וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים חוזרים לבית הספר: הזדמנות לחופשה בחו"ל?

רינה רוזנברג

22.8.2012 / 14:08

בסוף אוגוסט ותחילת ספטמבר עם פתיחת שנת הלימודים וחזרה לשגרת העבודה יורדים מחירי חבילות הנופש. בענף התיירות מעריכים כי מחירי החופשות בשבוע הבא יירדו בעד 25%

החופש הגדול מסתיים בשבוע הבא והורים רבים נושמים לרווחה ומחכים ליום הראשון של הלימודים כדי להחזיר את החיים לשגרה. הקיץ, שמאופיין בענף התיירות בעיקר בחופשות משפחתיות, שגוררות ביקושים גבוהים ויחד עמם גם עולים המחירים, מגיע לסיומו. משבוע הבא מגיע תורם של הנופשים ללא ילדים ליהנות מחופשה בחו"ל.

לשבוע האחרון של אוגוסט בענף יהיו המאפיינים שהיו בשנים קודמות לשבוע הראשון של ספטמבר. הילדים חוזרים ללימודים, המבוגרים חוזרים לעבודה סדירה, בבתי המלון ובחברות התעופה חוזרים לביקושים רגילים, והמשמעות היא שהמחירים יורדים. סטודנטים, זוגות צעירים, ולמעשה כל מי שאין לו ילדים, או כאלה שהילדים שלהם כבר גדולים וסיימו את לימודיהם, יכולים לצאת לחופשה ספונטנית וליהנות מירידת המחירים לעומת מחירי השיא של אוגוסט.

מחירי חופשות בספטמבר. TheMarker
מחירי חופשות בספטמבר/TheMarker

ועדי העובדים כבר הזמינו חבילות

"התקופה שמתחילה מיום אחרי החזרה ללימודים, מתאפיינת בעיקר בתנועה של קבוצות, שחלקן הגדול כבר סגר את החופשה מבעוד מועד. אלה הם בעיקר ועדי עובדים למיניהם, שמשריינים לעצמם את הימים האלה, כי הם יודעים שאין חגים והילדים בבית הספר, ולכן הם מנצלים את התקופה הזו לנסיעה מאורגנת", אומר מוטעי.

אמנם בישראל החופש הגדול התקצר בשבוע, אך במקומות רבים בעולם הקיץ עדיין יתנהל בביקושי תיירות גבוהים גם בשבוע האחרון של אוגוסט, והביקושים פוחתים רק בתחילת ספטמבר. למרות זאת, המחירים שמציעים סוכני הנסיעות יורדים משמעותית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מחירי חופשות בספטמבר. TheMarker
מחירי חופשות בספטמבר/TheMarker

"ההוזלה מגיעה בעיקר במרכיב הטיסות", אומר מוטעי. "בחלקה היא נובעת מכך שהמארגנים סופגים חלק מפערי המחירים. יש פחות ביקושים בתקופה שבין הקיץ לחגים, אבל הקו חייב להמשיך לעבוד, וכדי למלא את המטוסים, אנחנו המארגנים נאלצים לסבסד חלק ממחירי הטיסות. ההוזלה לא נובעת מכך שהיעדים האלה נהפכים לזולים יותר, אלא בגלל ביקוש מופחת".

דורי שושן, סמנכ"ל השיווק של ישראייר, מוסיף כי "כדי ליצור יותר ביקושים לשבועות הקרובים, עד החגים, הורדנו קצת את עלות מרכיב הטיסה של החבילה, וכך יצרנו חבילות זולות יותר מאלה שהיו באוגוסט".

פערי המחירים בין שיא אוגוסט לסוף אוגוסט יכולים להגיע ליותר מ-100 דולר לאדם בחדר זוגי. כך למשל, חבילת נופש שכוללת טיסה ומלון 4 כוכבים לשלושה לילות בברצלונה עלתה באמצע אוגוסט 875 דולר לאדם בחדר זוגי, ומשבוע הבא המחיר יורד ל-699 דולר (פער של 20%). אפילו בתחילת יולי ובשלושת השבועות שבין י"ז בתמוז לט' באב (תקופת "בין המצרים"), מחירה של חבילת נופש כזו לא ירד מ-700 דולר ונע בין 735 ל-780 דולר.

גם ברודוס המגמה דומה: חבילה של שלושה לילות במלון 4 כוכבים, שעלתה באוגוסט 619 דולר, עולה בשבוע הבא רק 509 דולר לאדם בחדר זוגי (פער של 18%). גם במקרה הזה המחיר של השבוע האחרון של אוגוסט שובר את מחירי תחילת יולי ותקופת בין המצרים, שבהן המחיר הסתכם ב-519-569 דולר לאדם בחדר זוגי.

איפה הכי משתלם להזמין חבילת נופש

אמנם הזמנות נופש שנעשות ברגע האחרון מאופיינות לרוב בהיצע נמוך ובמבחר מוגבל, אבל מכיוון שהביקושים בתקופה זו אינם גבוהים, אין בעיה להשיג מגוון רחב של חבילות ליעדים שונים באירופה ובאגן הים התיכון, בתאריכים שונים ובבתי מלון לפי בחירתכם. כעת נותרה רק השאלה איפה הכי משתלם להזמין את החופשה.

מחירי חופשות בספטמבר. TheMarker
מחירי חופשות בספטמבר/TheMarker

בין סוכני הנסיעות מתנהלת תחרות עזה, כשכל חברה מתפארת בכך שהיא מציעה מחירים אטרקטיביים ביחס למתחרותיה, ובין היתר מעסיקה עובדים שבודקים באופן תדיר את המחירים בשוק. עם זאת, מבדיקת TheMarker עולה כי קיימים פערים של מאות דולרים לחופשה זוגית בין חברות התיירות על חבילה זהה, שמציעה את אותו בית מלון ואותה טיסה. המסקנה: מומלץ לערוך סקר מחירים גם לחבילות נופש ברגע האחרון, כי הדבר יכול להוזיל את החופשה במאות שקלים.

כך למשל, חבילה שמציעה חברת הדקה ה-90 לארבעה לילות באמצע שבוע הבא במלון 4 כוכבים בפאריס ב-9,272 שקל לזוג, מוצעת באופיר טורס ב-8,716 שקל בלבד. חבילה לרודוס לאותה התקופה במלון 4 כוכבים עולה בדקה ה-90 4,100 שקל, ואילו באשת טורס רק 3,778 שקל. במקרה של חבילת נופש לסוף שבוע בשבוע הבא בברלין, התוצאה הפוכה: הדקה ה-90 מציעה מלון 4 כוכבים ב-6,396 שקל, ואילו אופיר טורס ב-6,888 שקל. באותו סוף שבוע, חבילה לפאריס למלון 3 כוכבים עולה באשת טורס 8,580 שקל, בגוליבר 8,420 שקל, ואילו בדקה ה-90 שקל רק 7,842 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully