וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: להבטיח פירעון חובות אי. די. בי. אחזקות

מיכאל רוכוורגר

20.8.2012 / 11:16

בית ההשקעות פסגות פנה במכתב לנאמני האג"ח של אי. די. בי. אחזקות בדרישה שינקטו בצעדים להבטיח את החזרת החובות של החברה למחזיקי האג"ח

אחרי שהתריע בתקופה האחרונה בפני עמי אראל, מנהל העסקים הראשי של דיסקונט השקעות באשר להשלכות מצבה הפיננסי על רקע הזרמות נוספות למעריב, מעלה בית ההשקעות פסגות, בניהולו של חגי בדש ובשליטת קרן אייפקס המנוהלת בישראל ע"י זהבית כהן את ההילוך ופונה במכתב מתריע לנאמני שלושת סדרות האג"ח - ג',ד',ה' של חברת אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר: הרמטיק נאמנות, קלדן חברה לנאמנות ושטראוס לזר חברה לנאמנות. אי.די.בי אחזקות, המנוהלת ע"י חיים גבריאלי חייבת לבעלי האג"ח כ-1.6 מיליארד שקל. הנאמנים של אי.די.בי אחזקות משמשים גם כנאמנים של חלק מסדרות האג"ח של חברה הבת אי.די.בי פיתוח, החייבת לבעלי האג"ח כ-3.5 מיליארד שקל.

המכתב מגיע אחרי שאתמול נחשף ב-TheMarker כי רואי החשבון של אי.די.בי מנהלים דיונים עם מחלקת תאגידים של הרשות לני"ע בכל הקשור לסוגיה האם לדוחותיה של אי.די.בי אחזקות תוצמד בדוחות הכספיים לרבעון השני שיפורסמו בסוף שבוע הבא הערת עסק חי. "במהלך החודשים האחרונים נסחרות אגרות החוב בתשואות גבוהות במיוחד לפדיון. אתמול, ב-19 באוגוסט 2012, מחיר האג"ח שיקף תשואה לפדיון של בין 69% - 108%.

"כגוף מוסדי המנהל את כספי הציבור ומחויב לפעול לטובת עמיתיו ולקוחותיו, אנו פונים אליך כנאמן של מחזיקי האג"ח החב חובת נאמנות כלפי מחזיקי האג"ח בבקשה כי תנקוט בכל הפעולות הנדרשות לצורך הגנה ושמירת זכויות מחזיקי האג"ח והכל במטרה להבטיח את כיבוד מלוא ההתחייבויות החברה כלפיהם. בעניין זה נבקש להפנות את תשומת ליבך לענין החלטת מליאת רשות ניירות ערך בתחום התאגידים מספר 209-1 (ב) מיום 21 בינואר 2009" כותב נציג פסגות במכתב לנאמנים ומוסיף כי "כמחזיקי האג"ח של החברה אנו עוקבים באופן שוטף אחר מצב החברה במטרה לבחון את יכולתה לשלם את חובותיה במלואם בהגיע מועד פירעונם".

בפסגות מזכירים כי נכון לסוף מארס 2012 לאי.די.בי אחזקות גירעון בהון עצמי (המיוחס לבעלי המניות) של 634 מיליון שקל. מיוני 2013 לאי.די.בי אחזקות יהיו חסרים 375 מיליון שקל בכדי לעמוד במלוא התחייבויותיה לבעלי האג"ח והבנקים. "למעשה אין כל וודאות כי החברה תצליח להשיג מקורות אחרים במועדים הנדרשים לצורך קיום התחייבויותיה בהגיע מועד פרעונן" טוענים בפסגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully