וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית פייסבוק צנחה: קריאות להתפטרות צוקרברג

20.8.2012 / 16:30

מניית פייסבוק צנחה ב-50% מאז ההנפקה לפני כשלושה חודשים וכעת נשמעות קריאות להתפטרותו של המייסד מארק צוקרברג. משקיעים קוראים לו להתמקד בפן הטכנולוגי

אנשי פיננסים ומומחים לתאגידים קוראים לראשונה למייסד פייסבוק מארק צוקרברג לפנות את תפקידו כמנכ"ל החברה לאור צניחת המניה ב-50% תוך שלושה חודשים, ומציעים לו להתמקד בתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות - כך דיווח היום העיתון "לוס אנג'לס טיימס".

"יש תחושה גוברת שצוקרברג, מוכשר ככל שיהיה, אינו מסוגל למלא תפקיד של מנכ"ל של חברה ציבורית בשווי מיליארדי דולרים", אמר ללוס אנג'לס טיימס סאם המאדך, בכיר בחברת הייעוץ הפיננסי פריבקו. המאדך הוסיף כי עם ההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות, לצוקרברג יש "מעט מאוד זמן" כדי לצמוח בתוך תפקידו כמנכ"ל, כפי שמייסדים של חברות רבות אחרות יכולים. במקביל לביקורת של המאדך עלה גם ציוץ בטוויטר, שקרא לצוקרברג להתפטר מתפקידו באופן מיידי.

חלק מהביקורת על צוקרברג נעוצה בהתנהגותו כלפי משקיעים בחברה. צוקרברג דבק בלבוש סטודנטיאלי מרושל, הכולל קפוצ'ון וסניקרס, וכך הופיע גם לישיבות המשקיעים הגדולים הראשונות שהתקיימו – צעד שגרר התבטאויות נגד צוקרברג על היותו נעדר בגרות וחסר כבוד לקודים של העולם התאגידי. "הוא מנסה לקרוץ לקהל שלו במקום להיראות אחראי מול המשקיעים. אבל התפקיד שלו כעת הוא לנהל את החברה", אמר כריס וואלן, מנכ"ל טנגנט קפיטל פרטנרס.

כל עוד צוקרברג בן ה-28 הניב למשקיעים ערך גבוה והבטחות לרווחים אדירים וצמיחה מהירה, הם יכלו להשלים עם הלבוש הזה כחלק מהאופי החדשני של פייסבוק. אולם כיום, לאחר שהמנייה צנחה תוך שלושה חודשים מיום הנפקתה ב-50%, ופייסבוק הציגה דו"ח רבעוני ראשון מאכזב, הביקורת על צוקרברג גוברת, והמשקיעים המתוסכלים מתחילים לחפש את הגורמים לנפילה הכואבת של הרשת החברתית.

מנגד, מומחים אחרים טוענים כי הביקורת כלפי צוקרברג אינה הוגנת. תומכיו סבורים כי ביצועי המניה הכושלים הם תולדה של ההכרה בקרב בעלי המניות כי פוטנציאל הצמיחה של פייסבוק אינו גדול כפי שהם ציפו והאמינו. "השוק צריך להעניק לצוקרברג קצת יותר זמן כדי להוכיח את עצמו", אמר ל"לוס אנג'לס טיימס" דן אלפרט, יועץ השקעות בבנק ווסטווד קפיטל.

הונו האישי של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג נפל ביום שישי בעוד 600 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה צללה ביותר מ-6% בעקבות סיום תקופת החסימה על מניות הרשת החברתית. סיום תקופת החסימה מסמל עלייה של 60% במספר מניות פייסבוק הזמינות למסחר. מאז הנפקת פייסבוק ב-17 במאי, התרסקה מניית החברה בכ-48% והיא מעולם לא שבה להיסחר במחיר של 38 דולר למניה - מחיר ההנפקה.

שווייה של פייסבוק מוערך כיום ב-51.2 מיליארד דולר ומאז ההנפקה החברה איבדה שווי שוק של 40 מיליארד דולר - מה שהופך את הנפקת החברה לאחת הגרועות בהיסטוריה, לפי מידע שריכזה בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully