וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטי: "המשבר באיטליה לקראת סופו"

רויטרס

20.8.2012 / 9:05

לדברי ראש ממשלת איטליה נריו מונטי מצבה של ארצו טוב יותר כיום מאשר לפני שנה. "אסור שתהייה מתיחות בין הצפון לדרום בגלל המטבע המשותף"

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי אמר אתמול כי סופו של המשבר הכלכלי בארצו נראה באופק. לדברי מונטי, אסור לגוש היורו לתת למטבע המשותף להפוך למוקד מתיחות בין מדינות הצפון לדרום.

איטליה - הכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו - במצב טוב יותר מכפי שהיתה לפני שנה, ואנשים מודעים יותר לקשיים שעמם עליהם להתמודד, הדגיש מונטי בדברים שנשא בכנס בעיר רימיני. "לפני שנה חשבנו פחות שאנחנו במשבר, ואני חושב שהיינו שקועים בו יותר עמוק", הוסיף מונטי שציין כי קיצו של המשבר "מתקרב בהרבה מובנים".

מאז שהחליף את סילביו ברלוסקוני, אשר התפטר בנובמבר מתפקיד ראש ממשלת איטליה, פתח מונטי הטכנוקרט בשורה של רפורמות הכוללות רפורמה בשוק העבודה ובמערכת הפנסיות, קיצוצי הוצאות ודה רגולציה.

מונטי אמר כי ממשלתו לא ציפתה שלרפורמות תהיה השפעה מיידית על צמיחתה של כלכלת איטליה מוכת המיתון, אך הוסיף כי קיווה שהן יורידו את עלויות המימון של איטליה מהר יותר מכפי שקרה. הוא שב והביע את דאגתו בנוגע למתיחויות בין מדינות הצפון והדרום בגוש היורו. "זו תהיה טרגדיה נוראית אם היורו, כתר החלום האירופי של אינטגרציה ואחדות... ייהפך למקור לפילוג, דעות קדומות, הצפון נגד הדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully