וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה חיובית

נמרוד הלפרן

18.8.2012 / 1:42

מדד S&P 500 ברצף העליות השבועי הארוך זה שנה וחצי; האג"ח בארה"ב בשבוע רביעי של ירידות; אפל שוברת שיאים - שווי השוק מעל 600 מיליארד ד'; פייסבוק נחתכה בחצי מאז ההנפקה

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בדרכן לרצף העליות השבועי האורך ביותר זה שנה וחצי על רקע נתוני מקרו כלכליים טובים מהצפוי שפורסמו אמש (שישי) בארה"ב, ובעקבות הבעת האמון של קנצלרית גרמניה בנשיא הבנק המרכזי של אירופה. מדד S&P 500 השלים שבוע חיובי שישי ברציפות, וקרוב לשיא של ארבע שנים.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.2%; מדד S&P 500, אשר עלה אתמול לרמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל, מטפס ב-0.1%; מדד S&P 500, עלה ב-0.2% ונסגר ברמה של 1,418.13 נקודות - מרחק של פחות מנקודה משיא של ארבע שנים, 1,419.04 נקודות, שרשם בשני באפריל. בסיכום שבועי טיפס המדד ב-0.9% בדרכו לעלייה שבועית שישית ברציפות - רצף העליות השבוע הממושך ביותר מאז ינואר 2011. מדד נאסד"ק עלה היום ב-0.5%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות בראשונה זה חמישה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נסקה אתמול במהלך המסחר לרמה של 1.86%, רמתה הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש מאי - ירדה ב-0.02% לרמה של 1.82%. האג"ח הממשלתיות בארה"ב השלימו ירידה שבועית רביעית ברציפות - רצף הירידות השבועי הממושך ביותר מאז דצמבר 2010, ומאז ה-20 ביולי ועד יום חמישי זינקה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-0.36%.

בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 96.01 דולר לחבית, עלייה של 0.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלו החוזים ב-3.4%. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 1,619.4 דולר לאונקייה, בדרכם לירידה שבועית של 0.2%. החוזים על הפלטינה למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 1,473.1 דולר לאונקייה, זינוק של 2.6%, לאחר שבמהלך המסחר עלו לרמתם הגבוהה ביותר זה שישה שבועות על רקע חששות כי טבח משטרתי בעשרות עובדי מכרות שובתים בדרום אפריקה - יצרנית הפלטינה הגדולה בעולם - יגרור אי שקט במגזר.

נתוני מקרו כלכלה

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה החודש בשיעור חד מהצפוי, לפי נתונים ראשוניים שפורסמו היום. המדד עלה באוגוסט לרמה של 73.6 נקודות לעומת רמה של 72.3 נקודות ביולי. כלכלנים צפו עלייה קלה של המדד לרמה של 72.4 נקודות.

עוד בחזית המקרו כלכלית היום: מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה ביולי ב-0.4% לאחר ירידה של 0.4% ביוני, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.2% ביולי לאחר ירידה של 0.3% שעליה דווח במקור ביוני.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הרגיעה במעט את חששות משבר החוב באירופה, לאחר שהביעה אמש את תמיכתה "הבלתי מסויגת" בנשיא הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, שאותת כי ירכוש אג"ח של ספרד ואיטליה כדי להוריד את עלויות המימון שלהן. מרקל, השוהה בקנדה בימים אלה, אמרה כי הצהרותיו של דראגי תואמות את הגישה של מנהיגי אירופה.

לאחר שנועדה בבירה אוטווה עם ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר, קראה מרקל לשותפיה לגוש היורו להתקדם במהירות לאינטגרציה הדוקה יותר במדיניות התקציב, ואמרה כי הזמן הולך ואוזל. מרקל שלחה את המסר לקראת סדרת פגישות שיערכו מנהיגי גוש היורו בשבוע הבא. "גרמניה יודעת שבאזור של מטבע משותף צריך לחלוק את האחריות הפוליטית. אנחנו בדרך הנכונה בהרבה סוגיות, אבל הזמן הוא עניין קריטי, ואנחנו מודעים לכך".

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט מתקרבת לסיומה, ומתוך 468 החברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שכבר פרסמו את תוצאותיהן הכספיות, 68% דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים - שיעור זהה לזה שנרשם במהלך ארבעה הרבעונים הקודמים.

חברת השבבים מארוול דיווחה על תוצאות רבעוניות ותחזית מאכזבות על רקע האטה בביקוש למחשבים אישיים ולטלפונים חכמים, והתגברות התחרות בשוק מכשירי הסלולר בסין. בה בעת, קמעונאית ההלבשה גאפ העלתה את תחזית הרווח השנתי בעת פרסום דו"חותיה הרבעוניים אמש לאחר סגירת המסחר.

מניית אפל שוברת שיאים על רקע הציפיות לקראת השקתו הצפויה של אייפון 5. המניה נסקה במהלך המסחר ביום שישי למחיר שיא של 644.13 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של יותר מ-590 מיליארד דולר. בראשית חודש אוקטובר, עוד נסחרה המניה במחיר של כ-350 דולר.

האנליסט פיטר מיסק מבית ההשקעות ג'פריס העלה היום את מחיר היעד למניית אפל מ-800 דולר ל-900 דולר, והעריך כי אייפון 5 "צפו להיות השקת מכשיר הסלולר הגדולה ביותר בהיסטוריה". מיסק העריך עוד כי לקראת השקת אייפון 5 באמצע ספטמבר יהיו ברשות אפל כ-15 מיליון מכשירים מוכנים למכירה,

הפרשן טום במיס מאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ' כתב כי "אם מחיר מניית אפל אמנם יגיעה לרמה של 900 דולר, הרי ששווי השוק של החברה יהיה יותר מ-800 מיליון דולר - סכום גדול יותר הן מהיקף תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בארה"ב (TARP)".

בשבועות האחרונים דווח מפי מקורות מקורבים לאפל כי החברה תחשוף את הדגם הבא של האייפון ודגם מיני של האייפד באירוע ב-12 בספטמבר. לפי הדיווחים, אייפון החדש ייצא למכירה תשעה ימים בלבד לאחר חשיפתו.

פייסבוק בשפל חדש

מניית ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק ממשיכה לצנוח ואיבדה כמחצית משווייה מאז הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) ב-17 במאי, לאחר שתקופת החסימה על מכירת 271 מיליון מניות של החברה הסתיימה השבוע.

פייסבוק אינה היחידה במגזר המדיה החברתית שנפלה היום לשפל. מניית גרופון, ענקית הקופונים שפירסמה השבוע דו"חות כספיים מאכזבים לרבעון השני, נפלה אף היא לשפל והשלימה צניחה של יותר מ-75% מאז הנפקתה הראשונה לציבור בנובמבר, במחיר של 20 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully