וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בעליות שערים, פרטנר צנחה

אדים סבידרסקי

21.8.2012 / 16:54

מדד הבנקים הוביל את המסחר בבורסה התל אביבית לעלייה אך מניית פרטנר ואג"ח סקיילקס צנחו. מדד ת"א 25 עלה ב-1.25% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.9%

המסחר בבורסה בתל אביב שנפתח הבוקר ביציבות, נחתם בעליות שערים בהובלת הבנקים ובמקביל למגמה באירופה. המגמה החיובית בשווקי ההון נוצרה בעקבות הרוח הגבית מאסיה. הבנק המרכזי של סין הזרים היום הון בשווי 150 מיליארד יואן באמצעות הלוואות בניסיון להגדיל את הנזילות בשוק על רקע מחנק מזומנים.

פיצוץ העסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת פרטנר עמדה במרכז העניינים היום בבורסה. חברת ההשקעות מהונג קונג האצ'יסון הודיעה אמש לאילן בן דב על ביטול העסקה לרכישת סקיילקס - בעלת השליטה בפרטנר. נכון לעכשיו נראה כי מדובר בהחלטה סופית, אך ייתכן שהדברים עוד ישתנו. מניית פרטנר ירדה בתגובה ב-5% בבורסת ניו יורק. מניית פרטנר ירדה ב-2% באחד העם בתגובה ואילו איגרות חוב של חברת האם סקיילקס מסדרה ב' צנחה ב-15%.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.25% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.9%. מדד מניות הבנקים התחזק ב-3.3%. מדד נדל"ן 15 ירד ב-0.1%. מחזור המסחר הסתכם היום ב-780 מיליון שקל - נמוך מהממוצע היומי מתחילת השנה.

בשוק הסולידי, אגרות החוב הקונצרניות הנכללות במדדי תל בונד צמודי מדד המחירים, שמרו על יציבות ובדומה לאג"ח ממשלתיות שקליות עלו קלות עד 0.15%. אג"ח ממשלתיות צמודות מסוג גליל נחלשו עד 0.2%.

השורטיסטים מעמיקים פוזיציות לקראת המשך דיווחי החברות לרבעון השני של 2012. יתרות השורט על מדד ת"א 25 זינקו ב-40% ל-1.245 מיליארד שקל בשבוע שהסתיים ב-16 באוגוסט.

בשבוע לפני כן, עמדו יתרות השורט על מדד ת"א 25 על סך של 887 מיליון שקל בשבוע בלבד. סך יתרות השורט על כלל ניירות הערך בבורסה הישראלית עלו ב-5% ל-12.978 מיליארד שקל יחידות שורט.

וול סטריט: ממתינים ל-FOMC

סמוך לשעת הסגירה באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט תוך עליות שערים קלות עד 0.25%.

בזירת המקרו האמריקאית לא צפויים להתפרסם היום נתונים מהותיים. הבנק הפדרלי יפרסם ביום רביעי את פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח (FOMC) שנערכה בסוף יולי, ושלפי ההערכות עשוי לשפוך אור על עמדות הבנק בנוגע לחבילת תמריצים נוספת לכלכלת ארה"ב. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הבטיח כבר לפני מספר שבועות כי הבנק ינקוט בצעדים נוספים לפי הצורך, אולם נמנע מהודעה על תוכנית הרחבה כמותית (QE) שלישית.

הבנק המרכזי האירופי מכחיש את הדיווחים, לפיהם בכוונתו להציב רף עליון לעלויות המימון של מדינות שנקלעו לחובות בגוש היורו. כמו כן, חברות הרשומות למסחר בבורסה באחד העם ממשיכות לפרסם את דו"חותיהן הכספיים המסכמים את פעילותן במהלך הרבעון השני 2012.

יוון חוזרת השבוע למרכז התמונה באירופה, כאשר ז'אן קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, העומד בראש פורום שרי האוצר של גוש היורו, יגיע מחר לאתונה כדי לדון בבקשתו של ראש ממשלת יוון, אנטוניס סמאראס, לדחיית יעדי התקציב של יוון בשנתיים. לפי הערכות פרשנים ,ממשלת יוון תתקשה להוציא לפועל את צעדי הצנע הנדרשים ממנה על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) כתנאי להמשך יישום תוכנית הסיוע ליוון בהיקף של 173 מיליארד יורו. ממשלת יוון נערכת כעת לביצוע קיצוצים נוספים בהיקף של 11.5 מיליארד יורו בשנת התקציב 2014-2013, שמהווים תנאי להמשך הסיוע הבינלאומי.

בזירה המקומית: המשך עונת הדו"חות

"האווירה השלילית מפחיתה את שווי הבנקים באופן מהותי, ולהערכתנו מתפתחת כאן הזדמנות למשקיעים שמעדיפים לנצל את הפחד ולקנות בניגוד לקונצנזוס", כך כותב עדי סקופ, אנליסט הבנקים של בית ההשקעות אי.בי.אי בסקירה מיוחדת שכתב לקראת פרסום דו"חות הבנקים. סקופ, שמעניק המלצת ”קנייה" למניות הפועלים ודיסקונט , סבור שמרבית הפגיעה ברווחיות הבנקים כבר מגולמת במחירי מניותיהם הנמוכים.

ענקית הנדל"ן גזית גלוב , הנשלטת על ידי אנשי העסקים הישראלים חיים כצמן ודורי סגל, דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השני של 2012 והציגה גידול בכלל הפרמטרים בהתאם לציפיות האנליסטים. החברה הגדילה הכנסותיה משכירות ונהנתה מעליית ערך על נכסיה ועל כן רשמה גידול של 18% ברווח התפעולי (1.3 מיליארד שקל) ועלייה של 2.5% ברווח הנקי לסכום של 288 מיליון שקל.

נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות המסכמות את פעילותה במהלך הרבעון השני והציגה ירידה מתונה של 1.5% בהכנסותיה מהפעילות בתחום הנדל"ן לסך 393 מיליון שקל. הרווח הנקי הרבעוני לבעלי מניות נחתך בשני שליש בהשוואה לרבעון המקביל והסתכם ב-26 מיליון שקל בלבד.

כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, רשמה הפסד כולל של 126 מיליון שקל במהלך הרבעון השני. הכנסות החברה אמנם גדלו ב-2.8% ל-2.2 מיליארד שקל, אולם עדכון טבלאות תוחלת החיים על ידי משרד האוצר שחקה את ההכנסות והעמיקה את ההפסד בשורה התחתונה.

תהליכי התייעלות בהם נקטה חברת דור אלון בתגובה להפחתת מרווחי שוק הדלק בספטמבר 2011 וכן וצמיחה בפעילות הקמעונית של רשתות am:pm ואלונית הביאו לגידול של 62% ברווח התפעולי של חברת דור אלון ברבעון השני של 2012, בהשוואה לרבעון הראשון של השנה - לרמה של 55 מיליון שקל. הרווח הנקי של דור אלון ירד ב-64% ברבעון השני של 2012 לעומת הרבעון הראשון של השנה, והסתכם ב-3.1 מיליון שקל בשל הגידול החד בהוצאות המימון.

איגרות החוב של קבוצת אי.די.בי ממשיכות לרכז עניין על רקע ההערכות הגוברות בשוק כי חלק מהחברות שבקבוצה יקבל הערת "עסק חי" בדו"חות הכספיים. זאת בשל החשש הגובר כי לא יעמדו בפירעון התחייבויותיהן בעתיד. מחירי סדרות אג"ח ד' ו-ג' של אי.די.בי אחזקות ירדו בכ-5% ו-7% בהתאמה.

חברת אמפל אמריקן שבשליטת יוסי מימן ונמצאת כעת בתהליכי הסדר חוב עם נושי החברה, פירסמה היום ארבעה מהמסמכים החסויים של החברה, על פי דרישת רשות לני"ע. על פי המסמכים, הערכת השווי של בנק ההשקעות הפרטי Houlihan Lokey שבוצעה ב-2011 העניקה לפרויקט האתנול בקולומביה ("פרוייקט מירו") שווי של 240-110 מיליון דולר ותזרים EBITDA של 74 מיליון דולר ב-2015.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully