וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם נחתם בירידות - אי. די. בי צנחה ב-5.3%

אורן פרוינד

20.8.2012 / 17:03

יום מסחר דליל במחזור של 670 מיליון שקל בלבד בבורסה התל אביבית הסתיים בירידות. ת"א 25 נחתם בירידה של 0.1% ות"א 100 איבד 0.3% מערכו

המסחר בת"א נסגר היום במגמה שלילית במחזור מסחר דליל של 670 מיליון שקל. המשקיעים בת"א ובעולם המתינו לחידוש השיחות בין מנהיגי האירופה, הצפויים מחר לחזור ולדון בפתרנות למשבר ביבשת, לאחר פגרה של שלושה שבועות. בלטו במסחר היום ני"ע של קבוצת אי.די.בי שרשמו ירידות שערים חדות בעקבות התגברות החששות ליכולת ההחזר של החברה.

ת"א 25 נחתם בירידה של 0.1% ות"א 100 איבד 0.3% מערכו. מדד ת"א בנקים הוביל הירידות עם התממשות של 1.4% ומדד נדל"ן 15 השיל 0.2% מערכו. בלטו במסחר היום מניות אי.די.בי שאיבדה 5.3% ומנית ואלביט הדמיה שאיבדה 5.27% בעקבות הורדת הדירוג לחברה הבת פלאזה סנטרס.

שלמה מאיר, מנכ"ל DBM בית השקעות, מסביר את הירידות בת"א: "אחרי יומיים של עליות רצופות אנו רואים מימוש קל בשוק הישראלי שמתבטא בעיקר במניות הבנקים - שהן הראשונות להתממש בעיתות של משבר" מסביר מאיר.

ממתינים לחידוש השיחות באירופה

באירופה ייערך השבוע סבב פגישות בין מנהיגים, בהן ידון המשבר בגוש היורו. ז'אן קלוד יונקר, ראש פורום שרי האוצר של גוש היורו, יערוך מחרתיים פגישות עם בכירים ומנהיגים, בעוד שנשיא צרפת פרנסואה הולנד יוועד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין ביום חמישי.

מחר (ג') יפרסם הבנק הפדרלי את פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח (FOMC) מסוף יולי, שעשוי לשפוך אור על עמדות הבנק בנוגע לחבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי. כזכור, יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הבטיח כבר לפני מספר שבועות כי הבנק ינקוט בהתערבות נוספת, אולם לא הכריז על הרחבה כמותית שלישית (QE3).

בעדותו החצי-שנתית בפני הסנאט לפני כחודש הרגיע ברננקי את השווקים כאשר חזה שארה"ב לא תשקע שוב במיתון, למרות ההאטה הכלכלית בחצי השנה האחרונה. עם זאת, ברננקי התריע כי הירידה באבטלה "תהיה איטית באופן מתסכל" וכי על הקונגרס לנקוט גם הוא יוזמה בדחיפות כדי למנוע משבר נוסף.

ספקות לגבי עסקת האצ'יסון פרטנר

ראשי האצ'יסון קיימו בסוף שבוע החולף סדרת דיונים קדחתניים בהונג קונג בנוגע לעסקת המכירה של חברת פרטנר של אילן בן דב. בדיונים האלו בהונג קונג העלו הצדדים מחשבות שניות לגבי ביצוע העסקה, ודנו בין השאר בתרחישים שונים של השלמת העסקה תחת התנאים שנקבעו ביוני האחרון, שינוי תנאי העסקה או ביטולה בכלל. ככל הידוע לפי שעה לא התקבלו החלטות אופרטיביות כלשהן, והדיונים יימשכו גם בשבוע הקרוב.

מאז הדיווח על העסקה ירדה מניית פרטנר ב-16%, גם לאחר עליות של כ-15% בשבוע שעבר; והתחרות בענף הסלולר הוחרפה בעקבות כניסתם של שני שחקנים חדשים - HOT מובייל וגולן טלקום - האמורים לכרסם ברבעון השלישי ביתר שאת בביצועים של החברות הוותיקות בענף. התפתחויות אלה גורמות להאצ'יסון לבחון מחדש את פוטנציאל הכדאיות של העסקה תחת התנאים שדובר עליהם, כשלא ברור אם האצ'יסון אכן יכולה לסגת מהעסקה בלי קנס מהותי.

רשות ני"ע דנה עם אי.די.בי על הצמדת הערת "עסק חי" לדו"חות

רואי החשבון שמבקרים את דו"חותיה של חברת אי.די.בי אחזקות מנהלים בימים אלה דיונים עם אנשי מחלקת התאגידים ברשות ניירות ערך ‏(ני"ע‏) בנוגע לשאלה אם המצב בחברה מחייב הצמדת הערת עסק חי לדו"חות הרבעון השני, שיתפרסמו בסוף השבוע הבא. ההכרעה בשאלה זו טרם התקבלה, והיא צפויה להתקבל בימים הקרובים.
דובר אי.די.בי אחזקות מסר בתגובה כי "אין סיבה ולא נראה שתהיה סיבה לרישום הערת עסק חי בדו"חות אי.די.בי אחזקות". רואי החשבון המבקרים את דו"חות אי.די.בי הם המשרדים סומך חייקין KPMG וזיו האפט BDO. אזהרת עסק חי היא הטלת ספק חשבונאית בדבר יכולתה של החברה לפרוע את חובותיה בזמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מניות במרכז

הרווח התפעולי של דלק ישראל ירד ב-22% ל-31 מיליון שקל ברבעון השני, כך מעלים דו"חות החברה, שנמצאת בשליטת יצחק תשובה, שפורסמו הלילה. הכנסות החברה עלו בכ-3% לכ-1.66 מיליארד שקל.

המשביר 365 , שבשליטת רמי שביט, דיווחה אתמול (א') כי חתמה על מזכר עקרונות למכירת קמעונית הציוד המשרדי אופיס דיפו ישראל לידי מנכ"ל הרשת צחי פישביין ללא תמורה. פישביין, שצפוי לגבש קבוצת משקיעים, התחייב במסגרת ההסכם להשקיע באופיס דיפו 30 מיליון שקל.

חברת סקייליין, זרוע הנדל"ן של מישורים של גיל בלוטרייך בקנדה, השלימה גיוס של 16 מיליון שקל מגוף השקעות קנדי. העסקה מעניקה שווי של 900 מיליון שקל לסקייליין (אחרי הכסף) - גבוה ב-23% משווי החברה בגיוס הקודם לפני עשרה חודשים. כתוצאה מהעסקה עולה מניית מישורים בשיעור של 7% במסחר בת"א במחזור של 50 אלף שקל.

115 משקיעים פרטיים, המחזיקים באיגרות חוב בסך 53 מיליון של חברת דלק נדל"ן , פנו אתמול לשלושת הנציגויות של סדרות האג"ח, לאחר שחשו כי הצעת הסדר החוב בחברה התפוררה. המשקיעים הביעו במכתב 3 דרישות. הראשונה היא כי הנציגויות ידרשו מבעל השליטה, יצחק תשובה, למלא באופן מיידי אחר התחייבותו מספטמבר לבצע את הצעת הרכש, שבה ירכוש ממשקיעים פרטיים אג"ח ב-50 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully