וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק צפוי להגיע בספטמבר ל-8.25 שקל

איתי טרילניק

23.8.2012 / 8:08

על פי נתוני מסחר הבנזין באירופה, הקובע את המחיר המקסימלי המפוקח בישראל צפוי המחיר לזנק בספטמבר ב-7%. העלייה נובעת בין היתר מעליית מחיר הנפט

מחיר הדלק צפוי לעלות ב-7% בספטמבר, או 55 אגורות, ולהגיע ל-8.20-8.30 שקלים לליטר בנזין 95 בפיקוח. זאת, על פי נתוני מסחר הבנזין באירופה, הקובע את המחיר המקסימלי המפוקח בישראל.

מחיר הדלק. TheMarker
מחיר הדלק/TheMarker

בשבוע הבא יתחיל באירופה מניין חמשת ימי המסחר הקובעים את הבסיס למחיר הבנזין בישראל. למרות ירידה קלה במחירי הבנזין באירופה בימים האחרונים, נותר המחיר בסביבות 1,100 דולר לטונה, לעומת ממוצע של 981 דולר לטונה בסוף יולי.

העלייה במחירים נגרמת בין היתר בשל מחיר הנפט, שעלה מכ-90 דולר לחבית מסוג ברנט בסוף יוני אל יותר מ-116 דולר לחבית בימים האחרונים, עלייה של 29%. בנוסף, נרשמה ירידה בהיצע הבנזין ובמלאים, בשל סגירת מספר בתי זיקוק גדולים בעולם, שקרסו נוכח מרווחי הזיקוק הנמוכים לאחרונה.

מחיר הבנזין בישראל עלה באוגוסט ל-7.7 שקלים לליטר, רק 9 אגורות מתחת לשיא שנרשם באפריל 2012, ולאחר ירידה של שלושה חודשים, שהחלה במאי והביאה את המחיר ל-7.27 שקלים לליטר.

בספטמבר יעלה המע"מ ב-1%, ויוסיף עוד כ-8 אגורות למחיר הדלק הכולל. גם הבלו, מס בסכום קבוע המוטל על הבנזין, יתייקר ב-2 אגורות לליטר באופן אוטומטי, בשל הצמדתו למדד המחירים לצרכן.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הדלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully