וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שטייניץ: "לא מכיר שום עלייה באבטלה"

טל שלו

26.8.2012 / 11:22

בפתח ישיבת הממשלה אמר שר האוצר יובל שטייניץ כי הממשלה יצרה יותר מקומות עבודה ממספר המפוטרים במשק ולכן אין עלייה באבטלה. "אנחנו במקום הראשון בעולם המערבי"

צילום: מערכת וואלה, עריכה: יאיר דניאל

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לנתוני האבטלה ואמר כי "אני לא מכיר שום עלייה בנתונים. אם מסתכלים על המכלול בשלוש השנים האחרונות - ייצרנו 330 אלף מקומות עבודה חדשים - פי שניים מהממוצע".

לדברי שטייניץ, "זה שם את ישראל במקום ראשון בעולם המערבי. אנו מזהים סימנים של האטה ומשבר באירופה, אבל עד עכשיו מדינת ישראל מייצרת יותר מקומות עבודה פר קפיטה לתושבים". שר האוצר הדגיש כי "נעשה הכל כדי שמדינת ישראל תמשיך לייצר יותר מקומות עבודה מהממוצע ותמשיך להוביל את העולם המערבי בצמיחה הגבוהה ביותר וייצור מקומות עבודה".

גם שר הפנים אלי ישי, התייחס לעלייה בנתוני האבטלה ואמר כי "יש עלייה בנתונים, ויש השפעות של המשבר הגלובלי. מצבנו טוב יותר עדיין משאר העולם, אבל צריך לנקוט בצעדים נקודתיים בטיפול במוקדי האבטלה עד שנצא מהמשבר. גם אם היא עדיין לא חריפה צריך לטפל בה באיבה". השר ישי חזר על דרישתו להטיל מס ערך מוסף פרוגרסיבי כדי להיטיב עם השכבות החלשות.

על פי נתוני לשכת התעסוקה, מספר המפוטרים ממקומות עבודתם בחודש יוני (החודש האחרון לגביו קיימים נתונים) היה 16,084 – מספר שיא מאז יולי 2009. מבין המפוטרים 8,587 היו נשים ו-7,497 גברים.

עוד בנושא:
עלייה של 0.5% בשיעור האבטלה ביולי

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully