וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול העיסקה: בן דב שוקל לתבוע את האצ'יסון

מיכאל רוכוורגר

23.8.2012 / 8:20

אילן בן דב תגבר את צוותו המשפטי ושכר את עו"ד רם כספי לקראת הדיונים מול מחזיקי האג"ח של סקיילקס וכנראה גם לקראת תביעה אפשרית נגד האצ'יסון

יומיים לאחר שחברת האצ'יסון ההונג-קונגית ביטלה את העסקה לרכישת השליטה בסקיילקס מסאני תמורת 125 מיליון דולר, מתחיל אילן בן דב להפנים כי אם לא ינקוט צעד מהיר וקיצוני סיכוייו לשמור על הפירמידה העסקית והממונפת שבנה קלושים מאוד.

ל-TheMarker נודע כי בן דב תיגבר את הצוות המשפטי שלו בעו"ד רם כספי, לקראת הדיונים מול מחזיקי האג"ח, וכנראה לקראת אפשרות של הגשת תביעה נגד האצ'יסון על הפרת ההסכם.

אתמול קיים בן דב פגישה עם נציגות משותפת של מחזיקי האג"ח של סאני , שהחברה חייבת להם 240 מיליון שקל. כל זאת כשקופת המזומנים של סאני ריקה. אמנם מדובר בסכום נמוך באופן משמעותי מהחוב של סקיילקס (שחייבת לבעלי האג"ח והאצ'יסון כ-3 מיליארד שקל), אך הבטוחות שבידי מחזיקי של סאני - מניות סקיילקס - אינן שוות כיום הרבה. בעקבות כך זימנו המחזיקים אסיפה דחופה ליום שלישי הבא, שכן כבר זמן רב עומדת לטובתם עילה להעמיד את החוב לפירעון מיידי.

בן דב ביקש מבעלי האג"ח לא לנקוט צעדים דרסטיים, וטען כי עדיין יש לו "שפנים בכובע". עם זאת, בעלי האג"ח של סאני אינם סומכים על בן דב, ובמקביל מנהלים דיונים עם בעלי האג"ח של סקיילקס ועם האצ'יסון. מלבד החוב לבעלי האג"ח סאני חייבת 27 מיליון שקל גם לבנק מזרחי טפחות, שמחזיק בשעבוד על 1.5% מפרטנר בשווי של 33 מיליון שקל.

ב-2009 העניק מזרחי טפחות , יחד עם בנק לאומי , אשראי של מיליארד שקל לסקיילקס לרכישת פרטנר, שהוחזר במלואו. להבדיל ממזרחי טפחות, לאומי עדיין חשוף לבעיות של בן דב הן באמצעות אשראי של 155 מיליון שקל בטאו, וכן באמצעות אחזקה של 5% בפרטנר שנרכשה תמורת 515 מיליון שקל.

לאומי הפריש עד כה 300 מיליון שקל בגין ירידת שווי פרטנר , ובעקבות צניחה של 45% במניית פרטנר ברבעון השני לאומי צפוי לבצע בדו"חותיו הפרשה נוספת של עד כ-100 מיליון שקל. מלאומי נמסר כי נתונים הקשורים בהשקעות ידווחו בדו"חות לאחר שיידונו באורגנים המתאימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully