וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאבד בכיר בחברה שהואשמה בסיוע לאירן

19.8.2012 / 11:32

חברת ראיית החשבון דלויט הואשמה במעורבות בשערוריית העסקות של בנק סטנדרד צ'רטרד עם אירן. בכיר בחברה, דניאל פירון, התאבד - לדברי משפחתו כתוצאה מכך

בכיר בחברת ראיית החשבון דלויט שם קץ לחייו ימים ספורים לאחר שהחברה הואשמה במעורבות בשערוריית העסקות של בנק סטנדרד צ'רטרד עם אירן, דיווח "סאנדיי טלגרף".

דניאל פירון, שותף במחלקה המשפטית של החברה בניו יורק, נמצא בשבוע שעבר ללא רוח חיים במכוניתו לא הרחק מביתו בטראמבל שבקונטיקט. כשבוע קודם לכן, האשים משרד הפיקוח על השירותים הפיננסיים בניו יורק (DFS) את דלויט בכך שסייעה לסטנדרד צ'רטרד להסתיר עסקות בשווי מיליארדי דולרים עם אירן.

DFS הגיע להסדר עם סטנרדר צ'רטרד ועל הבנק הוטל קנס של 340 מיליון דולר, אך דלויט הכחישה את ההאשמות נגדה.

כעת, משפחתו של פירון דורשת תשובות. אחיו של פירון, מייק, אמר כי המשפחה מאמינה שיש קשר בין האירועים וכי פירון הזהיר את בנותיו יום לפני מותו כי "צרות צרורות" צפויות בהמשך. "אחי לא דן עם איש בעניין אך אמר לי שהם בצרות צרורות עם הסיפור הזה בלונדון", אמר. האח טוען כי חייב להיות קשר בין האירועים. "הוא היה במחלקה המשפטית ואני חושב שהוא היה בלונדון. הוא אמר לי שהחברה תחת לחץ בגלל הפרשה".

מנכ"ל דלויט ג'ו אצ'ווריה הכחיש ביום שני את ההאשמות לפיהן החברה היתה מעורבת בפרשת הלבנת ההון עם אירן, ואמר כי מדובר ב"סילוף של העובדות". מסמכים של DFS שפורסמו בתחילת החודש חשפו כי סטנדרד צ'רטרד ביצע עסקות בהיקף 250 מיליארד דולר עם בנקים אירניים במשך שבע שנים תוך הפרה של חוקי הלבנת ההון בארה"ב. סטנדרד צ'רטרד הרוויח מאות מיליוני דולרים מעמלות על ביצוע עסקות בשם מוסדות אירניים עליהם מוטלות סנקציות כלכליות בארה"ב, לפי המסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully