וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסקנות ועדת טישלר: "להוריד גיל הפרישה מצה"ל"

19.8.2012 / 12:34

ועדת טישלר שבחנה תהליכים וסדרי עדיפויות במערכת הביטחון קראה להורדת גיל הפרישה ל-40 והעלאת תקציבי המחקר והפיתוח. "תקציב ברודט לשנים 2013-2017 הוא תקציב ריאלי"

ועדת טישלר, בראשות פרופ' אשר טישלר, לבחינת תהליכים וסדרי עדיפויות במערכת הביטחון, הציגה הבוקר (ראשון) את מסקנותיה במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב. בפתח דבריו קרא פרופ' טישלר להקטין את גיל הפרישה בצה"ל ל-40 בניגוד להסכם שנחתם עם משרד האוצר בשנת 2010 על פיו יעמוד גיל הפרישה של משרתי הקבע על 50, למעט קצינים ונגדים ממערך חילות השדה, ובהתאמה תוקטן הפנסיה לפורשים, כולל פנסיית הגישור.

"החלטה שכזו", טוען פרופ' טישלר, ?תביא להגדלת התפוקה במשק הישראלי". חבר הוועדה עו"ד דוד תדמור שבחן את תחום המחקר והפיתוח, קרא להעלות את תקציב המחקר והפיתוח של משרד הביטחון מ-765 מיליון שקלים ל-995 מיליון שקלים מבלי לפרוץ את תקציב הביטחון. עוד ציין עו"ד תדמור שיש לבחון מחדש את הקניין הרוחני של המחקרים אותם ביצעו במימון של משרד הביטחון מאחר וחלק מהפיתוחים מבוצעים באוניברסיטאות, מעבדות חיצוניות ותעשיות שונות.

פרופ' טישלר התייחס לתקציב הביטחון וטען בפתח דבריו על סוגיה זו, "מצאנו שתקציב הביטחון לשנים 2013-2017 נדרש להיקבע על פי מתווה ברודט. צה"ל נדרש להתייעל עד 2017 ב-30 מיליארד שקלים והוועדה קבעה כי תקציב ברודט לשנים 2013-2017 הוא תקציב ריאלי ויש לתרגם אותו בכל שנה לתקציב שנתי". טישלר התייחס גם למשימות המיוחדות שהוטלו על צה"ל לאחרונה. "ממשלת ישראל הטילה על צה"ל מטלות כגון הקמת הגדר בגבול מצרים. אם מדינת ישראל מטילה על צה"ל משימות נוספות עליה גם לומר לצה"ל מה הוא לא עושה בגלל מסגרת תקציבית. הוועדה, גורסת שתקציב הביטחון חייב להיות ארוך טווח".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי: "מוזר שמערכת הביטחון מקיימת, לדבריה, 'ועדה סודית' לתקציב הביטחון ללא השתתפותם של נציגים ממשרד האוצר וממשרד ראש הממשלה. מכיוון שכך, לא ניתן להתייחס ברצינות לוועדה שהוקמה 'מטעם', ושמסקנותיה נתבקשו מראש", לשון התגובה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully