים צפו כי 365 אלף אמריקאים הצטרפו למעגל המובטלים אך בפועל מספר עמד על 366 אלף, בהשוואה ל-361 אלף בשבוע לפני כן.

מניית פייסבוק ירדה ב-6.3% אל שפל חדש של כ-19.9 דולר למניה, אחרי שהיום נגמרה תקופת החסימה על 271 מיליון מניות של החברה. סיום תקופת החסימה מסמל עלייה של 60% במספר מניות פייסבוק הזמינות למסחר. מאז הנפקת פייסבוק ב-17 במאי התרסקה מנייתה החברה בכ-48% והיא מעולם לא שבה להיסחר במחיר של 38 דולר למניה - מחיר ההנפקה.

ענקית ציוד רשתות התקשורת סיסקו דיווחה אמש על רווח ומכירות רבעוניים שעלו במעט על תחזיות האנליסטים, והודיעה על הגדלת הדיווידנד הרבעוני שהחברה מחלקת למשקיעים ב-75% ל-14 סנט למניה. סיסקו, שבראשה עומד המנכ"ל הוותיק ג'ון צ'יימברס, רשמה ברבעון השני של השנה רווח של 1.92 מיליארד דולר, או רווח של 36 סנט למניה - זינוק של 56% לעומת רווח של 1.23 מיליארד דולר, או רווח של 22 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, דיווחה היום על עלייה מתונה מהצפוי בהכנסותיה בעקבות ההאטה במכירות בארה"ב. הרווח הנקי של וול-מארט הסתכם ברבעון השני ב-4.02 מיליארד דולר, או 1.18 דולר למניה, לעומת רווח של 3.8 מיליארד דולר, או 1.09 דולר למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. אנליסטים צפו כי הרווח יסתכם ב-1.17 דולר למניה. הכנסות וול-מארט עלו ב-4.5% ל-114.3 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות אנליסטים כי יסתכמו ב-115.8 מיליארד דולר.

גוגל ביקשה מסמסונג אלקטרוניקס לשנות את עיצוב הטלפונים החכמים והטאבלטים שלה כדי שידמו פחות למכשירים של אפל . לפי מסמכים שנחשפו במשפט בין אפל לסמסונג. "כיוון שזה דומה מדי לאפל, בצעו שינוי נראה לעין, החל מקדמת המכשיר", נאמר באחת ההודעות שהעביר המעצב הבכיר של סמסונג שנפגש עם גוגל, לעובדים אחרים, והוצגה בבית המשפט בקליפורניה על ידי פרקליטי אפל.

חברת התרופות פריגו דיווחה היום על תוצאותיה השנתיות, בהן הציגה שיא במכירות וברווחים - זו השנה השישית ברציפות. החברה אמנם עלתה על תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה (הרווח), אך פספסה את התחזיות בשורת ההכנסות. פריגו דיווחה על גידול של 18% במחזור המכירות ל-831 מיליון דולר. במהלך הרבעון האחרון גדל הרווח התפעולי ב-32% ל-161 מיליון דולר. גם הרווח הנקי המתואם טיפס ב-27% ל-121 מיליון דולר, המייצג רווח של 1.28 דולרים למניה - גבוה מתחזיות האנליסטים לרווח של 1.26 דולרים למניה. ביחס לשנה הפיסקאלית הבאה, פריגו צופה שהרווח המתואם למניה יעמוד על 5.3-5.5 דולר - בדומה לתחזיות האנליסטים. יעד זה מגלם צמיחה של 6%-10% במהלך השנה הקרובה.

מדד 'MSCI גלובל' של מורגן סטנלי פירסם החלטה לפיה בעדכון המדדים הקרוב ב-31 באוגוסט, לאחר תום המסחר בוול סטריט, יחול שינוי בשני מניות ישראליות. אלביט מערכות , יצרנית מערכות נשק, אלקטרוניקה ואלקטרו-אופטיקה, תצא מהמדד היוקרתי לאחר שאיבדה כ-21% מתחילת השנה ותעבור למדד המשני MSCI GLOBAL SMALL CAP.

למדד 'MSCI גלובל' תיכנס מפתחת טכנולוגית האינפינבנד מלאנוקס, שזינקה מתחילת השנה ב-260% והפכה לאחרונה לחברה הרביעית בגודלה בבורסה של תל אביב לפי מונחי שווי שוק. מעליה נמצאות רק פריגו, כיל וטבע .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully