וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: ציפיות האינפלציה זינקו ל-2.6%

רם עוזרי

20.8.2012 / 12:30

מנתונים שפרסם היום בנק ישראל עלוה כי ממוצע ציפיות האינפלציה זינק מ-1.9% בחודש יולי ל-2.6% החודש. הסיבה: ציפיות למדד גבוה בחודש ספטמבר

ממוצע ציפיות החזאים לרמת האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים זינק מרמה של 1.9% ביולי לרמה של 2.6% בנתון השוטף - כך עולה מנתונים שפירסם היום בנק ישראל. ציפיות האינפלציה הנגזרות משוק ההון עלו באופן מתון יותר מרמה של 2% ביולי ל-2.1% בנתון השוטף.

הסיבה לקפיצה היא הציפיות כי מדד חודש ספטמבר יהיה גבוה במיוחד. בשוק ההון העריכו כי המדד בספטמבר יעלה בשיעור של כ-1%. העלאת המע"מ ב-1%, שתיכנס לתוקפה בתחילת ספטמבר, תתרום לבדה 0.4% למדד ספטמבר. בנוסף, עלייה במחירי הדלק צפויים לתרום למדד, כמו גם העלייה במחירי הסחורות החקלאיות שייקרו את מוצרי המזון.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן המקרו של דש בית השקעות, סבור שלא תהיה לכך השפעה על החלטת הריבית הקרובה של בנק ישראל. "המדדים הקרובים צפויים אומנם להיות גבוהים, אך זאת תוצאה של גורמים מצד ההיצע (מסים, סחורות), עליהם אין לבנק ישראל שליטה. בנק ישראל לא נוהג בדרך כלל להתערב באמצעות הריבית עד שגורמי ההיצע לא משפיעים בפועל על סביבת האינפלציה במשק", אמר זבז'ינסקי. לדבריו, השפעת גורמי ההיצע עשויה לחלוף במהירות.

  • עוד באותו נושא:
  • אינפלציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully