וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף המע"מ - מחירי התחבורה הציבורית לא יעלו

דניאל שמיל

20.8.2012 / 8:18

בחודש הבא יעלה המע"מ ושיעורו יעמוד על 17%. עם זאת מחירי התחבורה הציבורית מתעדכנים רק פעמיים בשנה ולכן יישארו על כנם. המדינה תסבסד ההפרש בכ-12 מיליון שקל

מרבית המחירים יעלו בספטמבר, עם עליית המע"מ ל-17%, אך מחירי התחחבורה הציבורית לא ישתנו. הסיבה לכך היא שמחירי התחבורה הציבורית מתעדכנים רק פעמיים בשנה - בינואר וביולי - ואי אפשר לעדכן אותם שלא בתאריכים אלה.

בינואר 2013 יתעדכנו התעריפים בהתאם לעליית המע"מ ולעליית מדד המחירים לצרכן. הפעם האחרונה שבה עלו התעריפים היתה בינואר 2012, בשיעור של 3%. ביוני לא היה
שינוי במחירים, כי השינוי במדד היה קטן יחסית ולא הצדיק זאת. אולם, מפעילי התחבורה הציבורית נדרשים להגדיל את ההפרשות שלהם למע"מ כבר בספטמבר, והמשמעות היא שאי העלאת התעריפים בעקבות העל את המע"מ מחייבת את הגדלת הסבסוד הממשלתי.

בחישוב שנתי, מדובר ב–6 מיליון שקל לרכבת ובכ-30 מיליון שקל לאוטובוסים. מאחר שמדובר בארבעה חודשים בלבד, הסבסוד מוערך ב-12 מיליון שקל. כיום, מחיר נסיעה עירונית הוא 6.60 שקלים, ונסיעה פרברית בין שתי ערים באותו גוש עירוני הוא 10.40 שקל.

כרטיס חופשי חודשי עולה 256 שקל בתוך גוש עירוני. בינואר האחרון הופחתו כמה ממחירי הנסיעות בפריפריה. כך למשל, נסיעה מאשדוד לירושלים הוזלה ל-18 שקל,במקום 20 שקל; נסיעה מאשדוד לרמלה הוזלה ל– 18 שקל במקום 19 שקל; תעריף הנסיעה בין בית שמש לתל אביב ירד ל-18 שקל במקום 19.1 לפני כן; ונסיעה מתל אביב לירושלים עולה 18 שקל, במקום 20 שקל ב-2011.

במשרד התחבורה מקווים כי הקיפאון במחירי התחבורה הציבורית, לעומת העלייה החדה הצפויה במחירי הדלק, יעודד נהגים להשאיר את המכונית בבית, ויאיץ את השימוש ברכבות ובאוטובוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully