וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים

שלי אפלברג

23.8.2012 / 17:08

המסחר בבורסה התל אביבית ננעל בירידות שערים אך בסיכום השבועי עלו המדדים המובילים במקצת. מדד ת"א 25 עלה השבוע ב-0.9%ו; מדד ת"א 100 עלה ב-0.25%

המסחר באחד העם, שנפתח הבוקר בעליות שערים על רקע העליות באסיה, נחתם בירידות שערים תחת השפעת דיווחי מקרו מדאיגים משוק התעסוקה האמריקאי אשר גרמו גם לפתיחת מסחר שלילית בארה"ב. כמו כן, בשווקים ממתינים לפגישה שתערך היום בערב בין קנצלרית גרמניה לבין נשיא צרפת בעניין המשבר ביוון.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.5% ומדד ת"א 100 החסיר 0.5% מערכו גם הוא; מדד ת"א בנקים איבד 0.85% ואילו מדד נדל"ן 15 עלה ב-0.3%. מחזור המסחר המסתכם היום ב-880 מיליון שקל - נמוך מהממוצע היומי מתחילת השנה.

בסיכום השבועי, הוסיף מדד ת"א 25 0.9% לערכו; מדד ת"א 100 עלה ב-0.25% ואילו מדד מניות הבנקים התחזק ב-2.35%.

סמוך לשעת הסגירה באחד העם, נפתח המסחר בוול סטריט בירידות שערים עד 0.5%.

במוקד המסחר עמדו היום שוב ניירות הערך של קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. בנק לאומי העריך שלא יצליח לגבות את החוב מחברת גנדן, חברת אחזקות פרטית הנמצאת בשליטת נוחי דנקנר, ואשר באמצעותה דנקנר מחזיק בחלקו (45%) בגרעין השליטה בקבוצת אי.די.בי . אג"ח אי.די.בי אחזקות סדרה ג' איבדה 7% נוספים והתשואה עליה הגיעה ל-143%.

כפי שנחשף ב-TheMarker, לגנדן חוב של 500 מיליון שקל לבנק לאומי - אולם לנוכח המצב הפיננסי הקשה של אי.די.בי, התגבשה הערכה בבנק לאומי כי החזר החוב מוטל בספק. לפיכך, הפריש לאומי כמעט 100% מהחוב, בהיקף של כ-500 מיליון שקל לחובות מסופקים וסיווג את החוב כפגום. נראה כי כלל ניירות הערך של קבוצת אי.די.בי ייסחרו על רקע החשש כי החברה עומדת להציג הערת "עסק חי" בדו"חותיה לרבעון השני.חברת דסק"ש הודיעה כי היא צפויה לרשום ירידת ערך של 188 מיליון שקל בגין החזקתה בשופרסל.ישראלום בשליטת מתיו ברונפמן צפויה לרשום ירידת ערך של עד 160 מיליון שקל בגין החזקתה בשופרסל אם תקבל את חוות הדעת.

אתמול נודע למשקיעים כי האבטלה במשק גואה ומספר המובטלים החדשים במשק בחודש יולי הגיע ל-187 אלף.

בעולם

בזירת המקרו האמריקאית, פורסם היום נתום אבטלה שבועי בארה"ב לפיו המצב בשוק תעסוקה עדיין רחוק ממגמת השיפור. כ-372 אלף אמריקאים הצטרפו למעגל המובטלים במהלך שבוע שעבר לעומת הערכות צנועות יותר של קונסנזוס הכלכלנים אשר ציפו ל-365 אלף דורשי אבטלה חדשים ובהשוואה ל-366 אלף מובטלים חדשים שנרשמו בשבוע לפני כן.

בורסות וול סטריט, אשר רשמו ירידות בתחילת יום המסחר, נסגרו אמש במגמה מעורבת על רקע פרסום פרוטוקול ישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי בארה"ב, ממנו עלה כי בכירי הבנק המרכזי תמכו בנקיטת צעדים מוניטרים נוספים לתמיכה בכלכלה בזמן הקרוב. הירידות בתחילת היום נרשמו בעקבות בקשת יוון מהאיחוד האירופי לשהות נוספת כדי לעמוד ביעד צמצום הגירעון בתקציב ועל רקע גירעון סחר רחב מהצפוי של יפן.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%; מדד S&P 500 נסגר בעליות קלות, מדד נאסד"ק טיפס ב-0.2%.

בורסות אסיה רושמות עליות אחרי פרסום הפרוטוקולים של ועידת השוק הפתוח שהסתיימה בתחילת החודש. העליות התמתנו לאחר שפורסם כי מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בסין הגיע באוגוסט לשפל של תשעה חודשים.

בורסת טוקיו עולה ב-0.3%; הונג קונג מטפסת ב-0.9%; שנחאי יורדת ב-0.2%; סידני עולה ב-0.2%; ובורסת סיאול מתחזקת ב-0.2%. הין נסחר ללא שינוי ניכר מול הדולר בשער של 78.54 ין לדולר. בשוק הסחורות נרשמות עליות ונפט מסוג טקסס מתוק עולה ב-0.8% ל-98 דולר לחבית; נפט מסוג ברנט עולה ב-0.9% ל-115.92 דולר לחבית; הזהב עולה ב-1.5% ל-1,665.3 דולר לאונקיה.

היום פורסם כי הייצור הסין מתכווץ בקצב המהיר ביותר זה תשעה חודשים, מה שממשיך להעיד על מגמת ההאטה בצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. נתוני הייצור מפעילים לחץ על הממשל בבייג'ין להזרים תמריצים לשוק ולהתאים את עצמם לציפיות המשקיעים.

מניות במרכז

מניית מלאנוקס מתממשת היום במסחר ב2.2%. מתחילת השנה עלתה המנייה ב284%.

לאחר שספגה מכה קשה בשנת 2011 ואיבדה למעלה מ-30% מערכה, ממשיכה קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה , תאגיד החברות של גרשון זלקינד, המפעיל בין היתר את חנויות שקם אלקטריק, מחסני חשמל ואייס, להציג שיפור בהכנסותיה וברווחיה גם ברבעון השני של 2012.כתוצאה מצמיחה אורגנית של 7.9% והכללת פעילותה של אייס, רשמה אלקטרה צריכה גידול של 30% בהכנסותיה לסכום של 653 מיליון שקל.

עזריאלי, המנוהלת בידי שלמה שרף, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2012 והציגה גידול של כ-13% בהכנסות תפעוליות נטו (NOI) ל-269 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך ללא שינוי לעומת הרבעון הקודם. הגידול נובע בעיקר מגידול בהכנסות משכירות, בין היתר, בשל פתיחת הקניונים בעכו ובקרית אתא ורכישת הנכסים גלריה ופלאזה ביוסטון בארה"ב.

מניות דלק נדל"ן , הנמצאת בהסדר חוב על סך 2.15 מילאירד שקל , ייסחרו על רקע סיום ההצבעות היום. אתמול נתנה סגנית בית המשפט המחוזי ורדה אלשייך תקופת גרייס נוספת של 24 שעות, בה ידרשו המצביעים להחליט האם הם מקבלים את ההסדר החדש או שולחים את החברה לפירוק. רשות ניירות ערך הסבירה לביהמ"ש כי החברה לא הציגה כל שיפור בהסדר אותו פירסמה ביום רביעי לפנות בוקר.

מניות ואיגרות החוב השייכות לפירמידה של אילן בן דב ( פרטנר , סקיילקס , סאני וטאו ) ימשיכו להיסחר על רקע הפיצוץ בעסקת האצ'יסון. החברה מהונג קונג הודיעה לבן דב על ביטול העסקה על רקע מצג שווא אשר הוצג לה. בתוך כך, הודיעו המוסדיים המחזיקים באג"ח של סקיילקס שהם נערכים להשתלטות על הנכס העיקרי שלה - חברת הסלולר פרטנר.

חברת ברן תמשיך להיסחר על רקע הצעתו המשופרת של אלכסנדר נסיס אחד האנשים העשירים ברוסיה אשר מעוניין לרכוש את 75% ממניות חברת הפרויקטים ההנדסיים הישראלית בתמורה ל-29.5 שקל למניה. הצעת הרכש הראשונה שניתנה על ידי אונסיס היה לרכוש את מניות החברה במחיר של 23 שקל למניה .המניה זינקה אתמול במסחר ב 9% למחיר של 28 שקלים.

מניית בבילון תמשיך להיסחר על רקע צניחה של 40% מהשיא על רקע השמועות לסיום ההסכם של החברה עם חברת גוגל.

מניית שטראוס שבשליטת עפרה שטראוס תמשיך להיסחר על רקע הדיווח על גידול של 16% ברווח התפעולי כתוצאה מהגידול הנמשך ברווחיה של חטיבת הקפה והחברה הבת סברה (50%), שפיצו על שחיקה ברווחיה של החברה בישראל וההפסדים של פעילות המים ומקס ברנר.

חברת אורמת טכנולוגיות , שבשליטת משפחת ברוניצקי וקרן פימי , הרוויחה 8.6 מיליון דולר ברבעון השני, שהם 19 סנט למניה - עלייה של 6% לעומת המקביל ב-2011, וגבוה משמעותית מממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 12 סנט למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully