וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי סלקום קיבלו אופציות בשווי 13 מיליון שקל

אמיר טייג

19.8.2012 / 8:28

מנכ"ל סלקום ניר שטרן וקבוצה של בכירים נוספים בחברה קיבלו החודש את האופציות במחיר מימוש של 5.91 דולר למניה - נמוך במחצית מהתכנית הקודמת שם עמד המחיר על 11.77 דולר

אומנם מניית סלקום ירדה מתחילת השנה ב-48%, אך לא כל אלה ששכרם צמוד לביצועי המניה סבלו מכך. דווקא מנכ"ל החברה, ניר שטרן, וקבוצה של בכירים בסלקום, כבר יכולים לרשום לעצמם רווח נאה בגין עליית מניית החברה בימים האחרונים.

בדו"חות סלקום שפורסמו ביום שלישי האחרון דיווחה החברה כי שטרן וקבוצה של בכירים בחברה קיבלו באוגוסט אופציות חדשות המגלמות מחיר מימוש נמוך מהותית מהאופציות הקודמות שניתנו להם במאי.

דירקטוריון סלקום החליט לבטל את התוכנית ממאי, שבה היה מחיר המימוש על 11.77 דולר למניה, ולהחליף אותה בתוכנית חדשה ונדיבה יותר, שבה מחיר המימוש נמוך בכמחצית - 5.91 דולר.

בתוכנית החדשה הוגדל מספר האופציות שחולקו לשטרן ולבכירי סלקום בכ-1.1 מיליון אופציות, וכיום היא כוללת כ-2.7 מיליון אופציות - לעומת 1.6 מיליון אופציות עד כה. שטרן ובכירי סלקום יוכלו לממש את התוכנית בשתי מנות בתקופה שתחלק בעוד שנה.

בתוכנית החדשה, קיבל המנכ"ל שטרן כ-350 אלף אופציות. לאחר שמניית סלקום עלתה בחודש האחרון ממחיר שפל של כל הזמנים, נכנסו לכסף האופציות החדשות שחולקו באוגוסט, וכיום שוויין הנאיבי ‏(מחיר המניה בשוק פחות מחיר המימוש‏) הוא כ-12.9 מיליון שקל. מתוך סכום זה מחזיק שטרן באופציות שוויין הנאיבי הוא כ–1.7 מיליון שקל. שטרן נכנס לתפקידו בסלקום בתחילת 2011, בזמן כשמחיר מניית החברה היה כ–16.9 דולר או 58 שקל.

מאז הידרדרה המניה באופן עקבי עד שהגיעה לשפל של פחות מ-5 דולר למניה בשבוע האחרון של יולי. מאז הצליחה מניית החברה להתאושש ולרשום עלייה של כ-42% עד לרמתה הנוכחית. ואולם למרות ההתאוששות הזאת, שחלק ניכר ממנה התרחש בשבוע האחרון בעקבות פרסום דו"חות החברה, ערכה הכולל של סלקום ירד מתחילת 2012 בכ–2.8 מיליארד שקל, בניכוי דיווידנד שחולק.

כך, בעוד המשקיעים בסלקום איבדו מתחילת השנה 2.8 מיליארד שקל משווי אחזקותיהם, הנהלת סלקום דווקא נהנית מתגמול נוסף. נציין כי אין זו הפעם הראשונה שדירקטוריון סלקום מוריד את מחיר מימוש האפציות. במאי 2011 העניק דירקטוריון החברה לעובדים בכירים כ-1.4 מיליון אופציות במחיר מימוש של 29.7 דולר עד 31.7 דולר למניה. ואולם בשל ירידת מחיר המניה, חילקה החברה אופציות חדשות שנשאו מחיר מימוש של 11.77 דולר למניה. כאמור, גם תוכנית זו שונתה - ומחיר המימוש הופחת שוב ל-5.91 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully