וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מציג: ועדה סודית להגדלת תקציב הביטחון

מוטי בסוק

19.8.2012 / 8:52

המלחמה על תקציב הביטחון נמשכת. שר הביטחון אהוד ברק מינה ועדה שבדקה את התקציב וטוענת כי הוא נשחק ב-7 מיליארד שקל לעומת מתווה ברודט

ועדה שמינה בחשאי שר הביטחון, אהוד ברק, תציג היום דו"ח שטוען כי תקציב מערכת הביטחון נשחק בחמש השנים האחרונות ב-7 מיליארד שקל, לעומת המלצות ועדת ברודט, שבחנה את תקציב הביטחון והמלצותיה אומצו בקיץ 2007. ועדת ברודט. הדו"ח הוגש באחרונה לברק ולרמטכ"ל, בני גנץ, והוא יוצג היום במסיבת עיתונאים בתל אביב ביוזמת מערכת הביטחון.

בראש הוועדה שמינה ברק לבדיקת השחיקה בתקציב הביטחון עמד פרופ' אשר טישלר, דקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, המתמחה בנושאי ביטחון. בוועדה חברים רו"ח דני מרגלית, רו"ח גד סומך, עו"ד דוד תדמור ואחרים.

בכוונתה של מערכת הביטחון להשתמש בהמלצות הוועדה למינוף הלחץ על ראש הממשלה ומשרד האוצר להגדלת תקציב הביטחון מ-60 מיליארד שקל ב-2012 ל-62 מיליארד שקל ב-2013, בשלב הראשון של סיכומי תקציב המדינה לשנה הבאה. בישיבת הממשלה שנערכה ביום רביעי ודנה בתקציב הביטחון, העלו ברק דוברי מערכת הביטחון, השר ובכירים בצה"ל דרישות דומות להגדלת התקציב.

תקציב הביטחון. TheMarker
תקציב הביטחון/TheMarker

דו"ח ועדת טישלר עוסק בחמש השנים הראשונות (2008-2012) מתוך עשר השנים שאליהן התייחסו המלצות ועדת ברודט. בין מערכת הביטחון לבין האוצר מתנהל ויכוח רב שנים על ביצועי תקציב הביטחון.

שני הצדדים חלוקים ביחס ליישום ההמלצות של ועדת ברודט. האוצר טוען כי תקציב הביטחון גדל בהתמדה בשנים האחרונות מעל ומעבר להחלטות הממשלה, וכי מערכת הביטחון לא ביצעה את התחייבויותיה להתייעל ב-2008-2012 ב-10 מיליארד שקל, בהתאם להמלצות ועדת ברודט. כספי ההתייעלות אמורים להישאר במערכת הביטחון ולשמש להתעצמות. מנגד, מערכת הביטחון טוענת כי האוצר לא עומד בהמלצות ועדת ברודט. בשנה האחרונה נחלצו נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, וחוקרי הבנק לטובת עמדתה של מערכת הביטחון.

דו"ח ועדת טישלר מחולק לארבעה פרקים: ההיסטוריה של התפתחות תקציב הביטחון, שחיקת התקציב ביחס לחלקו מתקציב המדינה ומהתוצר, יעדי מערכת הביטחון וצרכיה התקציביים. מערכת הביטחון מתכוונת להשתמש בהמלצות הדו"ח לחיזוק עמדותיה, שלפיהן יש צורך בהגדלת תקציב הביטחון בחמש השנים האחרונות של דו"ח ברודט (2013-2017). משרד האוצר אינו יכול להקים ועדה מקבילה לוועדת טישלר, שכן מערכת הביטחון תחסום בפניה מידע חיוני בטענה כי הוא מדובר במידע ביטחוני וחסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully