וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקונים הבינו שמחירי הדירות לא ירדו"

נתן שבע

18.8.2012 / 17:50

עמית קמינסקי, מנכ"ל חברת הייעוץ AMG משכנתאות: "מי שחשב שנושא הגדלת ההיצע ייפתר מהיום למחר מנותק מהמציאות. לבנות דירה בישראל לוקח שנה וחצי עד שנתיים"

השבוע קיבל שוק הנדל"ן אישוש נוסף כי הענף שוב מתחמם. נתוני יולי העידו על גידול של 25% בהיקף המשכנתאות לעומת יוני, לשיא של כמעט 5 מיליארד שקל. "הקונים הפנימו שהמחיר על דירות היום הוא המחיר הריאלי, אחרי כמה חודשים של היעדרות מהשוק בציפייה לירידות מחירים. האלטרנטיבה היא לגור אצל ההורים", אומר עמית קמינסקי, מנכ"ל חברת הייעוץ AMG משכנתאות, "למרות הכל אין את אותה הסתערות כמו לפני המחאה, אז דירה היתה על המדף שבוע-שבועיים בלבד".

מה הוביל לגידול המפתיע במשכנתאות ביולי ומה נראה בהמשך?

"אני לא בטוח שהקפיצה במשכנתאות מעידה על מגמה אמיתית. העלאת המע"מ שנדחתה לספטמבר בשנייה האחרונה היא אחת הסיבות לכך. כולם רצו להעביר את הכסף מהר לקבלן כדי לחסוך את המע"מ. בנוסף, רבים רוצים לקבל את המפתח לדירה, במיוחד בדירות יד שנייה, לפני תחילת שנת הלימודים כדי להספיק לשפץ. גם אוגוסט הולך להיות חזק מהסיבות האלה. בחודשיים שלאחר מכן תהיה ירידה בהיקפי רכישות הדירות, גם בגלל הקדמת הרכישות אבל גם בגלל החגים. בשלב הזה בנק ישראל לא צריך להכביד את הנטל על נוטלי המשכנתאות.

אבל השוק לא התקרר, גם אחרי הצעדים להגדלת היצע הדירות?

"מי שחשב שנושא הגדלת ההיצע ייפתר מהיום למחר מנותק מהמציאות. לבנות דירה בישראל לוקח שנה וחצי עד שנתיים. בנק ישראל צריך לדאוג ליציבות הבנקים, ואכן ההלוואות שהעניקו הבנקים הן איכותיות, ואחוז ההפרשה בגינן קטן. רק אם העליות ישובו, כדאי לבנק ישראל לשקול הכבדה על נוטלי המשכנתאות. בינתיים, השוק הגיע לשיווי משקל, ויש עצירה יחסית במחירי הדיור. האבטלה העולה והנושא של אירן גם הם עוצרים חלק מהרוכשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully