וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: S&P התרחק משיא של 4 שנים

נמרוד הלפרן , אורן פרוינד

20.8.2012 / 23:19

פייסבוק התאוששה משפל - עלתה ב-5%. האג"ח בארה"ב עלו יום שני ברציפות. הזהב בשיא של חודשיים. שווי השוק של אפל - יותר משווי מיקרוסופט בשיא בועת ההייטק

בורסות וול סטריט, אשר השלימו ביום שישי את רצף העליות השבועי הארוך ביותר זה שני וחצי ונסגרו על סף שיא של ארבע שנים, נסגרו בירידות קלות ביום המסחר הראשון של השבוע, זאת לאחר שהבנק המרכזי של אירופה הכחיש דיווחים לפיהם בכוונתו להציב רף עליון לעלויות המימון של מדינות שנקלעו לחובות בגוש היורו.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של פחות מ-0.1%; מדד S&P 500 , אשר נסגר ביום שישי ברמה של 1,418.16 נקודות - מרחק של פחות מנקודה משיא של ארבע שנים, 1,419.04 נקודות, שרשם בשני באפריל - נסגר היום אף הוא בירידות קלות. המדד השלים בשבוע שעבר עלייה שבועית שישית ברציפות - רצף העליות השבוע הממושך ביותר מאז ינואר 2011. נאסד"ק נסגר בירידות קלות.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר במגמה חיובית זה היום השני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נסקה במהלך המסחר ביום חמישי לרמה של 1.86%, רמתה הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש מאי - ירדה היום ב-0.01% לרמה של 1.81%. האג"ח הממשלתיות בארה"ב השלימו בשבוע שעבר ירידה שבועית רביעית ברציפות - רצף הירידות השבועי הממושך ביותר מאז דצמבר 2010, מאז ה-20 ביולי ועד יום שישי האחרון, זינקה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-0.34%.

בשוק הסחורות ירד מחיר הנפט הגולמי בראשונה זה 5 ימי מסחר, ואילו מחיר הזהב נסגר בשיא של חודשיים. החוזים הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 95.97 דולר לחבית, ירידה של פחות מ-0.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 1,623 דולר לאונקייה - הרמה הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש יוני - לאחר עלייה של 0.2%.

"אופטימיות באירופה תדחוף השבוע את S&P ל-1,440 נקודות"

"ישנה הרגשה טובה יותר בשווקים כי קיימת תחושה רבה יותר של אחדות בתוך האיחוד האירופי, וכי היא זוכה גם לתמיכת הבנק המרכזי של אירופה", אמר פיטר קרדילו, כלכלן השווקים הראשי של חברת רוקוול גלובל קפיטל, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "במהלך השבוע הקרוב פחות או יותר, מדד S&P 500 צפוי להגיע לרמות של 1,435-1,440 נקודות", הוסיף.

דובר הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הכחיש היום את הדיווח בסוף השבוע בשבועון הגרמני "דר שפיגל" לפיו הבנק המרכזי מתכוון להציב תקרה לתשואות האג"ח של המדינות עתירות החוב בגוש היורו. "מדובר בדיווח מטעה לחלוטין על החלטות שטרם התקבלו בידי מועצת המנהלים של הבנק המרכזי, אשר ימשיך לפעול במסגרת הסמכויות שניתנו לו", אמר דובר הבנק. "זה מעשה שגוי לעסוק בספקולציות על המעורבות העתידית של הבנק המרכזי".

"דר שפיגל" דיווח כי הבנק המרכזי של אירופה שוקל להציב רף עליון לתשואות של אג"ח של מדינות מוכות חוב בגוש היורו, בכך שירכוש בעצמו אג"ח אלה במידה שהמרווח בין תשואותיהן לבין התשואות על האג"ח הגרמניות יעלה על רמה מסוימת. לפי הדיווח, הבנק המרכזי יחליט אם וכיצד ליישם את ההחלטה בפגישה בין בכיריו בספטמבר.

שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שויבלה, דחה בסוף השבוע את הרעיון של רכישת אג"ח ממשלתיות באמצעות הבנק המרכזי של אירופה. "אם נתחיל לעשות זאת, לא נפסיק. זה כמו כשמתחילים לנסות לפתור בעיות בעזרת סמים", אמר שויבלה ביום שבת. עם זאת, יומיים קודם לכן, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הביעה תמיכה באסטרטגיה של הבנק המרכזי.

בשבוע הקרוב ייערך סבב פגישות בין מנהיגי אירופה, לאחר פגרה בת מספר שבועות שבה שהו חלק מראשי המדינות בחופשת הקיץ. ז'אן קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, העומד בראש פורום שרי האוצר של גוש היורו, יגיע מחר לאתונה כדי לדון בבקשתו של ראש ממשלת יוון, אנטוניס סמאראס, לדחיית יעדי התקציב של יוון בשנתיים. נשיא צרפת פרנסואה הולנד צפוי להיוועד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין ביום חמישי, ובסוף השבוע ייפגש סמאראס עם שניהם.

האם ארה"ב בדרך להרחבה כמותית נוספת?

הבנק הפדרלי יפרסם ביום רביעי את פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח (FOMC) שנערכה בסוף יולי, ואשר לפי ההערכות עשוי לשפוך אור על עמדות הבנק בנוגע לחבילת תמריצים נוספת לכלכלת ארה"ב. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הבטיח כבר לפני מספר שבועות כי הבנק ינקוט בצעדים נוספים לפי הצורך, אולם נמנע מהודעה על תוכנית הרחבה כמותית (QE) שלישית.

בעדותו החצי-שנתית בפני הסנאט בארה"ב שהתקיימה לפני כחודש הרגיע ברננקי את השווקים כאשר העריך כי ארה"ב לא תשוב ותשקע במיתון, למרות ההאטה בכלכלה במחצית הראשונה של השנה. עם זאת, ברננקי התריע כי הירידה באבטלה "תהיה איטית באופן מתסכל" וכי הקונגרס נדרש לנקוט בדחיפות בצעדים כדי למנוע משבר כלכלי נוסף.

הדו"חות בוול סטריט

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט מתקרבת לסיומה, ומתוך 468 החברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שפרסמו את תוצאותיהן הכספיות עד יום שישי, כ-68% דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים - שיעור זהה לזה שנרשם במהלך ארבעה הרבעונים הקודמים. השבוע צפויות לפרסם דו"חות רבעוניים ענקיות הטכנולוגיה היולט פקארד ודל.

אפל ממשיכה לשבור שיאים

ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל הפכה היום לחברה הבורסאית בעלת השווי שוק הגבוה מעולם, לאחר ששווייה עלה לרמה גבוהה אף יותר משווי חברת מיקרוסופט בשיא של בועת ההייטק בסוף שנות ה-90.

מניית אפל המשיכה לשבור שיאים גם היום על רקע הציפיות לקראת השקתו הצפויה של אייפון 5, ומחירה גבוה כעת בכמעט 90% מרמתו בראשית חודש אוקטובר. המניה נסגרה מעל לרמה של 665 דולרים, המשקפת לחברה שווי שוק של יותר מ-623 מיליארד דולר - יותר שווי השיא של מיקרוסופט, 620.6 מיליארד דולר, בשנת 1999, לפי נתוני חברת סטנדרד אנד פור'ס (S&P).

אפל מחזיקה בתואר החברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם מאז סוף שנה שעברה, ושווייה גבוה כעת ביותר מ-50% מחברת הנפט אקסון מוביל, החברה בעלת השווי השוק השני בגודלו בעולם כיום.

האנליסט פיטר מיסק מבית ההשקעות ג'פריס העלה ביום שישי את מחיר היעד למניית אפל מ-800 דולר ל-900 דולר, והעריך כי הגעתו למדפי החנויות של הטלפון החכם אייפון 5, "צפויה להיות השקת מכשיר הסלולר הגדולה ביותר בהיסטוריה". בשבועות האחרונים דווח מפי מקורות מקורבים לאפל כי החברה תחשוף את הדגם הבא של אייפון ודגם מיני של מחשב הטאבלט אייפד באירוע שתקיים ב-12 בספטמבר. לפי הדיווחים, אייפון החדש ייצא למכירה תשעה ימים בלבד לאחר חשיפתו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מניות במוקד: מיזוגים, פייסבוק וגרופון

פעילות המיזוגים והרכישות במגזר שירותי הבריאות בארה"ב ממשיכה לצבור תנופה. חברת הביטוח Aetna (סימול AET) הודיעה על רכישת מתחרתה קובנטרי הלת' קייר (סימול CVH) תמורת 5.7 מיליארד דולר, או מחיר של 42.08 דולר למניה - פרמיה של 20.4% על מחיר הסגירה של מניית קובנטרי ביום שישי.

אנשי פיננסים ומומחים לתאגידים קוראים לראשונה למייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, לפנות את תפקידו כמנכ"ל החברה לאחר שמניית ענקית הרשתות החברתיות איבדה מחצית משווייה בתוך שלושה חודשים, ומציעים לו להתמקד בתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות - כך דיווח היום העיתון "לוס אנג'לס טיימס". "יש תחושה גוברת כי צוקרברג, מוכשר ככל שיהיה, אינו מסוגל למלא תפקיד של מנכ"ל של חברה ציבורית בשווי מיליארדי דולרים", אמר סאם המאדך, בכיר בחברת הייעוץ הפיננסי פריבקו, בראיון לטיימס.

לפחות ארבעה משקיעים בגרופון, שהצטרפו לחברה בטרם ביצעה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) בנובמבר, מכרו את כל החזקותיהם בה או חלק ניכר מהמניות בחודשים האחרונים, בעקבות דו"חות כספיים מאכזבים שפירסמה החברה ולאחר שמחיר מניית החברה נחתך ב-75% בתוך תשעה חודשים, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". בין המשקיעים שמתכננים לחסל את החזקותיהם בגרופון נמנה גם יזם ההון סיכון והמשקיע מארק אנדראסן, מוותיקי עמק הסיליקון, שאחראי בין היתר לדפדפן נטסקייפ, ומושקע כיום, מלבד גרופון, גם בפייסבוק, טוויטר וזינגה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully