וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 56% מהסובלים מבעיות שינה - מתקשים בעבודה

הילה ויסברג

19.8.2012 / 15:50

על פי הסקר שנערך עבור טבע 29% מהציבר סובלים מבעיות שינה - דבר הפוגע בתפקוד רובם בעבודה ביום שלמחרת. הסיבה העיקרית לנדודי שינה: צרות כלכליות

56% מהישראלים הסובלים מבעיות שינה מתקשים לתפקד בעבודה ביום שלמחרת - כך עולה מסקר חדש שעברה חברת "גיאוקרטוגרפיה" עבור חברת טבע . עוד עולה מהסקר כי 29% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלת מבעיות שינה לפחות כמה פעמים בשנה. הסקר נערך בקרב מדגם של 500 נשים וגברים בגילאי 18 ועולה ממנו שנשים וגברים מתמודדים באופן שונה עם בעיית שינה: גברים כמעט ולעולם אינם מחמיצים יום עבודה לאחר לילה ללא שינה, אף ש-70% מהם טוענים כי תפקודם בעבודה נפגע. לעומתם, 6% מהנשים נוהגות להיעדר מהעבודה לאחר לילות בהם לא ישנו טוב אך רק 49% מתוכן דיווחו על תפקוד לקוי בעבודה.

המגמות שנמצאו בכמה מחקרים רפואיים - ולפיהם נשים סובלות מבעיות שינה יותר מגברים מבעיות שינה - נמצאו גם בסקר של גיאוקרטוגרפיה: 35% מהנשים הצהירו שהן סובלות מבעיות שינה לפחות כמה פעמים בשנה בעוד 21% מהגברים בלבד חשים כך. ככל שמתבגרים נוטי לסבול מהבעיה יותר: 24% מן הצעירים בגילאי 18-34 הצהירו על הבעיה לעומתם 35% מבני ה-55 סובלים ממנה.

ד"ר גילי גבעתי, נוירולוגית ורופאת שינה במרכז רפואי שיבא ובמכון השינה אסותא, מסבירה שיש קשר ישיר בין בעיות שינה לבין יכולת תפקוד בעבודה ובכלל. לדבריה, "לבעיות אלה השפעה מרחיקת לכת על איכות החיים של האדם הסובל מהן. במקרים רבים אנו עדים לקושי בריכוז, בעיות זיכרון, השפעות נפשיות על תחושות דיכאון וחרדה והשפעות גופניות על לחץ דם ועל בעיות השמנה".

נראה כי טרדות כלכליות הן סיבה עיקרית לנדודי שינה: לפי הסקר, 36% מבעלי ההכנסה הנמוכה סובלים מבעיות שינה בעוד בקרב השכבות המבוססות שיעור הסובלים מהן הוא 25% בלבד. מעל 10% מתוך כלל בעלי ההכנסה הנמוכה שרואיינו בסקר השיבו כי אינם מצליחים לישון היטב בתדירות של כל יום או כמעט כל יום, לעומת 3.7% מבעלי ההכנסה הגבוהה.

האם הסביבה ערה לבעיות השינה? לא תמיד. מהסקר עולה כי 66% מהמשיבים הסובלים מבעיית שינה מרגישים כי אף אחד לא שם לב לעייפותם, עם זאת, 27% מהנשים סופגות הערות על כך שנראות עייפות או על עצבנותן בעוד 15% מהגברים סופגים הערות מסוג זה.

  • עוד באותו נושא:
  • עייפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully