וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגרה בירידות של עד 0.5%

שלי אפלברג

21.8.2012 / 23:47

למרות העבודה כי עסקת האציסון לא תצא לפועל פרטנר סגרה בעלייה של 3.7%. משקיעי פייסבוק התבשרו כי משקיע מוסדי שהשקיע בחברה לפני 8 שנים מכר את רוב אחזקותיו

לאחר שהחלו הבורסות בניו יורק את המסחר בעליות שערים קלות של עד 0.7% והעבירו את מדד ה-S&P 500 להיסחר בשיא של 4 שנים, סגרו הבורסות בארה"ב את המסחר בירידות שערים. הדאו ג'ונס סגר בירידה של 0.5%, הנאסד”ק סגר בירידה של 0.3% וה- S&P 500 ירד ב-0.3%. הזהב נסחר בעלייה של אחוז ומחירו עומד כרגע על 1639.7 דולר לאונקיה, כאשר חבית נפט נסחרת בעלייה של 0.45% על מחיר של 96.4 דולר לחבית.

מניות הבנקים בארה"ב זינקו, מניית סיטי עלתה ב-0.9; מניית בנק אוף אמריקה הוסיפה לערכה 0.4% ומניית גיי.פי מורגן עלתה ב-1.38%. מנגד במגזר הטכנולוגיה נרשמו ירידות קלות. אפל רשמה ירידה של 1.36%; חברת גוגל ירדה ב-0.9% ומניית פייסבוק השילה מערכה עוד 4.25%.

היום נודע למשקיעי חברת פייסבוק כי פיטר תייל, משקיע מוסדי שהשקיע בחברה לפני 8 שנים, מכר את רוב אחזקותיו בחברה. מדובר על מכירה של כ-20 מיליון מניות תמורת 400 מיליון דולר שהתבצעה בשבוע שעבר. יש לציין כי מחיר המכירה הנוכחית ירד כמעט בחצי ממחירה של מניית פייסבוק בעת ההנפקה. כעת נותר לו כ-5 מיליון מניות בחברה. פעולה זו מאותתת למחזיקים כי הוא לא בטוח שההתרסקות של מניית פייסבוק לא הייתה מוצדקת.

פייסבוק. AP
פייסבוק קיבלה איתות מהמשקיע המוסדי פיטר תייל/AP

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום במגמה חיובית לאחר הנפקת אג"ח מוצלחת בספרד, שבה גייסה הממשלה 4.51 מיליארד יורו. לונדון עלתה ב-0.6%; פריז טיפסה ב-0.9%; פרנקפורט התחזקה ב-0.8%; מילאנו זינקה ב-2.4%; מדריד עלתה ב-1% ואתונה ב-3.5%.

האיתותים של נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, כי הבנק שוקל לרכוש אג"ח ממשלתיות של המדינות מוכות החוב כדי להקל עליהן במימון החובות, ספגו ביקורת נוקבת אתמול על ידי הבנק המרכזי של גרמניה.

מחר צפוי הבנק הפדרלי לפרסם את הפרוטוקולים של ישיבתו מתחילת חודש אוגוסט, בה התחייב לשמור על שיעור הריבית בארה"ב קרוב לאפס עד שנת 2014. בנוסף, הוא נמנע מלהוסיף לתוכנית ההרחבה שהתבצעה עד כה בסכום של 2.3 טריליון דולר, תוכנית הרחבה נוספת בשביל לתמוך בכלכלה המקומית.

מניית חברת בסט ביי תיסחר על רקע דיווח החברה כי חלה ירידה חדה של 90% ברווח הנקי ברבעון השני של 2012 . הירידה החדה התחוללה כתוצאה ממכירות חלשות ומעלויות ארגון מחדש אותו ביצעה החברה. התוצאות דווחו יום אחד בלבד לאחר שהחברה הודיעה על מינוי חדש לכיסא המנכ"ל - הוברט ז'ולי, המנכ"ל לשעבר של חברת הנסיעות קרלסון.

מניית רשת הקמעונאות הגדולה בעולם וול-מארט תיסחר על רקע השקת תוכנית פריסת תשלומים מורחבת לעונת החגים, על רקע הקשיים בכלכלה האמריקאית וחוסר הביטחון של הצרכנים. תוכנית זו הייתה קיימת גם בשנה שעברה על רקע המשבר הכלכלי והקושי בקבלת הלוואות מהבנקים, והשנה מסרה החברה כי תאפשר פריסה של חודש נוסף, על מנת להקל על צרכנים לשלם על רכישותיהם.

מניית חברת האחזקות של וורן באפט ברקשייר התאווי תיסחר על רקע הידיעה כי חיסלה השקעה גדולה באג"ח של רשויות מוניציפליות בארה"ב חמש שנים מוקדם מהצפוי, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" על פי מקור מקורב לעסקה.

קונצרן התעשייה הגרמני סימנס החל בדיונים פנימיים ראשוניים על פיטורי אלפי עובדים, בעיקר באירופה בתגובה לחולשה הכלכלית, לפי העיתון הגרמני "בורסן צייטונג", שדיווח גם כי החלטות בנושא יתקבלו באוקטובר או נובמבר. דובר סימנס סירב למסור תגובה לרויטרס. נכון לסוף יוני, לסימנס היו 410 אלף עובדים, מתוכם 129 אלף בגרמניה.

מניית פייסבוק תמשיך להיסחר על רקע הקריאות של אנשי פיננסים ומומחים לתאגידים למייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, לפנות את תפקידו כמנכ"ל החברה לאור צניחת המניה ב-50% תוך שלושה חודשים, ולהתמקד בתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות.

ישראליות במרכז

דרמה בעסקת מכירת השליטה בחברת התקשורת פרטנר. חברת ההשקעות ההונג קונגית האצ'יסון הודיעה אתמול בערב לאילן בן דב באמצעות מכתב על ביטול העסקה לרכישת השליטה בחברת סקיילקס - בעלת השליטה בפרטנר. נכון לעכשיו נראה כי מדובר בהחלטה סופית, אך ייתכן והדברים עוד ישתנו.

ענקית הנדל"ן הישראלית גזית גלוב, הנשלטת על ידי אנשי העסקים חיים כצמן ודורי סגל ונמנית במדד ת”א 25, דיווחה הבוקר (ג') על גידול בכלל הפרמטרים התפעוליים לרבעון השני של 2012 בהתאם לציפיות האנליסטים. החברה הגדילה הכנסותיה משכירות ונהנתה מעליית ערך על נכסיה ועל כן רשמה גידול של 18% ברווח התפעולי (1.5 מיליארד שקל) ועלייה של 2.5% ברווח הנקי לסכום של 288 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully