וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריק דרהי מנסה למחוק את הוט מהבורסה

אמיתי זיו ואורן פרוינד

26.8.2012 / 11:49

דרהי פרסם הצעת רכש למיות הציבור בהוט במחיר של 37 שקל למניה - פרמיה של 12.5% מעל שווי השוק. מניית החברה מזנקת ב-10% בעבות ההודעה

בעל השליטה ב- HOT , פטריק דרהי, מעוניין לקנות את כל מניות HOT של הציבור. דרהי, באמצעות קול אחזקות, פירסם כעת הצעת רכש לציבור למניות HOT במחיר של 37 שקל למניה, המשקפת לחברה שווי של 2.7 מיליארד שקל ומהווה פרמייה של 12.5% מעל שווי השוק. מניית HOT עולה כעת ב-10% במסחר בת"א.

דרהי מחזיק נכון לעכשיו בכ-70% ממניות HOT וכ-6% מוחזקים על ידי אליעזר פישמן. HOT היא האחזקה הציבורית היחידה של דרהי בעולם (לדרהי חברות כבלים במדינות שונות באירופה), ולכן מאז כניסתו לחברה ב-2009 ההערכות בשוק ההון הן שבהינתן הזדמנות דרהי ירכוש את כל מניות החברה וימחוק אותה מהמסחר.

אם ייענו בעלי המניות של הוט להצעת הרכש תיאלץ קול הולדינג (חברת האם של HOT) לשלם סכום עתק של 830 מיליון שקל. הנהלת קול הולדינג עידכנה הבוקר כי היא פועלת להשגת מימון לעסקה, אולם טרם התבשלו מגעים קונקרטיים עם תאגיד בנקאי כלשהו.

בנימוקי החברה להצעת הרכש נכתב כי "במהלך החודשים האחרונים נראו שינויים משמעותיים בתעשיית הטלקומוניקציה והמדיה, אשר אופיינו בסביבה תחרותית רבה יותר ובשינויים רגולטורים מהותיים. התעשייה עומדת בפני רגולציה חדשה היוצרת אי-ודאות בנוגע למתווה התחרותי של השוק בתקופת זמן קצרה עד בינונית. שינויים אחרונים אלו השפיעו רבות על תפיסתם של משקיעים את התחום ואת הוט כתוצאה מכך. אנו מאמינים ששינויים אלו מגלמים הזדמנות בעבור קול, אך גם סיכונים רבים אשר ניתן יהיה לטפל בהם בצורה טובה יותר בהקשר של סביבה פרטית".

צחי אברהם מכלל פיננסים מעריך שמחיר ההצעה עוד יעלה: "פטריק דרהי מנצל את מחירי סוף העונה של הוט על רקע איומי הרגולציה ואת העובדה שהמשקיעים לא מתמחרים כראוי את השווי העצום שיש לתשתיות החברה ואת ההצלחה המרשימה שלה בחדירה לתחום הסלולר. קשה לנו להאמין שהצעת הרכש תתקבל במחירים הנוכחיים".

כתוצאה מהשינויים הרגולטורים HOT איבדה מתחילת השנה 15% מערכה והיא נסחרת לפי שווי שוק של 2.6 מיליארד שקל. החברה סיימה את חצי השנה האחרונה עם הכנסות של 2 מיליארד שקל, גבוה ב-25% מהתקופה המקבילה, ועם רווח נקי של 63 מיליון שקל, נמוך ב-60% מהרווח הנקי בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully