וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיצוץ בין האצ'יסון לבן דב - המוסדיים נערכים להשתלט על פרטנר

נועם בר

21.8.2012 / 19:24

אלטשולר: "הגיע הזמן שבעלי האג"ח ייקחו את העניינים לידיים". נציגות בעלי האג"ח: "מלכתחילה נבנתה עסקה מוזרה בה לכאורה בן דב ניסה לקבל כספים שהחברה ונושיה זכאים לקבל"

יום לאחר פיצוץ העסקה בין חברת ההשקעות ההונג קונגית האצ'יסון לאילן בן דב, המוסדיים המחזיקים באג"ח של סקיילקס שבשליטת בן דב, נערכים להשתלט על הנכס העיקרי שלה - חברת הסלולר פרטנר.

גלעד אלטשולר, מנכ"ל ובעלים של בית ההשקעות אלטשולר שחם, קורא לבעלי האג"ח של סקיילקס, לקחת את העניינים לידיים ולחתוך את הדברים עכשיו. "לאחר שהעסקה נפלה, הגיע הזמן שבעלי האג"ח ייקחו בסקיילקס את העניינים לידיים ויהפכו בעצמם לבעלי המניות בפרטנר. בהרבה מקומות כמו בדלק נדל”ן המצב נמשך. הגיע שבעלי האג"ח לא יפחדו, מי בכלל צריך את סקיילקס. בעלי האג"ח בעצמם יכולים להיות בעלי המניות של פרטנר", אמר אלטשולר בשיחה היום עם TheMarker.

באלטשולר שחם מחזיקים סכומים קטנים באג"ח של חברת סקיילקס, כל הסכום נמצא בקרנות נאמנות שבניהולו של אלטשולר. מחזיקים בולטים באג"ח של סקיילקס הם בתי ההשקעות: פסגות, ילין לפידות, אי.בי.אי, אקסלנס, דש, הראל פיננסים, מיטב, מגדל שוקי הון וכלל פיננסים.

נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, כל אחד מבתי ההשקעות הנ"ל מחזיק באג"ח בהיקף של עשרות עד מאות בודדות של מיליוני שקלים. בסך הכל החוב של סקיילקס לבעלי האג"ח שלה מסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

באחד הגופים המוסדיים המרכזיים שמחזיקים באג"ח של סקיילקס ונמצאים בנציגות האג"ח אמרו היום כי "התמורה שהסינים מוכנים לתת על רכישת מניות פרטנר הוגנת,אבל החלוקה של התמורה הזו בין בעלי החובבסקיילקס לאילן בן דב לא הוגנת. גם אם האצ'יסון לא היו מפוצצים את העסקה, היא לא היתה עוברת בהצבעות הנציגות. בכל המו"מ שהיה לא עירבו את מחזיקי האג"ח בכלל, ובן דב עשה לנו קונדסים לאורך כל הדרך. מה שיקרה עכשיו זה שבעלי האג"ח ייקחו את מניות פרטנר וימכרו אותן במרוכז או לסינים או למישהו אחר. סקיילקס הרי הולכת לחדלות פירעון".

את נציגות בעלי האג"ח של סקיילקס מובילים היום בתי ההשקעות פסגות, ילין לפידות ומגדל שוקי הון. אתמול אחר הצהרים התכנסה הנציגות לדיון ממושך ובסיומו היא פרסמה מכתב ובו התייחסות קשה להנהלות של בן דב. "מחזיקי האג"ח שבו והבהירו לאורך כל הדרך כי הם מברכים על כניסת האצ'יסון, וכי אין להם כל התנגדות לזהות הרוכשת המיועדת ואף לא לסכומים המשולמים על ידה. עמדה חיובית זו כלפי האצ'יסון ניתנה למרות התנהלות מוזרה בה עסקה מורכבת בהיקף עצום גובשה ללא מעורבות הנושה המהותי ביותר בחברה - מחזיקי האג"ח. הדיווחים שפורסמו עד כה בדבר ביטול העסקה עקב מצגים מטעים, והרעה שהתגלו במסגרת בדיקת הנאותות, מדברים בעד עצמם", נכתב במכתב הנציגות.

עוד נכתב שם כי "לא נותר אלא להצטער על כך שמחזיקי האג"ח, שהם הנושה המהותי בחברה, לא שולבו בתהליך בתחילת הדרך עוד לפני גיבוש העסקה, וכי מלכתחילה נבנתה עסקה מוזרה בה לכאורה מר אילן בן דב ניסה לקבל כספים שהחברה ונושיה זכאים לקבל. מחזיקי האג"ח נכונים להמשיך לנהל משא ומתן עם הצדדים הנוגעים לעסקה במטרה לגבש מתווה מוסכם".

תגובה דומה נמסרה מבית ההשקעות פסגות שמושקע באג"ח סקיילקס בהיקף של כ-165 מיליון שקל ערך נקוב. בבית ההשקעות מגדל שוקי הון שמחזיק באג"ח סקיילקס בהיקף של כ-50 מיליון שקל הגיבו: "כהרגלה, פועלת מגדל שוקי הון בנחישות ובמקצועיות על מנת להבטיח את זכויות בעלי היחידות". בילין לפידות שמחזיקים באג"ח בהיקף של 120 מיליון שקל ערך נקוב, סירבו להתייחס לנושא.

בבית ההשקעות אקסלנס החזיקו בסוף הרבעון הראשון כ-74 מיליון שקל באג"ח סקיילקס אך מאז מכרו את רוב האחזקה וכעת היא מסתכמת ב-7 מיליון שקל בלבד, כולם בקרנות הנאמנות שמנהל גלעד אלטשולר. באקסלנס הגיבו: "אחזקותיה של אקסלנס בסקיילקס הן מינוריות, עם זאת אנו עוקבים אחר הנעשה בחברה, ובמיוחד עתה עם ביטולה של עסקת האצ'יסון. אנו מאמינים כי על כולנו לפעול באופן אקטיבי על מנת להגיע להבנות עם בעל השליטה, מתוך מטרה להגן על כספי העמיתים". מבתי ההשקעות כלל פיננסים ודש לא נמסרה תגובה.

מחברת הראל נמסר בתגובה כי "חברת סקיילקס לא הציגה למשקיעי האג"ח את ההצעה הרשמית על מחיריה לרכישת לפחות 50% מהאגחים של סקיילקס, ולכן לא ניתן להגיע להבנות על הצעה שלא הוצעה. כמובן שכל הצעה שתועמד על ידי החברה תיבדק ברצינות המתאימה על ידי הראל".

בבית השקעות מיטב נמסר כי "מיטב בוחנת את השלכות העסקה".

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully