וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל במקום השלישי בעולם במחיר הדלק

סוכנות הידיעות בלומברג ערכה השוואה בין מחירי הדלק ב-60 מדינות שונות ומצאה כי ישראל נמצאת במקום השלישי אחרי נורבגיה וטורקיה. בחודש הבא צפוי מחיר הדלק לעלות שוב

מחירי הדלק המאמירים הם אחד הגורמים לזעם ציבורי. אבל האם הזעם מוצדק? מדירוג שערכה סוכנות הידיעות בלומברג עולה כי ישראל היא המדינה השלישית במדד יוקר הדלק מבין 60 מדינות שנבדקו. ישראל דורגה בבדיקה אחרי נורבגיה וטורקיה כאשר על פי בלומברג מחיר גלון דלק עומד על 9.28 דולרים המהווים 11% מהכנסתו היומית הממוצעת של הישראלי.

התייקרות מחיר הדלק, יולי 2012. דרור עינב
החל מ-1 בספטמבר צפוי מחיר הדלק לעלות ולעמוד סביב 8.1 שקלים בשירות עצמי/דרור עינב

עם זאת המצב עלול אף להחמיר בחודש הבא. החל מ-1 בספטמבר צפוי מחיר הדלק לעלות ולעמוד סביב 8.1 שקלים בשירות עצמי, ו-8.26 בשירות מלא. העלייה במחיר צפויה להיגרם כתוצאה מעלייה בשלושה ממרכיביו העיקריים. הסיבה הראשונה היא העלייה במחיר הנפט. הסיבה השנייה היא עליית שער הדולר, ששבר בחודשים האחרונים שיאים שלא הגיע אליהם מאז 2008, והסיבה השלישית היא החלטת ראש הממשלה נתניהו להעלות את שיעור המע"מ במשק ב-1%, ל-17%.

מדובר בחודש השני ברציפות בו תירשם עלייה במחיר הדלק, לאחר שבראשית אוגוסט עלה למחיר של 7.70 שקלים לליטר. לפני כן, נרשמו שלושה חודשי ירידה במחיר: בראשית מאי האחרון ירד המחיר משמונה שקלים לליטר, ל-7.65 שקלים. חודש לאחר מכן ירד מחיר הדלק ל-7.43 שקלים, ובסוף יוני הוא ירד עד למחיר של 7.27 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הדלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully