וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהאבטלה מרימה ראש: כך תגדילו את הסיכוי למצוא עבודה

הילה ויסברג

21.8.2012 / 21:50

סקר בינלאומי חדש: 93% מהמעסיקים גייסו ב-2012 באמצעות לינקדאין; 86% מתבוננים על פרופילים של מועמדים לעבודה

לינקדאין מחזקת את מעמדה כרשת החברתית המובילה בעולם לגיוס עובדים, יותר מפייסבוק וטוויטר; 93% מהמעסיקים גייסו מועמדים באמצעותה ב-2012 לעומת 66% שגייסו באמצעות פייסבוק ו-54% שגייסו באמצעות טוויטר. נתונים אלה עולים מסקר חדש שעורכת זו השנה השלישית ברציפות חברת Jobvite האמריקאית, העוסקת בגיוס ברשתות חברתיות ועם לקוחותיה נמנות חברות בינלאומיות כמו זאפוס, זינגה ויאלפ (yelp).

הסקר נערך בחודשים מאי-יוני 2012 בקרב 1,000 מעסיקים מרחבי העולם. אמנם לינקדאין היא הרשת הפופולארית ביותר לגיוס, אולם לפי הסקר התחזק השימוש בשלוש הרשתות החברתיות (לינקדאין, פייסבוק, טוויטר) בקרב מגייסים ונרשמה עלייה של כ-20% בשימוש בכל אחת מהן ב-2012 לעומת 2010. בפייסבוק, לדוגמה, השתמשו ב-2010 רק 55% מהמגייסים וב-2010 השתמשו בה 66% מהם.

בסך הכל, לפי הסקר, 92% מהמעסיקים השתמשו או מתכוונים להשתמש ברשתות חברתיות ככלי גיוס ו-72% מהם העידו כי גייסו בהצלחה מועמדים באמצעותן – לעומת 58% בלבד שהעידו על כך ב-2010.

לינקדאין, שנוסדה ב-2002, היא הרשת החברתית הוותיקה מכולן ומוצבה מלכתחילה כרשת שמטרתה לייצר קשרים עסקיים, ולכן טבעי שתיהפך גם לכלי גיוס מוביל. לפי הסקר של Jobvite, היא גם מוכיחה את האפקטיביות הגדולה ביותר: 89% הצליחו לגייס באמצעותה לעומת 26% באמצעות פייסבוק ו-15% באמצעות טוויטר.

עם זאת, בישראל היא כנראה עוד לא צברה פופולאריות כמו בחו"ל: לפי סקר שערכה חברת גיוס העובדים HRD בסוף 2011 בקרב 300 מגייסים ומנהלים בישראל בנושא מקורות גיוס, ופורסם ב-TheMarker, מרבית המגייסים (63%) מעדיפים את פייסבוק ככלי גיוס לעומת לינקדאין (55%). הפער לעומת הסקר של Jobvite עשוי לנבוע לפי מנכ"לית HRD מורית מוזן משוני בפרופיל המגויסים, כאשר אקדמאים נמצאים בשיעורים גבוהים יותר בלינקדאין לעומת רשתות אחרות - ואלה המועמדים ש- Jobvite מחפשת - ומכך שבחו"ל מיומנים הרבה יותר בשימוש בליקנדאין מאשר כאן.

עוד נמצא בסקר HRD כי 56% מהמעסיקים בישראל מחפשים מידע אישי על מועמדים באינטרנט ובעולם המגמה הזו חזקה אף יותר: 86% מהמעסיקים לפי Jobvite העידו כי הם מתבוננים על פרופילים של מועמדים לעבודה, וכמחצית מתוכם (48%) מתבוננים בפרופילים באופן קבוע. יותר מכך, מתברר כי מעסיקים לפי Jobvite מתבוננים על מרכיבים ספציפיים שהם מאתרים בפרופילים של מועמדים ושופטים לפיהם לחיוב או לשלילה. כך למשל, 78% שופטים מועמדים לשלילה בשל שימוש משוער בסמים, 61% שופטים לשלילה בשל התבטאויות בוטות בפוסטים או ציוצים, 54% בשל טעויות כתיב או דקדוק ו-47% בשל תמונות שבהם נראים המועמדים צורכים אלכוהול.

כאשר מעסיקים נשאלו באילו טקטיקות גיוס ושימור עובדים הם נוקטים כדי להתחרות מול מעסיקים אחרים, הרוב (62%) ציין כי הם מגייסים 'מועמדים פאסיביים', שמשמעותו גיוס של עובדים שלא מחפשים כרגע עבודה (ציד ראשים). "מועמדים חייבים להפנים שהפרופיל האינטרנטי שלהם הוא הכרטיס ביקור שלהם ברשת, ועוקבים אחריו וצופים בו כל הזמן - הם מתבוננים על הקבוצות שאליהן הוא משתייך, על התבטאויות שונות ועל תמונות גם שנים לאחור", מדגישה נורית אגמי, מומחית לניהול קריירה ולינקדאין. "כך שאם מועמד נוהג לפרסם תמונות שלו מבילוי עם חברים, ושם הוא נראה מעשן או שותה בירה, ייתכן שבשל 'תמונות תמימות' לכאורה, לא יתקבל לעבודה. בעוד שבחו"ל התחום של ניהול רושם מבוסס מאוד, בישראל הוא עוד לא נטמע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully