וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי אגד יחליטו האם להפוך לחברה בע"מ

דניאל שמיל

26.8.2012 / 8:19

חברי הקואופרטיב - כמחצית מנהגי אגד ומרבית גמלאי החברה יצביעו האם לערוך שינוי מבני ולהפוך לחברה בע"מ. "העידן הכלכלי הנוכחי המבנה הקואופרטיבי אינו המבנה המתאים"

מזכירות אגד, הגוף המנהל את קואופרטיב התחבורה, הודיעה היום כי היא מכין להצבעה שינוי מבני באגד - שתיהפך מקואופרטיב לחברה בע"מ.

חברי האגודה, שהם כמחצית מנהגי אגד ומרבית גמלאי החברה, יצטרכו לאשר את השינוי המבני ברוב של 75% כדי שייצא לפועל. בנוסף, צריכה התוכנית לקבל את הסכמת משרדי התחבורה והאוצר. אגד בוחנת את השינוי המבני כבר שנים ארוכות, והנושא נידון בדיונים לקראת ההסכם עם האוצר שאיפשר לאגד לשמור על מרבית הקווים שלה עד 2020.

לדברי גדעון מזרחי, יו"ר מזכירות אגד, "בעידן הכלכלי הנוכחי, על רקע התחרות הגוברת והצורך לייצר מקורות כלכליים לפיתוח העסקים, המבנה הקואופרטיבי אינו המבנה המתאים ביותר לניהול עסקי האגודה ויש להעביר את אגד לפעילות כחברה בע"מ - בדומה לתהליכים שהתרחשו בדן, תנובה ובקו-אופ הריבוע הכחול. כדי לשכנע את החברים להצביע בעד, מובטחת להם שמירת הערך של פדיון המניה במועד סיום העבודה באגודה (עזיבה או פרישה לגמלאות) תוך הצמדה למדד, ושמירה של תנאי ההשתכרות והתנאים הסוציאליים הנהוגים כיום באגודה".

הסוכריה העיקרית שמחלקת אגד לחבריה היא הנפקת מניות הון נוסף למניות האגודה. זוהי חלק בבעלות בחברה, ששוויה הולם את השווי הכלכלי של אגד. מניה זו תהיה חסומה למסחר למשך תקופה שתיקבע, ואחר כך אפשר יהיה למכור אותה או להעביר אותה לבני משפחה. המנייה ההונית מנותקת מהעבודה בחברה, ואפשר להעביר אותה תוך כדי העבודה בה או אחרי סיומה.

לפי ההערכות באגד, ההפיכה לחברה תושלם במחצית הבאה של 2013. במסגרת השינוי, החברה תעבור לניהול תאגידי, ותהיה לה אפשרות לגייס הון בבורסה או על ידי הכנסת שותף אסטרטגי. לפי הערכות, באגד מחפשים משקיע שיאפשר לחברה להתרחב לפעילות ענפה בחו"ל. מזרחי מציין כי אגד תשמור בכל מקרה על הסכמי העבודה, ותקיים הידברות עם ועד העובדים וההסתדרות בכל הנוגע להשפעה על עובדים שאינם חברים באגודה השיתופית. אגד גם לא תשנה את דרכי הניהול של כספי הפנסיה, ותבטיח כי לא יחול שינוי בהפרשות לגמלאות ובכספים המיועדים לחברים ולעובדים.

  • עוד באותו נושא:
  • אגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully