וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עיסקת האצ'יסון-סקיילקס בסכנה?

מיכאל רוכוורגר

20.8.2012 / 8:08

ראשי חברת האצ'יסון ההונג קונגית קיימו לאחרונה מגעים קדחתניים בנוגע לעתיד העיסקה במסגרתה עשויה החברה לרכוש השליטה בסקיילקס מסאני של אילן בן דב

בסוף השבוע החולף הודיעו סאני אלקטרוניקה של אילן בן דב והחברה הבת שלה סקיילקס , המחזיקה בשליטה (44.5%) בחברת התקשורת פרטנר, על דחייה של אסיפות מיוחדות לאישור העסקה למכירת השליטה בסקיילקס (75%) מסאני להאצ'יסון ההונג-קונגית תמורת 125 מיליון דולר.

האסיפה נקבעה במקור ליום חמישי הקרוב, וכעת היא נדחית בשבועיים ל-3 בספטמבר. זאת, מבלי שסקיילקס וסאני מסרו פרטים על הנסיבות לדחיית האסיפה. ואולם ל-TheMarker נודע כי מאחורי הקלעים מתנהלים שיחות ודיונים של כל הצדדים המעורבים בעסקה. כך, ראשי האצ'יסון קיימו בסוף שבוע החולף סדרת דיונים קדחתניים בהונג קונג, שאליהם הוזעק גם דן אלדר, הנציג של האצ'יסון בישראל. גם עמיקם כהן, האמור להתמנות ליו"ר פרטנר, מעודכן ככל הידוע בהתפתחויות.

לפי גורמים המקורבים למגעים, בן דב מודע לכך שאלדר שוהה בימים אלה בהונג קונג, אך אינו מעורה בפרטי המגעים. בדיונים האלו בהונג קונג העלו הצדדים מחשבות שניות לגבי ביצוע העסקה, ודנו בין השאר בתרחישים שונים של השלמת העסקה תחת התנאים שנקבעו ביוני האחרון, שינוי תנאי העסקה או ביטולה בכלל. ככל הידוע לפי שעה לא התקבלו החלטות אופרטיביות כלשהן, והדיונים יימשכו גם בשבוע הקרוב. מאז הדיווח על העסקה ירדה מניית פרטנר ב-16%, גם לאחר עליות של כ-15% בשבוע שעבר; והתחרות בענף הסלולר הוחרפה בעקבות כניסתם של שני שחקנים חדשים - HOT מובייל וגולן טלקום - האמורים לכרסם ברבעון השלישי ביתר שאת בביצועים של החברות הוותיקות בענף. התפתחויות אלה גורמות להאצ'יסון לבחון מחדש את פוטנציאל הכדאיות של העסקה תחת התנאים שדובר עליהם, כשלא ברור אם האצ'יסון אכן יכולה לסגת מהעסקה בלי קנס מהותי.

בהתאם לכך בהאצ'יסון מנסים למצות את כל האפשרויות, מכיוון שהיא ממילא חשופה לסקיילקס בהיקפים גדולים באמצעות הלוואת מוכר של 300 מיליון דולר (שערכה השקלי עלה לכ-1.2 מיליארד שקל בעקבות התחזקות הדולר מול השקל). ההלוואה הזו היתה אמורה במקור להיפרע באפריל 2014. ואולם מכיוון שבהתאם למצבה הפיננסי הנוכחי לסקיילקס אין יכולת לפרוע חוב זה, העלה הדבר מחשבות שניות אצל האצ'יסון בנוגע להשקעה חוזרת בפרטנר. אם העסקה תצא לפועל, פירעון הלוואה זו יידחה בשלוש שנים ל-2017; ואם עסקת פרטנר לא תצא לפועל, תצטרף האצ'יסון לנושי סקיילקס לצדם של בעלי האג"ח.

בתוך כך, בימים האחרונים שלחה נציגות של מחזיקי האג"ח של סקיילקס (שהחברה חייבת להם כ-1.6 מיליארד שקל) מכתב לבן דב, שבו הביעה את חוסר שביעות רצונה מכך. לטענת הנציגות, בן דב אינו נוקט את הצעדים הנדרשים כדי לקדם את העניינים. מכתב זה הגיע בעקבות הפגישה שהם קיימו בשבוע שעבר עם נציגי האצ'יסון. נציגות בעלי האג"ח מורכבת מהנציגים של פסגות, ילין לפידות, מגדל שוקי הון ועמית גולדווסר.

בשבוע שעבר התקיימה פגישה שבה השתתפו חברי הנציגות של סקיילקס, דן אלדר, מנכ"ל סקיילקס, יהל שחר, וסמנכ"לית הכספים, גלית אלקלעי. זאת ללא נוכחותו של בן דב. יום לאחר מכן נפגש בן דב עם נציגות של סקיילקס, ובעקבות הפגישה הם שלחו לו את המכתב החריף.

במסגרת העסקה שנרקמה בתחילת יולי התנתה הא'ציסון את השלמת העסקה בכך שבעלי האג"ח של סקיילקס ייענו להצעת רכש של החברה לרכישה של לפחות 50% מהאג"ח במחיר מוצע של 69% מערך הפארי (ערך התחייבוייתי מלא אילו האג"ח היו נפרעות כיום), ואת יתרת האג"ח לשלם במועד המקורי ובערך הפארי המלא שלהן; כלומר הצעה המגלמת למחזיקי האג"ח תספורת של כ-15%.

ואולם המוסדיים לא הסכימו לתנאים האלו, שכן לטענתם גם אם החלופה של העברת השליטה בסקיילקס לגוף בעל כיסים עמוקים כמו האצ'יסון עדיפה בהרבה מאשר להישאר עם בן דב, לא ייתכן שבעלי האג"ח יספגו תספורת בעוד בעלי המניות (בעיקר בן דב) ייצאו עם רווח מהעסקה. שכן במסגרת העסקה, מהתמורה שתקבל סאני עבור מניות סקיילקס היא תרכוש מסקיילקס תמורת סכום של עד 500 מיליון שקל את הפעילות של היבוא והשיווק של מכשירי הסלולר מדגם סמסונג.

בעקבות כך דורשים המוסדיים מבן דב להראות נכונות "לתרום" הון עצמי לצורך העסקה. השלמת העסקה צפויה להשפיע על גורל הסדר החוב של טאו תשואות (אף היא בשליטת בן דב), וכן על בנק לאומי, המחזיק ב-5% מפרטנר ושמחק עד כה בגין השקעה זו כ-300 מיליון שקל. בלאומי מקווים כי עם חזרתה של האצ'יסון שווי ההשקעה שלהם יעלה.

לא התקבלה תגובת האצ'יסון לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully