וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח בעליות

ערן אזרן

19.8.2012 / 16:45

מחזור המסחר בבורסה התל אביבית היה נמוך מאוד מהרגיל, והסתכם ב-445 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 25 עלה ב-0.6% ואילו מדד ת"א 100 הוסיף לערכו 0.5%

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסה בתל אביב התנהל במגמה חיובית, על רקע עליות השערים בוול סטריט ובאירופה ביום שישי. נתוני הצמיחה המפתיעים לרבעון השני של 2012, שפורסמו ביום חמישי על ידי הלמ"ס, תמכו במדדים. שיעור הצמיחה, שהיה 3.2% ברבעון השני וכ-3% מתחילת השנה (קצב שנתי), הצביע שההערכות להאטה משמעותית בפעילות המשק היו מוגזמות.

על רקע זאת, ת"א 25 עלה ב-0.6% , ות"א 100 הוסיף לערכו 0.5%. מדד ת"א בנקים עלה ב-1.4%, לאחר שהוסיף ביום חמישי 4%, ומדד נדל"ן 15 עלה ב-1.1%. מחזור המסחר היה נמוך מאוד מהרגיל, והסתכם ב-445 מיליון שקל בלבד. הזרים אינם פועלים היום בשוק ביום ראשון.

בלטו במסחר: מניית פריגו שירדה ב-3% על רקע הדו"חות ופערי ארביטראז'; מניית סלקום , שהתממשה ב-4.5% לאחר שעלתה בשבוע שעבר ב-20%, וכן מניית כיל שירדה ב-0.7% במחזור הגבוה בבורסה.

כלל ביטוח , מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ובניהולו של שי טלמון, דיווחה הבוקר כי חתמה ביום חמישי האחרון בהסכם מחייב עם חברת National Indemnity Company (NICO), חברה בת של ברקשייר האתוויי - קבוצת ההשקעות האמריקאית שבשליטת וורן באפט.

על רקע העסקה, מניית כלל ביטוח עלתה ב-3.7%, ומניית אי.די.בי אחזקות הוסיפה 7.3%. אג"ח אי.די.בי פתוח - החברה האם של כלל ביטוח - עלו ב-4% (סדרות ח', ט', ו-י'). האג"ח עדיין נסחרות בתשואה גבוהה של 20%-45%, המעידות על חשש המשקיעים לחוסר יכולת החברה לעמוד בפירעון החוב.

מניות השותפות בקידוחים "מירה" ו"שרה" - הכשרה אנרגיה ו מודיעין אנרגיה - המשיכו לרכז עניין ונסחרות בעליות בולטות, לאחר התנודתיות הרבה שבה נסחרו בשבוע הקודם, ולאחר שהכשרה אנרגיה הודיעה ביום חמישי על הכנסת משקיע חדש.המניות נסחרו היום בעליות.

בנק לאומי הפתיע

המסחר באחד העם יתנהל גם השבוע על רקע פרסום דו"חות החברות לרבעון השני. בבנק לאומי ציינו בסקירה השבועית לשוק ההון שפורסמה בסוף השבוע, כי אותות ההאטה הכלכלית הגלובלית והמקומית ממשיכים להשתקף בדו"חות החברות המקומיות. כמו כן בבנק העריכו כי בטווח הקרוב ימשיך השוק המקומי להציג חולשה, גם ביחס לשוקי חו"ל, וציינו שהשיח הציבורי בנושא איראן, "אשר מעלה את מפלס החששות ומעיב על השוק", ישפיע על המסחר.

בבנק המליצו להשקיע בענפי הטכנולוגיה והאנרגיה במשקל גבוה ממשקלם במדד, וזאת על רקע חשיפתם הנמוכה להאטה ולסביבה הכלכלית. בנוסף, כלכלני הבנק המליצו להגדיל החשיפה לענף הכימיה מעל למשקלו בשוק, לאור "עליות המחירים בשוק הסחורות הצפויות להשפיע לחיוב על תוצאות הסקטור".

מנגד, כלכלני הבנק היו פסימיים ביחס לדו"חות הבנקים, שעתידים להתפרסם השבוע. "על אף הדו"חות הטובים של בנק מזרחי, אנו סבורים כי אין בהם בכדי להעיד על תוצאות שאר הבנקים הצפויים להתפרסם בהמשך החודש. זאת לאור ההאטה במשק, חולשת השווקים וחשיפה לאשראי. על כן אנו מותירים את המלצתנו להחזיק בסקטור כמשקלו במדד", נכתב.

בבנק המליצו למשקיעים גם להקטין חשיפה למניות הנדל"ן – סקטור שנהנה משגשוג בשנים האחרונות על רקע עליית מחירי הדיור בישראל. "אנו מורידים את המלצתנו לאחזקה בענף הנדל"ן, למשקל נמוך ממשקלו במדד לאור הצפי לירידת הביקושים, בפרט בסקטור הנדל"ן המניב", כתבו.

מניות בולטות במסחר

חברת טבע השיקה בסוף השבוע שעבר גרסה גנרית לתרופה Actos שפותחה על ידי חברת טקדה (Takeda) היפנית. התרופה מיועדת, לצד דיאטה ופעילות גופנית, לשיפור השליטה ברמת הסוכר בחולים בוגרים בסכרת מסוג 2. מכירותיה השנתיות של התרופה במונחי מחיר תרופת המקור הגיעו ל-2.7 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2012.

גאון אחזקות מנהלת מגעים למציאת משקיע שיזרים הון לחברה, והחלו במגעים ראשונים בלבד עם קרן ההשקעות ויולה, לרכישת מניות בקבוצה שיקנו לה שליטה משותפת עם משפחת גאון ולהזרמת הון לחברה. כך מסרו מקורבים לקבוצה. המשקיע אורי דוד עשוי למכור אחזקותיו (17.39%) במסגרת הכנסת משקיע חדש, וייתכן שגם משקיעים נוספים. משפחת גאון (34%) אינה מתכוונת למכור אחזקות.

לן בלווטניק מופסד חצי מיליארד שקל על ההשקעה ב כת"ש . מאז 5 ביולי 2012, המועד שבו השלים בלווטניק את רכישת השליטה בחברה, איבדה מניית כלל תעשיות כ-21.5%. זאת, בעקבות סנטימנט שלילי שפוקד את חברות האחזקה בבורסה, ירידה של 33% במניית כלל תעשיות ביוטכנלוגיה וחשש לירידה בשוויה של משאב. לאחר קפיצה של 7% ביום חמישי, כת"ש נסחרת במחיר של 9.47 שקלים למניה, המשקף לה שווי שוק של 1.49 מיליארד שקל ומגלם לבלווטניק הפסד על הנייר של 528 מיליון שקל בגין המניות שרכש מאי.די.בי.

עוד בכלל תעשיות: חברת נייר חדרה , העוסקת בייצור אריזות קרטון גלי ומוצרי נייר שונים, מקבוצת כלל תעשיות (59%), פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2012. החברה דיווחה על ירידה של 4.5% במכירותיה, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2011, אשר הסתכמו ב-482 מיליון שקל. זאת בשל ירידה במכירות נייר אריזה ונייר כתיבה.

בדו"חות סלקום שפורסמו ביום שלישי האחרון דווח כי המנכ"ל ניר שטרן וקבוצה של בכירים בחברה קיבלו באוגוסט אופציות חדשות המגלמות מחיר מימוש נמוך מהותית מהאופציות הקודמות שניתנו להם במאי. דירקטוריון סלקום החליט לבטל את התוכנית ממאי, שבה היה מחיר המימוש על 11.77 דולר למניה, ולהחליף אותה בתוכנית חדשה ונדיבה יותר, שבה מחיר המימוש נמוך בכמחצית - 5.91 דולר.

המפקח על הבנקים דודו זקן יזמן בכירים בבנק מזרחי טפחות לשיחת בירור, על מנת לבדוק את הנסיבות ואת התנהלות כלל המעורבים שהובילה להדחתו של הדירקטור אברהם בייגה שוחט מדירקטוריון הבנק. הבנק יבחן את הפרוטוקולים וההקלטות של ישבות הדירקטוריון, כמו גם את חילופי המכתבים בין בכירי הבנק. החשש הראשוני בבנק הוא כי הנסיבות שהובילו להודעת הפרישה של שוחט עלולות ללמד על בעיה בממשל התאגידי בבנק.

מניות הגז והאנרגיה ממשיכות לרכז עניין, ובמיוחד מניות השותפות בקידוחים "מירה" ו"שרה", לאחר התנודתיות הרבה שאפיינה אותן בשבוע הקודם. ביום חמישי פירסמה חברת חיפושי הגז ונפט הכשרה אנרגיה , שבשליטת עופר נמרודי, שהמיליארדר הגיאורגי-יהודי מיכאיל (מיכו) מירילשווילי רכש 5.2% מהחברה תמורת 40 מיליון שקל. מירילשווילי נכנס לנעליה של הקרן הקנדית VNG, שהחליטה שלא העבירה להכשרה את סכומי הכסף להם התחייבה בתמורה למניות.

בית ההשקעות לידר שוקי הון , שבשליטת לידר השקעות, דיווח ביום שישי על רבעון חזק, למרות ההאטה הכללית והמגמה השלילית מהן סבל שוק ההון. בית ההשקעות רשם גידול מרשים של 150% ברווחים ל-5 מיליון שקל וגידול של 38% בהכנסות ל-36 מיליון שקל. על רקע התוצאות, דירקטוריון החברה החליט לחלק דיווידנד של 7 מיליון שקל.

גם חברת הבנייה והתשתיות מקבוצת אפריקה ישראל , דניה סיבוס , פירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני: ההכנסות ברבעון צמחו בכ-24% והסתכמו ב-764.1 מיליון שקל לעומת 616.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-1,309 מיליון שקל לעומת 1,215 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

חברת התרופות פריגו הציגה בדו"חות הרבעון השני שיא במכירות וברווחים - זו השנה השישית ברציפות. החברה אמנם עלתה על תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה (הרווח), אך פיספסה את התחזיות בשורת ההכנסות. המניה הגיבה לדו"ח בירידה של כ-3% בבורסת תל אביב ובמסחר בניו יורק. פריגו, שמנוהלת על ידי ג'ו פאפא, הינה חברה זרה העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תרופות ותוספי מזון.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully