וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע נתוני האבטלה: ירידות באחד העם

דרור רייך

22.8.2012 / 17:04

על רקע התפוצצות עסקת האצ'יסון והירידות בוול סטריט ננעל המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. בתום המסחר באחד העם מדד ת"א 25 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 100 ירד ב-0.35%

יום המסחר נחתם בירידות שערים במדדים המובילים. ברקע המסחר עמד פיצוץ העסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת פרטנר לחברת ההשקעות האצ'יסון מהונג קונג. בנוסף, העלייה במספר המובטלים בחודש יולי, והירידות שנרשמו אמש בוול סטריט השפיעו גם הן על המסחר.

בתום המסחר באחד העם מדד ת"א 25 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 100 השיל 0.35% מערכו, מדד ת"א בנקים מנחתם ללא שינוי ומדד נדל"ן 15 ירד ב-1.3%. במחזור מסחר שעמד על 830 מיליון שקל.

בגזרת המניות בלטו מניות הנפט והגז שהקפיצו את המדד ב-2.3%, זאת על רקע דליפה של המסקנות הסופיות של ועדת צמח, בהובלת מניית רציו שטסה למעלה ב-7.7%, ומניית אבנר שהוסיפה לערכה 3%. מ

עוד בגזרת המניות - קבוצת דלק של יצחק תשובה הוסיפה 3.75% לערכה, בבילון נפלה ב-9% לאחר שאיבדה מתחילת החודש 35% על רקע שמועות על ביטול ההסכם על גוגל. דסק"ש מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר איבדה 6.2%% ופרטנר הוסיפה 4.25% לערכה. אפריקה של לב לבייב השילה 4.25%.

באירופה המשקיעים נזהרים ומובילים את הבורסות לירידות שעשויות לאזן את העליות מאתמול. ספרד גייסה אמש 4.51 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח מוצלחת על רקע התקוות בקרב משקיעים כי הבנק המרכזי של אירופה ירכוש אג"ח ממשלתיות של המדינות מוכות החוב בגוש היורו. עם זאת, על רקע שלל הפגישות הצפויות בין בכירי האיחוד האירופי לא ברור האם נגיד הבנק המרכזי של אירופה אכן יפעל לפי תוכניותיו ויחזור לרכישת אג"ח ממשלתיות. לונדון ופרנקפורט מאבדות 0.8%, פאריס משילה 0.9%, מדריד צונחת ב-1.7%.

יומיים לאחר פיצוץ העסקה בין האצ'יסון לאילן בן דב, המוסדיים המחזיקים באג"ח של סקיילקס שבשליטת בן דב, נערכים להשתלטות על הנכס העיקרי שלה - חברת הסלולר פרטנר.

גלעד אלטשולר, מנכ"ל ובעלים של בית ההשקעות אלטשולר שחם, קרא אתמול לבעלי האג"ח של סקיילקס לקחת את העניינים לידיים ולחתוך את הדברים עכשיו. "לאחר שהעסקה נפלה, הגיע הזמן שבעלי האג"ח ייקחו בסקיילקס את העניינים לידיים ויהפכו בעצמם לבעלי המניות בפרטנר. בהרבה מקומות כמו בדלק נדל"ן המצב נמשך. הגיע שבעלי האג"ח לא יפחדו, מי בכלל צריך את סקיילקס. בעלי האג"ח בעצמם יכולים להיות בעלי המניות של פרטנר", אמר אלטשולר בשיחה עם TheMarker.

בוול סטריט ירד אמש מדד 500 S&P ב-0.35%, ה דאו ג'ונס סיים בירידה של 0.5% ומדד נאסד"ק נחלש ב-0.3%.

מאקרו ישראל

ביולי 2012 חלה עלייה נוספת בשיעור של 0.5% במספר המובטלים (דורשי עבודה מעל 2 ימים), בהשוואה ליוני 2012 ומספרם הגיע ל-187,200. זאת, לאחר שנתיים של מגמה חיובית שהתאפיינה בירידה במספר המובטלים בישראל - כך עולה מנתונים שפירסם אתמול שירות התעסוקה.

לדברי מנכ"ל שירות התעסוקה בועז הירש, ממוצע העלייה החודשית במספר המובטלים הוא 0.4%. לדבריו, רוב המצטרפים החדשים למעגל האבטלה (שני שלישים) הם מפוטרים ממקומות עבודתם. ביולי האחרון הצטרפו למעגל המובטלים 20,100 איש.

מאקרו חו"ל

דיווחים בסוכנויות הידיעות בעולם טוענים כי נשיא סוריה, בשאר אל אסד, מוכן לדון בהתפטרותו. לפי הדיווחים, סגן ראש ממשל סוריה, קדארי ג'אמיל, המבקר בימים אלה ברוסיה, אמר כי "האפשרות קיימת".

ג'אמיל התייחס לרצון לקיים משא ומתן עם הממשל הסורי כשעזיבתו של אסד היא תנאי הכרחי. לדבריו, "המשמעות של להפוך את ההתפטרות עצמה לתנאי לקיום דיאלוג היא שלעולם לא נוכל להגיע לדיאלוג. ניתן לדבר על כל הבעיות במהלך המשא ומתן. אנחנו אפילו מוכנים לדון על הנושא הזה".

ממשלת ספרד גייסה אתמול 4.51 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח מוצלחת על רקע התקוות בקרב משקיעים כי הבנק המרכזי של אירופה ירכוש אג"ח ממשלתיות של המדינות מוכות החוב. הממשלה מכרה אג"ח ל-12 ו-18 חודשים בתשואות נמוכות משמעותית מהנפקה דומה שנערכה ב-17 ביולי. התשואות ל-12 חודשים עמדו על 3.07% לעומת כמעט 4% בהנפקה שעברה, והתשואות ל-18 חודשים ירדו ל-3.335% מ-4.242%. הביקוש עלה על ההיצע פי שניים ואיפשר לממשלה להעלות את היקף הגיוס מעל לטווח המקסימלי של 4.5 מיליארד יורו. הסיכון על תשואות האג"ח של ספרד ירד ב-0.1% לאחר ההנפקה לרמה של 6.195%.

האיתותים של נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, כי הבנק שוקל לרכוש אג"ח ממשלתיות של המדינות מוכות החוב כדי להקל עליהן במימון החובות, ספגו ביקורת נוקבת אתמול על ידי הבנק המרכזי של גרמניה.

מניות במרכז

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, דודו זקן, ביקש לקבל מראשי רשות ניירות ערך מידע על האינפורמציה החדשה שהגיעה לידיהם בנושא קשיי החברות בקבוצת אי.די.בי של איש העסקים נוחי דנקנר. בעקבות אינפורמציה החדשה, שוקלת הרשות לבקש אזהרת "עסק חי" לעסקיו של דנקנר ואף ניהלה שיחות בנושא זה עם רואי החשבון של החברות של דנקנר.

שלשום התקיימו שיחות בין בכירים בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל לבין בכירים ברשות ניירות ערך בנושא זה, בהמשך לדיונים קודמים שהתקיימו בין שני הצדדים באחרונה. בעקבות הדיבורים על פרסום אזהרת "עסק חי", מקיים הפיקוח על הבנקים דיונים עם רשות ניירות ערך במטרה לנתח את ההשלכות שיהיו לצעד כזה על הבנקים המסחריים שהעמידו אשראי לחברות בקבוצת דנקנר.

ירידה בשווי ההגון של נדל"ן להשקעה, לצד עלייה בהוצאות המימון וירידה בחלק החברה ברווחי החברות הכלולות, העביר את חברת הנדל"ן דרבן , שבשליטת אליעזר פישמן להפסד של 6.7 מיליון שקל לעומת רווח של 108 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2011. עיקר הירידה בדרבן, החברה הבת של כלכלית ירושלים , נבעה מירידה בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה (ירידה של 25 מיליון שקל לעומת עלייה של 63 מיליון שקל ברבעון המקביל), כמו כן מירידת שווי נכסי הנדל"ן להשקעה בגרמניה לעומת עלייה בשווי ההגון של הנדל"ן בישראל.

נציגות מחזיקי איגרות החוב סדרה ג' של קמן אחזקות יערכו ביום רביעי, 5 בספטמבר, דיון האם להעמיד את החוב כלפיהם לפירעון מיידי. באותה ישיבה תעדכן הנציגות את המחזיקים אודות מצב המגעים בינה ובין בעל השליטה רוני אלרואי (חתנו של יצחק תשובה), כמו גם היכן עומדים המגעים של החברה עם הבנקים המלווים. קמן אחזקות חייבת 209 מיליון שקל לבנקים ו-67 מיליון שקל למחזיקי איגרות החוב ב-3 סדרות אותן הנפיקה החברה. קבוצת החברות שבשליטת קמן אחזקות חייבת מיליארד שקל לבנקים ולבעלי איגרות החוב, והכל בשעה שקמן אחזקות מחזיקה בקופתה 17 מיליון שקל והיא סובלת מגירעון של 157 מיליון שקל בהונה העצמי.

המלחמות של סדרה כ"ה בחברת דלק נדל"ן , שחייבת 2.15 מיליארד שקל למחזיקים, לא ימנעו מנציגיה אדוארד קלר ועו"ד גיא גיסין לקבל שכר טירחה. סגנית בית המשפט המחוזי, ורדה אלשייך, החליטה אתמול כי החברה תשלם באופן שוויוני את הוצאות הנציגות באותו קנה מידה לפיה שילמה החברה את הוצאות נציגויות ד' וה'. לדברי השופטת, "אף אם מקור הכספים שמשלמת החברה היום מכיסו האישי של בעל השליטה יצחק תשובה, הרי מרגע בו הם מתועלים לחברה, חל עליהם עקרון השוויון כפי שהוא חל על כל משאביה האחרים של חברה חדלת פירעון".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully