וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בדרך לשבוע שלילי ראשון זה חודשיים; HP נפלה ב-8%

נמרוד הלפרן

23.8.2012 / 23:44

יום חמישי של עליות בשוק האג"ח בארה"ב - התשואה בשפל של שבועיים. S&P בדרך לירידה שבועית. רוזטה ג'נומיקס נסקה ב-34%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית. מדד S&P 500 נמצא בדרכו לירידה שבועית ראשונה זה כמעט חודשיים, על רקע הערכות סותרות בדבר הסיכויים לתמריצים לצמיחה הכלכלית בארה"ב וסין, ובעקבות חששות משבר החוב באירופה ונתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו ביבשת.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.9%; מדד S&P 500 , אשר עלה מוקדם יותר השבוע לשיא של ארבע שנים, נסוג ב-0.8%; מדד נאסד"ק איבד 0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות זה היום החמישי ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.67% - רמתה הנמוכה ביותר מאז ה-14 באוגוסט.

מניות במוקד: HP ורוזטה ג'נומיקס

ענקית המחשוב והמדפסות היולט פקארד (HP) עברה להפסד בסך 8.9 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, לעומת רווח של 1.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת, על רקע ירידה בהכנסותיה ומחיקת ענק בסך 10.8 מיליארד דולר על רכישת אלקטרוניק דאטה סיסטמס (EDS) תמורת 13.9 מיליארד דולר. HP גם הורידה את תחזית הרווח השנתי לקצה הנמוך של טווח התחזיות הקודם, בעקבות ההאטה בשוק המחשבים האישיים וההאטה הכלכלית באירופה, בסין ובארה"ב.

HP דיווחה על ירידה של 5% בהכנסותיה ברבעון, לסך של 29.7 מיליארד דולר, פחות מתחזיות אנליסטים להכנסות של 30.1 מיליארד דולר. החברה צופה רווח שנתי בטווח של 4.05-4.07 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת של 4.05-4.1 דולר למניה.

יום קודם לפרסום דו"חות HP, דיווחה דל, יצרנית המחשבים האישיים (PC) השנייה בגודלה בארה"ב, על נפילה של 18% ברווחיה ברבעון השני השנתי עקב ירידה במכירות המחשבים האישיים, והורידה את תחזית הרווח השנתי. בעקבות הדו"חות המאכזבים, נפלה מניית דל במסחר בוול סטריט ביום רביעי ביותר מ-5%.

במניות הישראליות בוול סטריט, רוזטה ג'נומיקס נסחרת על רקע תחילת כיסוי המניה על ידי אנליסטים של Aegis Capital, שהצמידו לה המלצת קנייה.

מבול נתונים על שוק הדיור; תביעות האבטלה בשיא של חודש

מכירות בתים חדשים בארה"ב גדלו ביולי בשיעור חד מהצפוי לשיא של שנתיים, מחירי הבתים קפצו ברבעון השני בשיעור החד מאז 2005, ריבית המשכנתאות טיפסה זה השבוע הרביעי ברציפות, ומספר תביעות האבטלה בארה"ב עלה במפתיע לשיא של חודש, לפי נתוני מקרו כלכליים טובים ברובם שפורסמו היום בארה"ב.

מכירות בתים חדשים בארה"ב גדלו ביולי ב-3.6% לקצב שנתי של 372 אלף בתים לעומת קצב מכירות של 359 אלף בתים ביוני - עלייה שלישית בארבעה חודשים - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. קצב המכירות ביולי זהה לקצב המכירות שנרשם בחודש מאי, אשר היה הגבוה ביותר מאז אפריל 2010. תחזית הכלכלנים היתה כי קצב המכירות השנתי יטפס ביולי לרמה של 365 אלף בתים לעומת קצב מכירות של 350 אלף בתים שעליו דווח במקור בחודש יוני.

קצב מכירות הבתים ביולי היה גבוה ב-25% מקצב המכירות ביולי 2011, אולם המחיר החציוני של בתים חדשים ירד בחודש שעבר ב-2.5% לעומת יולי 2011, לרמה של 224,200 דולרים.

נתונים שפירסם אתמול איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) הראו כי מכירות בתים קיימים בארה"ב התאוששו ביולי משפל של שמונה חודשים וצמחו ב-2.3% לקצב שנתי של 4.47 מיליון. תחזית הכלכלנים היתה לקצב שנתי של 4.51 מיליון בתים, לעומת קצב מכירות של 4.37 מיליון בתים ביוני. המחיר החציוני של בתים קיימים קפץ ב-9.4% לעומת חודש יולי 2011, ל-187,300 דולרים.

עוד בתחום הדיור: רשות הדיור הפדרלית בארה"ב (FHFA) מסרה היום כי מחירי הבתים בארה"ב עלו ביוני ב-0.7% לעומת החודש הקודם לאחר עלייה של 0.6% במאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.6% לאחר עלייה של 0.8% שעליה דווח במקור בחודש מאי. לעומת חודש יוני 2011 עלו מחיר הבתים ב-3.6%. מחירי הבתים קפצו ברבעון השני של השנה ב-1.8% לעומת הרבעון הראשון - הזינוק החד ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2005.

הריבית על משכנתא ל-30 שנה בארה"ב, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, עלתה בשבוע החולף לרמה של 3.66% לעומת 3.62% בשבוע הקודם, עלייה שבועית רביעית ברציפות, לפי נתונים שפירסמה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. בשבוע שהסתיים ב-26 ביולי, נפלה ריבית המשכנתאות לרמתה הנמוכה מעולם - 3.49%.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-4,000, זה השבוע השני ברציפות, לרמה של 372 אלף - שיא של חודש, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה במספר התביעות לרמה של 365 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של מספר תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, עלה לרמה של 368 אלף.

"עבור אלו שמהמרים על הרחבה מוניטרית נוספת בארה"ב, החולשה היחסית של נתוני תביעות האבטלה שפורסמו היום עשויה להיות חשובה למדי", העריך דן גרינהאוס, האסטרטג הגלובלי הראשי של חברת BTIG, דיווח אתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

עוד בחזית המקרו כלכלית: משרד המסחר האמריקאי יפרסם בשעה 17:00 לפי שעון ישראל את נתוני מכירות בתים חדשים בארה"ב של יולי. כלכלנים צופים גידול של 4.3% במכירות לקצב שנתי של 365 אלף בתים - עלייה שלישית בארבעה חודשים.

הבנק הפדרלי: "תמריצים נוספים בקרוב אם לא תחול התאוששות בכלכלה"

רבים מבכירי הבנק הפדרלי העריכו כי כנראה יהיה צורך בקרוב בתמריצים נוספים לכלכלת ארה"ב, אלא אם כן הכלכלה תפגין סימני התאוששות משמעותיים, לפי פרוטוקול ישיבתה האחרונה בת היומיים של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שהסתיימה בראשון באוגוסט, ואשר פורסם אתמול.

"חברים רבים בוועדה העריכו כי סביר שיהיה צורך בהרחבה מוניטרית נוספת בזמן קרוב למדי אלא אם כן נתוני מקרו עתידיים יצביעו על שיפור משמעותית ומתמשך בקצב התאוששות הכלכלה", נכתב בפרוטוקול ישיבת הבנק הפדרלי, שבראשו עומד היו"ר בן ברננקי.

החלופה הראשונה שנשקלה בישיבה היתה הארכת פרק הזמן בו מעריך שהבנק כי הריבית תישאר ברמתה הנוכחית. "צוין כי הארכה כזו עשויה להיות יעילה במיוחד אם תתבצע במקביל לפרסום הודעה בה ייאמר כי המדיניות המוניטרית המרחיבה ביותר הנוכחית צפויה להימשך גם אם תחול התקדמות בהתאוששות הכלכלה", נכתב בפרוטוקול. חברי הוועדה הסכימו לדחות את ההחלטה בעניין זה עד לישיבה הבאה שתיערך בספטמבר.

החלופה השנייה שנידונה היתה "תוכנית רכישת נכסים רחבת היקף חדשה", כאשר הכוונה היא לתוכנית הרחבה כמותית (QE) שלישית באמצעות רכישות אג"ח. לפי פרוטוקול הישיבה, חברים "רבים" בוועדה העריכו כי הרחבה כמותית שלישית תספק תמיכה נוספת כלכלה בכך שתגרור ירידה בריביות לטווח ארוך ובכך תגרום להקלה בתנאים הפיננסים הכלליים.

בישיבה נידונו גם חלופות נוספות להמרצת הכלכלה, ובכלל זה הורדה רמת הריבית המשולמת לבנקים על כספים שהם מפקידים בבנק הפדרלי. "כמה מחברי הוועדה תמכו בהורדה כזו, אולם מספר חברים אחרים הביעו חשש לגבי השפעות שליליות שיהיו למהלך כסף על שוקי הכספים", נכתב בפרוטוקול.

כלכלנים ציינו, עם זאת, כי הישיבה האחרונה של הבנק הפדרלי התקיימה לפני השיפור שנרשם באחרונה בנתוני המקרו הכלכליים בארה"ב ובזמן שהתשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב היו קרובות לרמתן הנמוכה מעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בכירי אירופה נפגשים; נתוני מקרו מאכזבים בסין

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נפגשת היום את נשיא צרפת פרנסואה הולנד בברלין כדי לדון במצבה של יוון ובמשבר בגוש היורו. מחר יגיע לברלין ראש ממשלת יוון אנטוניס סמאראס, אשר למחרת ייסע לפאריס. סאמארס, הנתון ללחץ מצד האיחוד האירופי לצמצם את הגרעון בתקציב בעוד כלכלת יוון שקועה במיתון זו השנה החמישית ברציפות, ניצל אתמול ראיון לעיתון הגרמני "בילד" על מנת לבקש דחייה, או "אוויר לנשימה" כדבריו, בצעדים לצמצום הגירעון בתקציב.

לקראת פגישת מרקל והולנד אותת היום שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה, על העמדה הגרמנית, ואמר כי מדינות אירופה צריכות לגלות הבנה למצב הקשה שבו נתונה יוון וכי ברור שיוון בזבזה זמן בקיום הבחירות החוזרות ביוני. עם זאת, שויבלה הדגיש גם כי בלתי אפשרי לתת ליוון זמן נוסף כדי לפתור את בעיותיה משום שנושיה הגיעו לקצה גבול הסיבולת שלהם. "אנחנו פשוט לא יכולים להגיד שזה לא מספיק. בדרך הזו אתה לעולם לא תרוויח את האמון של השווקים הפיננסים. ועוד זמן הוא לא פתרון לבעיות. השאלה היא איך מרוויחים את האמון מחדש. אבל בשביל זה אנחנו צריכים לחכות לדו"ח של הטרויקה שצפוי בספטמבר", אמר שויבלה בראיון לתחנת רדיו בגרמניה.

מדד מנהלי הרכש של מגזרי השירותים והייצור במדינות גוש היורו עלה באוגוסט לרמה של 46.6 נקודות לעומת 46.5 נקודות ביולי, לפי נתוני חברת מרקיט שפורסמו היום. למרות העלייה במדד, הוא ממשיך להעיד על התכווצות חריפה יחסית של המגזרים, שכן נתון מתחת ל-50 נקודות מעיד על התכווצות בפעילות הכלכלית.

"מדד מנהלי הרכש שפורסם היום מחזק את הסימנים לכך שכלכלת גוש היורו נכנסת למיתון ברבעון השלישי של השנה. המדד מצביעה על צמיחה שלילית של 0.5% בתוצר המקומי הגולמי ברבעון השלישי - הירידה החדה ביותר זה שלוש שנים וחצי", אמר הכלכלן גוסטבו בגטיני מחברת RBC קפיטל מרקטס, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

מוקדם יותר היום, באסיה, התעוררו במעט תקוות המשקיעים להתערבות ממשלת בסין לעידוד הצמיחה לאחר שפעילות מגזר הייצור בכלכלה השנייה בגודלה בעולם התכווצה באוגוסט בשיעור החד ביותר תשעה חודשים, לפי נתונים ראשוניים שפורסמו היום בסין. מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור של HSBC נפל באוגוסט לרמה של 47.8 נקודות - שפל של תשעה חודשים - לעומת 49.3 נקודות ביולי. מדד מתחת ל-50 נקודות מצביע על התכווצות הפעילות במגזר, ואילו קריאה מעל לרמה זו משקפת צמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully